اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6050
تاریخ انتشار: 1394/05/20 14:11
قومیت گرایی و خواص پروری مدتهاست درجامعه ایران اسلامی از طرف تشکل های سیاسی همدست و نمایندگان خواص پرور مجلس زیاد رونق پیداکرده و این ظلم مانع اجرای عدالت در ساختار اداری کشورشد. این رفتارها اعتقادات را کم می کند

گفتگوی اختصاصی:هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم چهره های جدیدی در فضای مجازی و محافل سیاسی اجتماعی خود را جهت شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا به مردم معرفی می نمایند. برخی به جهت تمکن مالی به صورت غیر مستقیم و توسط افراد وابسته به خود اقدام به معرفی می نمایند و حاضر به گفتگو در این خصوص نیستند چرا که ترس از موانع قانونی دارند. اما برخی هم همانند منوچهر چک نژادیان ترس و واهمه ای از این موضوع ندارد و به معرفی خود و اهداف و برنامه هایش می پردازد. در همین راستا به به گفتگو با این کاندیدای احتمالی نشستیم که گزیده ای از آن را از ذیلا مشاهده می نمائید.

عصرجهان: جناب آقای چک نژادیان در ابتدا خودتان را کاملا معرفی نمائید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. وبه نستعین...، منوچهرچک نژادیان کارشناس ارشد ریاضی از دانشگاه شیراز- ۲۱سال سابقه خدمت در تدریس ریاضی درمقطع متوسطه دوم و دانشگاهها-دوران دانشجویی یکسال دبیر شورای صنفی دانشگاه-دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان- منتقد چپ و راست شهرستان- دوران خدمت سربازیم هم مدیرمخابرات دودنگه بودم-چهارسال سرگروه ریاضی سهرستان بهمئی-دارای چندین طرح علمی ریاضی کشوری و از طراحان برترسوال ریاضی کشوردرسال۹۱ هستم

عصرجهان: هدف شما از حضور در انتخابات چیست؟

هدفم حمایت از گفتمان امام "ره" و انقلاب است که به دنبال حمایت از کوخ نشینان ومبارزه با تبعیض وبی عدالتی بودامروزجامعه ما بیش از هرزمان دیگری نیاز به مبارز به عوامل تبعیض وبی عدالتی دارد

هدفم مبارزه با خواص فربه شده حوزه انتخابیه است.ظلم وبی عدالتی تبعیض و رانت خواری در لوای مقدسات من را به این امر وادار کرد

پیشنهاد می دهم امربه معروف و نهی از منکر را علنی کنیم صادقانه به مردم بگویم از روز حساب بترسید. روشنگری مردم تنها راه مقابله با زر و زور و تزویراست.

حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید" وقتی عدالت فدای احسان می شود،وقتی قوم گرایی و تبعیض در یه جامعه توجیه شود مردم  دیگر طعم عدالت را نخواهند چشید

عصرجهان: آقای چک نژادیان شما گفتید پیروهیچ حزب و جناحی نیستید و حامی گفتمان امام ره وانقلابید ممکنه بفرمایید چرا گفتمان امام"ره" و انقلاب گفتمان برتراست؟

چون درآن عدالتخواهی وعدالت گستری(به خصوص عدالت اقتصادی و پرکردن فضای طبقاتی و اختلافات موجود که درسطح جامعه دیده میشود)فسادستیزی، ساده زیستی ومردم گرایی(شناختن و چشیدن درد مردم و زندگی کردن درسطح پائین ترین مردم جامعه، رفاه زدگی مسئولین، قطعا  ناامیدی مردم را از نظام درپی دارد پس لازم است مسئولین به این شیوه زندگی کنند و اسیررفاه زدگی و تجمل گرایی نشوند) اجتناب ازاسراف و ریخت و پاش، دوری از اشرافی گری وخودگرایی و تدبیر و حکمت در تصمیم گیری وعمل، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، اهتمام به علم و پیشرفت علمی، سعه صدر و اجتناب از هوای نفس، شایسته سالاری، قانون‌گرایی، شجاعت وقاطعیت دربیان اعمال آنچه که حق است، توجه دائم به سند چشم انداز، سالم سازی دستگاههای دولتی و مبارزه بافساد با همراه قاطعیت (درعمل) تعامل با نخبگان همفکر و بالاخص توجه به مقوله فرهنگ و ارائه برنامه مدون برای حل معضلات اجتماعی فقط با عمل به گفتمان امام ره وانقلاب امکان پذیراست.

