اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5972
تاریخ انتشار: 1394/05/12 18:50
معصومه ابتکار:
ابتکار افزود: یک ساعت پیاده‌روی در جنگل کار یک داروی فشار خون را انجام می‌دهد و اثر درمانی برای روح و روان افراد دارد. جنگل‌ها خدمات بی‌نظیری دارند که برای استمرار و حفظ آنها باید تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مانور اطفای حریق در منطقه سرابیز شهرستان بویراحمد که با حضور 16 دستگاه اجرایی خدماتی و امدادی استان برگزار شد، افزود: جنگل‌های زاگرس از منابع مهم و مورد توجه کشور هستند و از جمله خدمات جنگل می‌توان به جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از رانش زمین، تولید منابع آب شیرین، تنفس طبیعی در کره زمین، جاذب گازهای گلخانه‌ای، گردشگری و تاثیرات آن برروح و روان اشاره کرد.

وی بیان کرد: یک ساعت پیاده‌روی در جنگل کار یک داروی فشار خون را انجام می‌دهد و اثر درمانی برای روح و روان افراد دارد. جنگل‌ها خدمات بی‌نظیری دارند که برای استمرار و حفظ آنها باید تلاش کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت یازدهم کارهای مختلفی برای حفاظت از جنگل‌ها و به خصوص جنگل‌های بلوط زاگرس انجام داده و نسبت به محیط زیست نگاه ویژه‌ای دارد. دولت با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و مدیریت درست برای حفاظت از جنگل‌های بلوط زاگرس، برنامه دارد و این جنگل‌ها از ابتدا مورد توجه دولت بوده است؛ به طوری که با توجه به ضرورت‌ها در هیات دولت برای برنامه‌های حفاظتی از این جنگل‌ها مصوباتی داشته‌ایم و دولت درخصوص بیماری جنگل‌های بلوط ورود ویژه‌ای داشت و اقدامات خوبی انجام داد.

ابتکار با اشاره به تغییر کاربری و تخریب‌های صورت گرفته به دلایل مختلف در مناطق مختلف کشور به خصوص جنگل‌های بلوط زاگرس تصریح کرد: برای مقابله با آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در جنگل‌های بلوط زاگرس تاکنون در 14 استان کشور جهت آمادگی و هماهنگی بیشتر با برگزاری این مانورها شناختی از مشکلات و کمبودها را برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای برای آتش‌سوزی‌ها و اطفای حریق با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع امضاء کرده‌ایم تا در صورت نیاز با استفاده از بالگرد و نیروهای مسلح برای اطفاء حریق در جنگل‌ها استفاده کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی که با آن مواجه هستیم و تهدیداتی که این پدیده دارد و مردم از نزدیک با جنگل در ارتباط هستند، باید مراقبت و آموزش برای ممنوعیت روشن کردن آتش در تابستان انجام شود و آتش‌روشن کردن در جنگل‌ها در این فصل ممنوع است.

ابتکارعنوان کرد: کمبودها در زمینه آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در هیات دولت بررسی خواهد شد تا بتوانیم آنها را برطرف و مدیریت ریسک و شناسایی کمبودها را داشته باشیم.

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور پس از ورود به فرودگاه یاسوج و استقبال مسئولان از وی، در گلزار شهدای یاسوج حضور پیدا کرد و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

همچنین سایر برنامه‌های ابتکار در این سفر شرکت در شورای اداری استان، دیدار با تشکل‌های مردمی زیست‌محیطی نیز عنوان شد


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*