اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6265
تاریخ انتشار: 1394/06/04 10:08
گزارشی از روند فعالیت انتخاباتی اصولگرایان:
صف کشی‌ها اکنون برای انتخابات مجلس در مناطق روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد آغاز و نامزدهای اصولگرا با وجود تحصیلات عالیه به بزرگان اقوام و ایلات پناه برده‌اند.

(پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان)

در حالیکه شمارش معکوس برای برگزاری دهمین انتخابات مجلس آغاز شده است، در کهگیلویه و بویراحمد این شمارش مدت‌هاست شروع شده و جریان‌های سیاسی درحال برنامه‌ریزی‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۹۸درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد از ایل لر بوده و ۲ درصد را ترک زبانان قشقایی تشکیل می‌دهند که طوایف مختلفی را درخود جاداده و دراغلب مواقع، بزرگان هرقوم سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند نه احزاب سیاسی.

در این استان رنگ و بوی حزبی و سیاسی تاحدودی به ویژه در قشر تحصیلکرده و جوان نفوذ و بر برخی از نظرات بزرگان «غلبه پیدا می‌کند اما رنگ و بوی طایفه‌ای همچنان برگ برنده نامزدهای انتخاباتی است.

به نظر می‌رسد اصولگرایان با همین مولفه برای انتخابات مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد به صورت طایفه‌ای و ریش‌سپیدی اقدام می‌کنند.

صف کشی‌ها اکنون برای این انتخابات در مناطق روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد آغاز و نامزدهای اصولگرا با وجود تحصیلات عالیه به بزرگان اقوام و ایلات پناه برده‌اند.

مراسم ختم مهم‌ترین میدان جولان نامزدهای انتخاباتی شده و گا‌ها در برخی از این می‌ادین، ترافیک نامزدهای انتخاباتی براحتی قابل مشاهده است.

اصولگرایان اگرچه در ظاهر از تفرقه در بین تشکیلاتشان خبر می‌دهند اما شواهد حکایت از چیز دیگری دارد.

گستردگی نامزدهای انتخاباتی و فعالیت‌های «خانه به خانه» اصولگرایان در کهگیلویه و بویراحمد خبر از حضور منسجم آن‌ها در انتخابات آینده را می‌دهد.

اصولگرایان سوت قطار انتخابات را در کهگیلویه و بویراحمد و در حرکتی آرام و زیرکانه بصدا درآورده‌اند و در تلاشند براحتی از آرای مردم به هرطریق ممکن نگذرند.

تعداد نامزدهای اصلاح طلب برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی بنا به گفته معاون سیاسی و امینتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمتر از اصولگرایان است.

فتاح محمدی از فعالیت ۱۷ نامزد انتخاباتی در سه حوزه انتخابیه البته با احتساب سه نماینده فعلی خبرمی دهد.

وی به ایلنا گفت: از ۱۷ نامزد احتمالی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ نفر اصولگرا، سه نفر مستقل و چهار نفر اصلاح طلب هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز بطور علنی تبلیغات انتخاباتی این نامزد‌ها شروع نشده اما حضورشان در فاتحه خوانی‌ها و برخی محافل سیاسی و یا شادی مستمر است.

محمدی از نظارت‌های مرتبت با این نامزد‌ها و انتخابات آینده خبرداد و اظهارکرد: بنظر می‌رسد شاهد رقابت خوبی بین دوجریان سیاسی و یا جریان موسوم به اعتدال در کهگیلویه و بویراحمد در زمان انتخابات باشیم.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*