انقلاب ما یک انقلاب غیروابسته و مردمی است. یه انقلاب دولتی، ارتشی و حزبی نیست یه انقلاب ملی است بخاطرهمین ویژگی برتراست چون انگیزه آن از انبیاء سرچشمه گرفته .انگیزه انقلاب ها خیلی مهم است خیلی از انقلاب ها فقط انگیزه آنها مادی و دنیوی بوده است مثل انقلاب فرانسه،اکتبر روسیه و....... برتری انقلاب ما دراین نکته است و بخاطرهمین انقلاب اسلامی را با استفاده از مفاهیم سنتی،رسمی ازپیش تعیین شده درگفتمان غربی نمی توان تحلیل نمود

عصرجهان: چه برنامه ای برای مبارزه با تبعیض، بی عدالتی، باند بازی، رانت، زیرمیزی و رشوه دارید؟

مهمترین موضوع عدالت، عدالت اجتماعی است که تساوی در برابر قانون شاخصه مهم عدالت اجتماعی است ازدیدگاه علی(ع)    (وضع الشئی فی موضعه) همان عدالت اجتماعی است که یک قالب کلی و در برگیرنده تمام عدالت است که باعث تعادل بین صنوف هر جامعه ای می گردد. اصلی که امام (ع) کرارا به آن تاکید داشته و درعهدنامه معروف مالک اشتربه آن اشاره نمود.

برای اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و رانت خواری  ما نیاز به فرهنگ سازی داریم جامعه دینی که ساختارحکومتش برمبنای اسلام است باید اعتقاد به حسابرسی روزقیامت در مردمش زنده باشد. احساس می کنم اعتقادات مردم بخاطر بد رفتاری ها کم شده و دراین زمینه نیاز به کار تلاش زیادی داریم.

قومیت گرایی و خواص پروری مدتهاست درجامعه ایران اسلامی از طرف تشکل های سیاسی همدست و نمایندگان خواص پرور مجلس زیاد رونق پیداکرده و این ظلم مانع اجرای عدالت در ساختار اداری کشورشد.خوب این رفتارها اعتقادات را کم می کند

قومیت گرایی سرچشمه تبعیض و بی عدالتی است و پیروی از هوای نفسانی است باید یک مدیر یا نماینده مجلس جمهوری اسلامی از برخوردعلی (ع) با برادرش عبرت بگیرید.

ما باید ابتدا تمام تلاشمان را بکارگیریم تا ریشه قومیت گرایی را درجامعه بخشکانیم. راه خشکاندن آن این است که مردم راه انتخاب گذشته خود را تغییر دهند و باید از کسانی در آینده حمایت شود که مخالف قوم گرایی باشند.

مدعیان مبارزه با تبعیض و بی عدالتی باید به مراجعان، در درجه اول تذکر و یادآوری، در صورت عدم پذیرش واصرار برخواست بی عدالتی برخورد جدی و قاطع  داشته باشند.

ازعوامل بی عدالتی و تبعیض در ساختاراداری کشورتوجیه کردن های غیرقانونی است، مبنای توجیه گران این است که در خیلی مواردعدالت باید فدای احسان شود: مثل اینکه برای رفع محرومیت و گرسنگی عده ای باید تبعیض صورت گیرد.

