اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6272
تاریخ انتشار: 1394/06/05 02:11
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:
امیدواریم این مراکز در بیمارستان شهید بهشتی و بیمارستان امام سجاد یاسوج راه‌اندازی شود.

به گزارش صدیقه محمدی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان؛ دکتر پرویز یزدان پناه صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه، اولین خبر خوش را اخذ مجوز فعالیت مرکز درمان ناباروری در یاسوج عنوان نمود و افزود: با توجه به اینکه ۵ تا ۱۰ درصد زوج های با مشکل ناباروری مواجه هستند و برای درمان به استان های همجوار از جمله یزد و اصفهان مراجعه می کنند و متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند ؛ تلاش هایی برای اخذ مجوز مرکز در استان صورت گرفت که در نهایت با درخواست ارائه شده موافقت گردید و امیدواریم حداکثر ظرف ۶ ماه آینده مرکز درمان ناباروری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج راه‌اندازی شود.

در ۵ برنامه طرح تحول برتر از متوسط کشوری

وی در ادامه به اجرای موفق طرح تحول در استان پرداخت و گفت: ارزیابی طرح تحول نظام سلامت در استان در هفت برنامه صورت گرفت که دانشگاه علوم پزشکی استان در ۵ برنامه از متوسط کشوری بالاتر و ۲ مورد نیز یک تا دو درصد پایین تر از متوسط کشوری قرار دارد.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت کاهش  زایمان سزارین بوده که خوشبختانه این مهم در استان با موفقیت روبرو بوده است، به گونه ای که شاهد کاهش ۵ درصدی آن در استان هستیم.

۹ هزار و ۲۴۵ زایمان طبیعی در استان/۳۰۵ زایمان بدون درد

وی در ادامه با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت ۹ هزار و ۲۴۵ مورد زایمان طبیعی در بیمارستان های استان صورت گرفت، یادآور شد: از این تعداد زایمان ۳۰۵ مورد از این زایمان ها به روش بدون درد انجام شد.

دکتر یزدان پناه همچنین ویزیت بیماران را یکی دیگر از برنامه های موفق طرح تحول نظام سلامت در استان عنوان کرد و گفت: در کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان های یاسوج، دهدشت، گچساران و همچنین شهرستان های کوچک بالغ بر ۷۷۲ هزار ویزیت بیمار صورت گرفت.

گسترش بلوک های زایمانی در دو بیمارستان استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان های استان، خاطر نشان کرد: در برنامه های زایمان و زایمان طبیعی، با نبودبلوک های زایمانی مواجه بودیم که خوشبختانه در بیمارستان های امام سجاد(ع) یاسوج و امام خمینی(ره) دهدشت به اصلاح این بلوک ها پرداختیم و این مهم هم اکنون در حال اقدام است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ مترمربع به فضای فیزیکی زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع)یاسوج اضافه می شود، خاطر نشان کرد: گسترش بلوک های زایمان در این بیمارستان از ۴۵ روز پیش شروع و پیش بینی می شود تا ۳ ماه آینده به بهره برداری برسد.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: همچنین اصلاح بلوک زایمانی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت طی یک ماه آینده آغاز می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود عملیات اجرایی این پروژه ها در دهدشت تا سه ماه آینده و در یاسوج تا یک ماه آینده آغاز شود.

دکتر یزدان پناه یکی دیگر از برنامه طرح تحول نظام سلامت را ماندگاری پزشکان عنوان کرد و یادآور شد:در سال گذشته قریب ۵۰ پزشک متخصص جذب شد، که از این تعداد ۳۲ پزشک متخصص برای رفع کمبودهای موجود در شهرستان کهگیلویه ارائه خدمت می دهند.

درخواست جذب در ۱۹ رشته تخصصی برای سال جاری+اسامی رشته ها

وی با اشاره به اینکه امسال در ۱۹ رشته تخصصی با هدف رفع نیاز های تخصصی مردم استان اعلام نیازکردیم، یادآور شد: این اعلام نیاز به مفهوم کمبود نیروی پزشک متخصص در استان نیست، بلکه در خصوص پزشکان متخصص طرحی است که با اتمام طرح آنها و در صورت خروج از استان، بتوانیم پزشک جایگزین داشته باشیم.

