اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5958
تاریخ انتشار: 1394/05/11 17:45
داستان بسیار جالبی در مورد کشف راز قالیچه حضرت سلیمان در شبکه های اجتماعی پخش شده است که صحت و سقم آنرا بررسی کرده ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از جام نیوز: اخیرا داستان بسیار جالبی در مورد کشف راز قالیچه حضرت سلیمان در شبکه های اجتماعی پخش شده است که صحت و سقم آنرا بررسی کرده ایم.

متن شایعه

"کشف راز قالیچه پرنده سلیمان":

در سال 1386 سه دانشگاه بزرگ جهان یعنی دانشگاه اکسفورد و دانشگاه هاروارد و دانشگاهی از آلمان پروژه مشترکی را شروع کردند که موضوع آن بررسی یک عنصر ضد جاذبه بنام گراویتون در سطح سیارکها بوده که توسط تلسکوپ فضایی هابل شناسایی شد. بعد از دو سال تحقیق متوجه شدند که عکس های ماهواره ای از سطح زمین نقاطی را نشان میدهد که ممکن است این عنصر در ان یافت شود. این نقاط شامل بیابان نجد در عربستان و بیابانی در چین و کویر ریگ جن در ایران بود.

تیم مشترک تحقیقاتی از سه دانشگاه فوق تشکیل و در مدت سه سال بررسی خاک و شنهای بیابانهای نجد عربستان و چین نا امید از یافتن عنصر در حد منطقی ولو اندک شدند. نوبت به تنها گزینه باقی مانده یعنی کویر ریگ جن رسید. اما دولت احمدی نژاد بر سر کار بود و اجازه ورود به ایران وجود نداشت. تماسی از سوی دانشگاه آکسفورد با سفیر انگلیس در ایران گرفته شد و موضوع مطرح و تقاضای کمک شد. آقای سفیر با دوست ایرانی خود که کارگردان سینماست بنام جعفری جوزانی موضوع را مطرح و جناب جوزانی هم که ارتباط نزدیکی با رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی وقت یعنی اسفندیار رحیم مشایی داشت به این شکل به توافق میرسد که منشور کوروش کبیر بمدت سه ماه از سوی موزه لندن به ایران به امانت داده شود و در عوض بمدت دو ماه مجوز تحقیق علمی برای تیم سه دانشگاه فوق صادر شود.

بالاخره کارها طبق توافق صورت میگیرد. یک باستان شناس ایرانی به تیم اضافه میگردد و تیم به کویر ریگ جن میرود. این باستان شناس در حین تحقیق به نکته جالبی اشاره میکند و بیان میکند که مطابق الواح گلی کشف شده ایرانیان این عنصر را بنوعی در 2500 سال قبل میشناختند. بر طبق اسناد ارائه شده این موضوع مشخص شد که باغ کوروش بنام پردیس را به این صورت بنا کردن که هزار متر در هزار متر و به عمق پنجاه متر را کنده و خاک آنرا به جای دیگر تخلیه کرده و سپس با اسب و ارابه از کویر ریگ جن شن ها را آوردند و در این گودال ریختن تا با سطح زمین یکسان شود. سپس درختان توت را در این زمین شنی کاشتند و کرم ابریشم را روی درختان رها کردند. ماده ضد جاذبه از شنها وارد درخت و از انچا وارد برگها و سپس با خوردن برگها توسط کرم ابریشم وارد بدن کرم شده با تولید ابریشم توسط کرم وارد ابریشم میشد.

با این ابریشم قالی مببافتند و این قالی ها بدلیل وجود عنصر ضد جاذبه از سطح زمین بلند میشوند. هر چقدر که میزان ابریشم بکار رفته بیشتر بود قالی بیشتر از سطح زمین بلند میشد و وقتی در جهت شمال به جنوب میدان مغناطیسی زمین قرار میگرفت شروع به حرکت میکرد. کوروش کبیر دو عدد از این قالی ها را به رییس قوم یهود در آن زمان یعنی سلیمان هدیه میدهد. و از او میخواهد در حفظ راز ان کوشا باشد. اما سلیمان رعایت نکرد و به تعداد زیاد از این نوع قالی به نام خود تولید کرد. این تیم تحقیقاتی سر انجام با حجم زیادی از شنهای ریگ جن از ایران میروند.مطلب مهم در این موضوع عیان است اینکه چرا نام این بیابان ریگ جن است.

 زنده باد ایران ...... منابع: قالیهای پرنده از افسانه تا واقعبت- گوگل منابع زمینی عناصر جهنده گراویتون - دانشگاه اکسفورد"

پاسخ شایعه

1. پروژه تحقیقاتی ادعا شده و همچنین بسیاری از جزئیات متن در منابع معتبر یافت نشد !

2. گراویتون یک ذره بنیادی فرضی بدون جرم است که به عنوان حامل انرژی گرانشی در نظر گرفته می شود و تمام ذرات مادی با شبكه پیچیده ای از گراویتون ها احاطه شده اند . ادعای مشاهده و تصویربرداری از آن و تعیین مکانهایی خاص در کره زمین که دارای گراویتون است ، حقیقت ندارد!

http://yon.ir/graviton

http://yon.ir/graviton1

3. الواح گلی ادعا شده در کجا و چه زمانی کشف و در کجا نگهداری می شود ؟ متن آنها چیست و چگونه اثبات می کند که ایرانیان باستان گراویتون را می شناختند ؟!

4. درخت توت و اغلب گیاهان برای حیات نیاز به خاک دارند و در شن رشد نمی کنند! اگر شنها ضدجاذبه  بودند، چرا خودشان معلق نبودند ؟!

5. ادعای شایعه غیر علمی و غیر منطقی است ! با فرض انتقال گراویتون از شن به درخت و کرم و تار ، چرا از درختان تختهای پرنده ساخته نشد و یا با خوردن توتها پرواز نکردند ؟ این قالیها چگونه در روی زمین نگهداری و چگونه در آسمان کنترل می شدند؟!

6. زندگی حضرت سلیمان حدود 1300 تا 1100 سال قبل از میلاد و مقارن ورود آریایی ها به ایران و پیش از دولت ماد بوده و مادها سلسله پیش از هخامنشیان بودند ! پس حضرت سلیمان و کوروش هم عصر نبودند.

http://yon.ir/soleiman

7. پیامبران الهی همگی معصوم هستند و ادعای خلف وعده حضرت سلیمان کذب است .

همچنین آیا قالیچه ای که با چنین مشقت ، تکنولوژی و مواد اولیه منحصر به فردی تهیه شده ، امکان تولید و تکثیر در جای دیگر را دارد؟!

http://quran.porsemani.ir/node/4279

8. دلیل جابجایی سریع حضرت سلیمان تسخیر و تسلط بر باد با اذن خداوند بوده است . پس ابزار اصلی باد بوده و محمل ایشان هر چیزی مثل قالیچه ، کشتی ، اسب و ... می توانسته باشد . چنانچه خداوند می فرماید :"باد را برای سلیمان مسخر كردیم صبحگاهان تا موقع ظهر مسافت یك ماه می‌پیمود و بعد از ظهرها نیز مسافت یك ماه را""سوره سبأ آیه ۱۲"


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*