اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5931
تاریخ انتشار: 1394/05/09 23:37
جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد: جذب 32 نیرو نیازی به برگزاری آزمون ندارد/ زارعی: آزمون لغو شد و استخدام باید بر اساس آزمون و مراحل گزینشی و کتبی برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد، مديريت امور اداري اين سازمان در پاسخ به برخي ابهامات مطرح شده پيرامون آگهي استخدام كار معين يكساله خود، در يك سايت محلي واكنش نشان داد.

در اين جوابيه آمده است:

با عرض سلام و خداقوت براي تلاش‌هاي اصحاب رسانه در تنوير افكار عمومي و اطلاع‌رساني اخبار و اطلاعات به مردم؛ در خصوص طرح برخي ابهامات در خصوص آگهي استخدام قرارداد كار معين ذكر نكاتي براي رفع ابهامات مطرح شده، ضروري است.

انتظار سازمان جهاد كشاورزي اين بوده كه قبل از انتشار يك شبهه نادرست، با مسئولان اين سازمان تماس مي‌گرفتند و اطلاعات درست را مي‌شنيدند و منتشر مي‌كردند ولي حال كه اين شبهات مطرح شد و تشويشي در اذهان مردم نسبت به جهاد كشاورزي به وجود آمد، براي شفاف‌سازي در افكار عمومي توضيحاتي ارائه مي‌شود.

نيازي به برگزاري آزمون كتبي نيست

در رابطه به اينكه گفته شده در اين آگهي زمان و مكان برگزاري آزمون مشخص نشده است، بايد گفت: بر اساس تبصره ذيل ماده 32 قانون خدمات مديريت كشوري و همچنين جلسه مورخ 14 تيرماه با حضور مديركل امور اداري وزارت جهاد كشاورزي، سازمان بازرسي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ديوان محاسبات، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و سازمان جهاد كشاورزي، نيازي به برگزاري آزمون كتبي وجود ندارد و اين اختيار به صورت قانوني به سازمان جهاد كشاورزي اين استان داده شده تا نيروهاي مورد نياز خود را بر اساس مصاحبه، گزينش  و ارائه مدارك و مستندات لازم به تشخيص كميته استخدام آن هم به مدت يك سال، به كار گيرد.

رسانه‌ها براي ثبت نام همه واجدين شرايط، اطلاع رساني كنند

با وجود اين اختيار قانوني ولي  به علت انبوه متقاضيان و تنوع رشته‌ها و براي آنكه حقي از كسي تضييع نشود، با هماهنگي استاندار و مقامات ذي‌صلاح، فراخوان عمومي زديم تا واجدين شرايط در همه نقاط استان بتوانند ضمن ثبت‌نام، در اين مصاحبه و گزينش شركت كنند.

لذا تأكيد مي‌گردد ماده 32 قانون خدمات كشور مشمول برگزاري آزمون و همچنين تعهد استخدامي نيست و هيچ شبهه‌اي در اين مورد وجود ندارد.

از همه رسانه‌ها انتظار مي‌رود كه اطلاع‌رساني كنند تا عموم مردم و واجدين شرايط مطلع شوند و مستندات خود را مطابق متن آگهي تحويل امور اداري سازمان جهاد كشاورزي به آدرس ذكر شده، تحويل دهند.

70 درصد پذيرفته شدگان مهندسين ناظر «خانم» بودند

شبهه ديگري كه به اين فراخوان گرفته شده مربوط به اعلام نياز بيشتر به جنسيت مردان بوده است كه بايد گفت: در استخدام مهندسين ناظر اين سازمان كه اخيرا انجام شده، بيش از 70 درصد افرادي كه جذب شدند، خانم بودند و از طرفي رشته‌ها و مشاغل مورد نظر از جمله مكانيزاسيون، آبياري و انتقال آب به دليل ماهيت كار در مزرعه و پروژه‌هاي سخت، جنسيت پذيرفته شدگان، بايد مرد باشد.

لذا بار ديگر تأكيد مي‌گردد بر اساس قانون، در اين آگهي، هيچ نيازي به برگزاري آزمون كتبي وجود ندارد و براي همين در فراخوان انجام شده، اشاره‌اي به آن نشده است.

با اين توضيحات، از ميان متقاضيانو بر اساس امتياز و موارد قيد شده در آگهي، توسط كميته استخدام و با نظارت سازمان بازرسي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، ديوان محاسبات، بهزيستي و بنياد شهيد، افراد واجد شرايط، انتخاب و اعلام مي‌شوند.

غلام محمد زارعی: آزمون استخدام ۳۲ نفر نیرو در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد لغو شد

به گزارش کبنانیوز از سی سخت، غلام محمد زارعی ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح رفاهی و تفریحی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: آزمون استخدام ۳۲ نفر نیرو در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد لغو شد و استخدام باید بر اساس آزمون و مراحل گزینشی و کتبی برگزار شود.

نماینده بویراحمد و دنا از مخالفت نمایندگان مجلس با استخدام جهاد کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: استخدام باید بر اساس آزمون کتبی و مراحل قانونی انجام بگیرد تا حق کسی ضایع نشود و عدالت استخدامی رعایت شود.

زارعی افزود: در استخدام جهاد کشاورزی اعتراضاتی مبنی بر شیوه برگزاری، آزمون و به کارگیری نیروها وجود داشت که به همین علت آزمون فعلا متوقف شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس آزمون کتبی، مصاحبه و طی نمودن مراحل گزینش موضوع جذب نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می گیرد.

شایان ذکر است اینگونه جذب نیرو بدون آزمون به استناد برخی مواد و تبصره های به ظاهر قانونی صرفا راه حلی است برا دور زدن قانون و حاکم کردن رابطه به جای ضابطه- اگر یه نگاهی به بسیاری از نیرو های قراردادی، پیمانی، رسمی و حتی برخی از مدیران  بیاندازید متوجه می شوید که این افراد تحت همین عناوین به ظاهر قانونی وارد ادارات شدند و بعد مدتی به پشتوانه همان روابط تبدیل وضعیت گردیدند.

لینک آگهی استخدامی جهاد کشاورزی

آگهی استخدام 32 نفر در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های تابعه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*