جامعه ای که خود را پیرو سنت و سیره علی( ع) می داند و به این پیروی افتخار می ورزد، شایسته است، با تاسی از سیره  حیات بخش آن حضرت باب هر گونه توجیه گری و ارتکاب تبعیض و بی عدالتی را ببندد.چرا که اگر  باب توجیه گری درساختاراداری جامعه بازشود(که متاسفانه در خیلی موارد ازجمله استخدامی ها باز شد)دیگر کسی مزه عدالت را نخواهد چشید

اهداف اینحانب در این راه مبارزه که  در پیش گرفتم، مبارزه با سیری و ظلم و گرسنگی مظلوم  و اقامه حق و رفع  باطل است که

که برای تحقق این امر باید ابتدا جامعه خو درا روشن کنیم.

عصرجهان: تاثیر انتخابات در پیشرفت وعدالت چگونه است؟

مردم با انتخاب اصلح می توانند به دو مقوله پیشرفت وعدالت که دو رکن اصلی پویایی جامعه دینی است دست یابند. وقتی می گوییم اصلح یعنی فردی که در دفاع ازحق مردم زبان گویا داشته باشد.قدرت چانه زنی بالا داشته باشد .اولویتش تلاش برای رفع فقر و بیکاری و محروميت در جامعه باشد. تلاشش برای عزت و کرامت موکلانش باشد. برای احیاء حق همه را با یک چشم نگاه کند. بتواند نظر نمایندگان دیگر را برای رشد و اعتلای جامعه جلب کند. وظایف قانونی نمایندگی را بداند. دنبال حاشیه سازی نباشد. بر مشکلات ونواقصات عمرانی، فرهنگی، خدماتی و....حوزه انتخابیه اش اشراف کامل داشته باشد.اقتدار نمایندگی وکالت عمومی را داشته باشد، تاثیرگذار باشد و تحت تاثیر خواص منفعت طلب قرارنگیرد. و برای پیشرفت حوزه انتخابیه اش برنامه داشته باشد که الان در چه جایگاهی بود و باید به کدام جایگاه ترقی کند.عدالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را در بین مردم پیاده کند وبا نخبگان جلسات و گفتمان پیشرفت، عدالت و توسعه داشته باشد. به جوانان اعتماد کند و مدیریت ها جوان سازی کند.دراین صورت است که انتخاب نماینده گام محکمی است به سوی پیشرفت وعدالت.

عصرجهان: مهمترین مشکلات استان وشهرستانها رادر چه میبینیدوچه راه حلی برای آن دارید؟

درمجموع علت عدم پیشرفت دراستان و شهرستانها ی تابعه رامی توان به ترتیب چنین نام برد:۱.نداشتن برنامه کلان و بلند مدت برای رفع کمبودها و نواقصات درهمه زمینه ها.۲.نداشتن وحدت رویه و اتفاق نظر میان نیروهای کارآمد و تاثیرگذار۳.مهاجرت بی رویه نخبگان بخاطر بی توجهی مسئولان۴.عدم استفاده صحیح از منابع خدادادی نظیرآبها،جنگلها،معادن،۵.بی توجهی به دلایل توسعه نیافتگی استان۶.عدم اعتماد به نیروی جوان و خلاق به عنوان نیروی محرکه کار و تولید.۶.عدم توجه به زیرساخت ها در بخش صنعت.۷.عدم ارتباط  دادو ستد در بین مردم استان به علت بی توجهی به راههای ارتباطی.