دکتر یزدان پناه گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان جهت رفع نیاز های تخصصی استان امسال ۱۹ متخصص در رشته های جراحی عمومی، پوست، قلب، گوشو حلق بینی، طب اورژانس، روانپزشکی، اورولوژی، مغزو اعصاب، رادیولوژی چشم،عفونی، جراحی مغز و اعصاب داخلی، بیماری های اعصاب، ارتوپدی، توانبخشی، آسیب شناسی، اطفال بیماری های اعصاب، زنان و زایمان، بیهوشی، اعلام نیاز کرده است.

وی در ادامه کمبود فضای فیزیکی در کلینیک های تخصصی را یکی از معضلات و مشکلات اصلی سه شهرستان کهگیلویه، گچساران و بویراحمد دانست و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب تر دانشگاه علوم پزشکی استان درصدد رفع این مشکل با احداث ساختمان های مجزا پرداخت.

بهره برداری از کلینیک درمانی یاسوج تا پایان مهرماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه با پیگیری های مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، پیش بینی می شود کلینیک درمانی یاسوج به زودی افتتاح شود؛تصریح کرد: این کلینیک ۵ طبقه با ۶۰ پزشک متخصص، کلینیک های شهید مفتح را پوشش داده و  خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی و سایر خدمات پاراکلینیکی در آن به مردم عزیز هم استانی ارائه می شود.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: در شهرستان های گچساران و کهگیلویه نیز دو کلینیک با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربعی پیش بینی شده، که تا دهه فجر امسال در اختیار دانشگاه گذاشته می شوند.

راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان امام سجاد یاسوج

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از راه اندازی مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج خبر داد و گفت: این مرکز به صورت مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود، که  هم اکنون در مرحله استعلام و واگذاری هست و امید داریم تا سه هفته آینده تعیین تکلیف نهایی شده و بخشی از مشکلات مردم را رفع نماید.

وی در ادامه ازبهره برداری مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی، سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان امام سجاد یاسوج و همچنین MRI  یک و نیم تسلای شهرهای دهدشت و گچساران در مهرماه سال جاری خبر داد.

دکتر یزدان پناه مجموع اعتیار این چند مورد تجهیزات پزشکی عنوان شده را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان نمود و در ادامه گریزی به حوزه اورژانس بیمارستان های استان زد و خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، تعیین تکلیف نمودن بیماران کمتر از ۶ ساعت مهمترین شاخص در بیمارستان ها بوده که خوشبختانه در سه ماهه اول امسال، توانستیم از شاخص کشوری سبقت گرفته، همچنین با استقرار پزشکان مقیم وتعمیر و تجهیز فضاهای فیزیکی، رضایت مردم را به سطح قابل قبولی برسانیم.

افزایش ۳۶ درصدی ماموریت های اورژانس ۱۱۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی(۱۱۵)نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، ۵ ماهه اول سال گذشته ۹ هزار و ۲۸۴ ماموریت صورت گرفت که از این تعداد یک هزار و ۵۰۵مورد تصادفی بوده است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۱۲ هزار و ۸۰۸ مورد ماموریت انجام که از این تعداد ماموریت یک هزار و ۹۳۷ مورد تصادفی بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴.۷ درصد ، افزایش داشته است.

دکتر یزدان پناه با اشاره به کمبود جدی فضای فیزیکی در اورژانس بیمارستان شهرهای دهدشت و یاسوج، خاطر نشان کرد: در دهدشت فضای فیزیکی اورژانس ۴۰۰ مترمربع افزایش و در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج نیز یک هزار و ۵۰۰متر مربع در نظر گرفته شده است.

برپایه این گزارش؛ در پایان این مراسم خبرنگار یکی از پایگاه های خبری استان با اهدای دسته گلی به معاون درمان دانشگاه روز پزشک را گرامی داشت.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*