اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6352
تاریخ انتشار: 1394/06/10 01:33
نگاهی به مسایل و معضلات شهرستان بهمئی
از چه بگویم؟ انتظار داری گردش خودکار من چگونه باشد؟

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان/ مجید صائب فر دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه دولتى یاسوج  در مطلبی با عنوان" نگاهی به مسایل و معضلات شهرستان بهمئی" اینگونه نوشت:

در بازار و خیابان هایت که قدم برمی دارم جدا از آن حس ناسیونالیسیتی که نسبت بهت دارم ،موقعیت های اجتماعی تاسف برانگیزی جلوی چشمانم ظاهر می شود که گوی راه حلی برای ریشه کن کردن و یا به حداقل رساندن آنها نیست و کاملا طبیعی بنظر میرسد.

صحنه های که مشاهده کردن آنها موی تن حقیر را سیخ می کند، و اما برای عده ای مثل تماشا کردن کمدی می ماند!!

نمی دانم چرا! اما چیزهای طبیعی گاهی تعجب برانگیز اند!

بزرگان عزیز؟

شما به چه مسایلی باتعجب نگاه میکنید؟

آیا حس تعجب برانگیز در وجودتان هست؟

آیا اصلا به مصائب و گرفتاری های شهر فکر میکنید؟

اصلا مفهوم گرفتاری یعنی چه؟؟؟

شهرستانی که تازه سن آن دو رقمی شده،شهرستانی که بافت سنتی حاکم، آن را لب پرتگاهی برده است.

خودکار آبیم شاید سفید می نویسد برای متولین امو ر! چرا که نمی بینند و یا نمی خواهند که ببینند.

روز به روز بر سرعت مسایل و معضلات بوجود آمده در این شهر افزوده می شود و جامعه را به  سقوط  به دهانه دره ای به ارتفاع ماغر و حاتم و نادر می برد.

کدام مسئول جوابگو هست؟ و چه وقت از خواب غفلت بیدار می شوند؟ خدا می داند.!

شاید قلم حقیر اثری نداشته باشد،اما،حداقل فریادهایم راخواهم زد تا شاید این جماعت بیدار شود و مردم را از سقوط نجات دهند.

ازغارت کردن معادن سنگ سیلستین بگویم که معلوم نیست به کجا می روند. در حالیکه هیچ سودی برای ما ندارند.

شاید یکی از عواملی که بتواند باعث عمران و آبادی و توسعه این شهر شود همین معادنی هستند که عامه از آنها بی خبرند.

معادنی که می توان با استفاده از عوارض قانونی آن روند رو به رشد را در این شهرستان ملاحظه کرد.

ازبیکاری و فقر جوانانی عرض کنم که با وجود شرایط سخت خانواده ها به تحصیل پرداختند. اما بیکارند و متاسفانه برخی از آنان به طناب دار و دارو های روانگردان و اعتیاد آور روی آوردند.

ازمسولان و بزرگان و عزیزانی بگویم که فقط  در شرایط حاد برای پست و مقام شان مردم را می شناسند، و آنهائیکه که با هزار دروغ و کلک به خانه های مردم می روند برای گرفتن رای.

از بی آبی منطقه بگویم که با وجود شرایط مساعد و زمین مناسب برای کشت بعضی محصولات اما همچنان بی آب ماند و ماند.

از نهادی بگویم که جلوی کشاورز را در استفاده از آب می گیرد

زمین های اطراف مانند ممبی، کت، آب الوان، سرآسیاب، سیاه شیر مطمئنا برای کشت محصولاتی اعمم ازبرنج، ذرت، انار، انگور، پرتغال، نارنجی، گوجه، بادمجان، خارک، پیاز و لیمو ،خیارسبز، سبزی، بادام ...اما بی آب ماند و ماند.

از خودکشی جوانان و نوجوانانی که روز به روز عزای برای خانواده و جامعه بوجود می اورد، ازبالارفتن سطح طلاق که خود باعث بوجود امدن انحرافات اجتماعی و ناهنجاری های در جامعه می شود.

بدون شک از عجیب ترین شهرهای ایران در این دو معضل هستیم، و مسولین عزیز بجای راه حلی برای آن مانعی برای دو گروهی ازجمله جامعه شناسان و روان شناسان بوجود آورده اند تا نتوانند با تحقیقات و پژوهش های علمی راهی برای به حداقل رساندن این معضلات پیدا کنند.