اگراین مسائل دراستان ما حل شود، بهانه ای برای عقب ماندگي وعدم پیشرفت نخواهیم داشت.من یک مثال عرض کنم.می شود گفت تقریبا تمام داد و ستد شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و گچساران با استان خوزستان و بوشهر است. تمام خرید و فروش شهرستان های یاسوج و دنا با استان های فارس اصفهان است.هرکس با یک قضاوت خیلی ساده درمی یابد وضعیت تبادل مالی و اقتصادی دراستان ما چقدر ازهم   گسیخته است.درشهرستان بهمئی ۸۰حلقه چاه نفت وجود دارد که منافع آن به استان های دیگر می رسد. و  کسی هم جوابگو نیست.اکثرسدهای مهار آبهای استان ما چطوری طراحی شده اند که استان ما کمترین بهره را از آن می برد.به همین دلایل استان ما در مقایسه با استانهای همجوارخود بسیارعقب افتاده است و هيچ مسئولی هم تاکنون دراین رابطه طرح مفیدی ارائه نداده است.

عصرجهان: نسبت به آینده چه نگاه و ایده ای دارید؟

امروزه بیشترین نگاه من دغدغه مردم است که قطعا نگرانی های نظام مردمی جمهوری اسلامی است به نظرمن جامعه ما نیاز به تدوین یکسری قوانین و مقررات جدیدتری برای مبارزه با این چالش دارد.

جامعه ما نیاز به مدیریت صالحان و نیکان دارد مدیریتی با تحولی اساسی، اگراین تحول اساسی درمدیریت صورت نپذیرد مبارزه با تبعیض و بی عدالتی که هیچی، رشد شکوفایی هم در جامعه ما خواهد مرد، شما نگاه کنید به کارکنان ادرات و سازمانهای ما بخاطر مدیریت سنتی آنها گرفتارعادت روزمرگی درمحل کار خود هستند چون مدیریت خلاق نیست و ایده ی جدیدی ندارد و مدتهاست سنتی ها اجازه نمیدهند درلوای جریان های سیاسی چپ و راست مدیریتی خلاق و با ایده ای جدید داشته باشیم. اینجانب به منظور نجات از این روزمرگی و زنده کردن مدیریتی پویا ۹ راهکاردارم که از بیان آن ها را به فرصتی دیگر واگذار می نمایم.

عصرجهان: نخبگان چه نقشی می توانند درحل مشکلات فرهنگی سیاسی،اقتصادی داشته باشند؟

نخبگان عناصر تغییر و تحول هر جامعه اند اگرما بخواهیم رویکرد گذشته را عوض کنیم باید نخبگان به صحنه بیایند.روشنگری مردم ابتدایی ترین وظیفه آنها درقدم اول است.

آنچه ازگذشته تا حال تجربه کرده ایم نخبگان نقش برجسته ای در تحولات اجتماعی خود داشتند

نخبگان ازنظرنهج البلاغه گروههای مختلفی اند

انبیاء الهی،امامان معصوم،نیکان وصالحان و حتی رهبران کفر و نفاق.

نخبگان صالح و نیکان جامعه امروزی ما وظیفه سنگینی بردوش دارند اگر آنها به صحنه نیایند.نباید انتظار یک جامعه پویا را درآینده داشته باشند

امروز باید نخبگان فرآیند تاثیرخود همراه با ایده وطرح های لازم در زمینه های مختلف تصمیم سازی را نشان دهند.و با ارائه الگوی جدید و کارآمد در تصمیم گیری و عملی سازی تصمیمات جامعه خود دخالت کنند.

عصرجهان: اگربعنوان نماینده این حوزه انتخاب شوید اولویت اول کارتان چیست؟

مبارزه با تبعیض و بی عدالتی های سیاسی و سلیقه ای به خصوص در استخدامی های که از طرف صاحب نفوذان صورت می پذیرد به شدت در حوزه کاریم این موضوع را رصد و برخورد می کنم. طبق وظیفه ام که نظارت است.استفاده از نیروهای تحصیل کرده شایسته و متعهد درسطوح مدیریتی برنامه دوم من است. پیدا کردن شاخص های زمینه ساز اشتغال درشهرستان ها وپیگیری طرح های مناسب با آن شاخص ها اولویت سوم بنده می باشد.

