اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5994
تاریخ انتشار: 1394/05/15 21:45
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع باد و بارش های تابستانه در شهرستان های بهبهان، رامهرمز و هفتکل خبر داد و گفت: وزش باد باعث فعال شدن کانون ها شکل گیری گرد و خاک و کاهش دید افقی تا 700 متر در اهواز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، کوروش بهادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بارش های پراکنده تابستانی همراه با وزش باد از یک ساعت پیش در بهبهان، رامهرمز و هفتکل آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش بینی های انجام شده، افزود: با توجه به اینکه بارش های پراکنده برای مناطق شرقی پیش بینی شده بود، احتمال می رود که شهرستان های امیدیه و آغاجاری نیز تا چند ساعت آینده شاهد بارش های پراکنده باشند.

بهادری اضافه کرد: وزش باد باعث فعال شدن کانون های شکل گیری گرد و غبار حدفاصل رامشیر و رامهرمز و وقوع باد به همراه گرد و خاک شده است.

به گفته وی، دید افقی هم اکنون در اهواز به 700 متر رسیده است.

بهادری افزود: پدیده گرد و خاک پایدار نیست و تا یک ساعت دیگر ادامه می یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های امروز هواشناسی که تا ظهر فردا را شامل می شود، مناطق جنوبی استان کماکان شاهد پدیده شرجی خواهند بود.

بهادری همچنین گفت: بارش های تابستانه به دلیل تغییر اقیم، جریان های همرفتی و تغییر منابع رطوبتی اتفاق می افتد و در فصل تابستان معمول نیست بنابراین هر چند سال یک بار شاهد آن هستیم.

مرجع: ایرنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*