عصرجهان: نظرتان را درمورد نمایندگان ادوارگذشته که به مجلس رفته اند بیان کنید؟

هرچی بود گذشت باید خودشان وخواص اطرافشان در قیامت پاسخ بدهند فکر کنم بهتره دراین زمینه نظرمردم خواسته شود.مهمتر از نظربنده است. اما درکل مثبت نبود دلیل مستند و منطقی دارم

عصرجهان: نظرت درمورد سایر رقبا چیه ؟

از نظر من آنها همه آنها رفقایند نه رقبا من کوچک همشون هستم اما یه توصیه دارم که درد گذشته مردم بود با مردم صادق باشند، خواص پروری نکنند، متاسفانه سالهاست که خیلی از نماینده چند نفر بیشتر نورچشمی ندارند و این چند نفر فقط فربه می شوند و شدند عوام را موقع انتخابات گول می زنند. با فریبکاری رای آنها را می گیرند بعدش دیگه حالی از آنها پرسیده نمیشود!! تاحال اینطور بود خدا کند مردم هم درس بگیرند مردم از این موضوع خیلی ناراحتند.

عصرجهان: در صورتی که نماینده حوزه کهگلویه و بهمئی و چرام، لنده شوید به کارهای شخصی اهمیت می دهید یا به کارهای عمومی؟

من به دنبال حذف خواص پروریم  چطورم یتوانم دوباره خودم قول کارشخصی بدهم!!! آن وقت با کسانی که فعلا تو صحنه اند چه تفاوتی دارم ؟ من به دنبال حقوق عموم افرادم، فکر می کنم اگرما بگذاریم همه مسائل به روال قانونی خود پیش برود مردم هم توقع کار شخصی نداشته باشند. مشکل اینجاست خیلی سفارش دهی ها وسفارش پذیری ها فکر مردم رابه این سمت و سو کشیدند.

عصرجهان: عملکرد مجلس فعلی را چگونه ارزیابی میکنید؟

من  نمره منفی می دهم به مجلس. وظیفه خودشان که نظارت است را با خط و نشان کشیدن برای دولت ها قاطی کردند. مجلس وظیفه نظارت است نه تعیین دولت اما متاسفانه سالهاست مجلس از این تعامل سوء استفاده می کند

عصرجهان: به نظر شما ایران درمذاکرات هسته ای به اهداف خود رسید؟

ایران درمذاکرات هسته ای به اهداف خود نرسیده است چون زورش از این بیشتر نبود. باز تا همین جا که ایران هسته ای از نظربین المللی پذیرفته شد کاربسیاربزرگی است. و جای تقدیردارد انشاء الله بعدا به اهدافمان خواهیم رسید. شما توجه کنید درمذاکرات هسته ای ما درمقابل چه قدرتهایی قرارگرفتیم.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


علیرضاسجادی
|
Iran
|
1394/05/20 18:46
  +0

  -0
پاسخ
باسلام وآرزوی توفیق وتبریک به برادرچک نژادیان,امیدوارم فضایی بوجودبیایدکه همه اهل فن وآگاهان به جامعه یعنی همه اقشارمردم درتغییرسرنوشت خودشان به میدان بیایندخصوصاآنهایی که می توانندبه جامعه خودشان آگاهی ببخشند,دراین عصرارتباطات ودسترسی آسان به اطلاعات برای اینکه دین خودرا ادا کرده باشیم وشرمنده شهدا ونسل بعدنباشیم همه باهم خصوصاجوانان مؤمن,آگاه وتحصیل کرده به جنگ بابی عدالتی ها,تبعیض وکلامنکرهایی که جامعه ی مادچارآن گردیده است,که اینهابرنامه های دشمنان ماازطریق جنگ نرم وهمراهی دشمنان داخلی وههراهی ناآگاهان ,ناخواسته زمینه را فراهم نمودند,بنابراین مسؤلیت همه سنگین است ودرحمایت ومبارزات حق طلبانه درچاچوب قانون وشرع مقدس اسلام به پیش برویم.ان تنصرواینصرکم ویثبت اقدامکم.علیرضاسجادی.آرزوی توفیق برای پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان که به خوبی رسالت خودرادنبال می کنندراازخدااوندمنان مسءلت داریم.
علیرضاسجادی
|
Iran
|
1394/05/20 18:46
  +0

  -0
پاسخ
باسلام وآرزوی توفیق وتبریک به برادرچک نژادیان,امیدوارم فضایی بوجودبیایدکه همه اهل فن وآگاهان به جامعه یعنی همه اقشارمردم درتغییرسرنوشت خودشان به میدان بیایندخصوصاآنهایی که می توانندبه جامعه خودشان آگاهی ببخشند,دراین عصرارتباطات ودسترسی آسان به اطلاعات برای اینکه دین خودرا ادا کرده باشیم وشرمنده شهدا ونسل بعدنباشیم همه باهم خصوصاجوانان مؤمن,آگاه وتحصیل کرده به جنگ بابی عدالتی ها,تبعیض وکلامنکرهایی که جامعه ی مادچارآن گردیده است,که اینهابرنامه های دشمنان ماازطریق جنگ نرم وهمراهی دشمنان داخلی وههراهی ناآگاهان ,ناخواسته زمینه را فراهم نمودند,بنابراین مسؤلیت همه سنگین است ودرحمایت ومبارزات حق طلبانه درچاچوب قانون وشرع مقدس اسلام به پیش برویم.ان تنصرواینصرکم ویثبت اقدامکم.علیرضاسجادی.آرزوی توفیق برای پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان که به خوبی رسالت خودرادنبال می کنندراازخدااوندمنان مسءلت داریم.
جهانزاد
|
Iran
|
1394/05/21 23:30
  +0

  -0
پاسخ
با سلام ودرود به برادر
ازطرف دانش اموزان تجربی ستمی
|
Iran
|
1394/07/15 14:51
  +1

  -0
پاسخ
انشاالله که موفق شویدآقای چک نژاد شما فردبرازنده وخاصی هستید دوسندار شما دانش آموزان تجربی دوم وسوم شهید ستمی
ازطرف دانش اموزان تجربی ستمی
|
Iran
|
1394/07/15 14:51
  +1

  -0
پاسخ
انشاالله که موفق شویدآقای چک نژاد شما فردبرازنده وخاصی هستید دوسندار شما دانش آموزان تجربی دوم وسوم شهید ستمی
دوم تجربی شماره 8
|
Iran
|
1394/10/19 22:38
  +1

  -0
پاسخ
سخنان کوبنده بود عالی
دوم تجربی شماره 8
|
Iran
|
1394/10/19 22:39
  +1

  -0
پاسخ
سخنان کوبنده بود عالی
علی
|
Iran
|
1394/10/29 08:23
  +1

  -0
پاسخ
درود
مهران مقتدری نسب
|
Germany
|
1394/11/06 17:23
  +1

  -0
پاسخ
درود بر چک نژاد ,واقعا عالی بود سخنان شما,ومن خودم به تنهایی معتقد هستم که اگر آقای چک نژاد به مجلس راه پیداکنند که انشاالله میروند به مجلس,واقعا برای مردم کار میکنند چونکه ایشون در میان همین مردم بزرگ شدند ودرد مردم رو درک میکنند,موفق باشید...
مهران مقتدری نسب
|
Germany
|
1394/11/06 17:24
  +1

  -0
پاسخ
درود بر چک نژاد ,واقعا عالی بود سخنان شما,ومن خودم به تنهایی معتقد هستم که اگر آقای چک نژاد به مجلس راه پیداکنند که انشاالله میروند به مجلس,واقعا برای مردم کار میکنند چونکه ایشون در میان همین مردم بزرگ شدند ودرد مردم رو درک میکنند,موفق باشید...

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*