از روند رو به افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف داروهای اعتیادآور بگویم و متاسفانه ادارات پیشگیری کننده دست روی  دست گذاشته، و منتظرکی هست خدامیداند.

از رفتگرانی بگویم که بجای نظافت شهر و جارو کردن جداول کوچه پس کوچه ها درپی جمع کردن قوطی های کهنه اند تا بتوانند با پول آن دو تاید یا شامپو برای خانواده اش بگیرد. چرا که دو سه ماه یک بار حقوق می گیرند.

از بنرهای نصب شده درخیابان های شهر بگویم که هر روز با موضوعات متفاوت جشن ها و مراسماتی برگزار می کنند اما خبری از بنر و اجلاسهای با عرایض بنده نیست که نیست.

از چه بگویم؟ انتظار داری گردش خودکار من چگونه باشد؟

مجید صائب فر

دانشجوی رشته جامعه شناسی

 دانشگاه دولتى یاسوج  

برچسب ها:
بهمئی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


مطلوب
|
Iran
|
1394/06/10 12:51
  +0

  -0
پاسخ
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ی من ...........................
قلم زیبایت رامی ستایم وباتو هم ناله می شوم شایدمسولین در خواب غفلت مانده رابه واکنشی وادارم/ دردها زیادند ولی کو گوشی که بشنود در این راستا باید خود دست به کار شویم و دیگر منتظر ماندن به صلاح نیست / مسوولین عزیزمان گناهی ندارند چون هیچ کس در پست وجایگاه واقعی خودش نیست
علیرضاسجادی
|
Iran
|
1394/06/10 16:25
  +0

  -0
پاسخ
درودبربرادردانشجوصاءبفرکه دردهای جامعه ای باچنین مشکلاتی که دارد اما بهترین سرمایه یعنی نیروهای انسانی خیلی زیادامثال جنابعالی راهم دارد,آقای صاءبفر,درقرآن داریم که خداوندسرنوشت هیچ قومی را تغییرنمیدهدمگرخودآن قوم خودشان تغییردهند,وظیفه وکیل آن دیار است که بایدبه همه امورمردم رسیدگی وازحقوقشان دفاع نماید,ازخودتونه که برخودتونه؟!!!!!!!!!!!خداوندبه آنهایی که به مردم خیانت وظلم می کنند,نمی گذردپس نفرین خدا برآنهاباد
علیرضاسجادی
|
Iran
|
1394/06/10 16:26
  +0

  -0
پاسخ
درودبربرادردانشجوصاءبفرکه دردهای جامعه ای باچنین مشکلاتی که دارد اما بهترین سرمایه یعنی نیروهای انسانی خیلی زیادامثال جنابعالی راهم دارد,آقای صاءبفر,درقرآن داریم که خداوندسرنوشت هیچ قومی را تغییرنمیدهدمگرخودآن قوم خودشان تغییردهند,وظیفه وکیل آن دیار است که بایدبه همه امورمردم رسیدگی وازحقوقشان دفاع نماید,ازخودتونه که برخودتونه؟!!!!!!!!!!!خداوندبه آنهایی که به مردم خیانت وظلم می کنند,نمی گذردپس نفرین خدا برآنهاباد
ویسی
|
Iran
|
1394/06/12 05:59
  +0

  -0
پاسخ
دوست عزيز وجوانم از اینکه در فضای مجازی حساسیت شما وسایر جوانان شهرم که روزگاری دانش آموزانم بودند را با این قلم شیوا درد مردمم را بیان می کنند بر خود می بالم اما دوست عزیز ما هم در جلسات مختلف تا جایی که صدایمان می رسد فریاد می کشیم اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد چرا که ما خود نا خواسته عامل خیلی از مشکلات هستیم وقتی در بین تمامی ادارات استان یک مدیر از شهرستان ما وجود ندارد واگر اسم یک نفر برای مسندی برده شد خودمان چنان بر علیه او تهمت ودروغ می سازیم که مسئولین استانی خود از خدا خواسته براحتی با شناخت شایسته گی هایش قلم قرمز روی اسم او می کشند وغیر بومی ها را جایگزین کرده وما با آغوش باز استقبال میکنیم باید از کی گلایه داشته باشیم یا وقتی نخبگان ما بخصوص فرهنگیان وقتی مدارک بالا وتجربه کسب می کنند اولین اقدام شان مهاجرت به خارج از از استان می باشد وقتی یکبار در انتخابات های مجلس ما از یکی از فرزندان خود حمایت نکرده ایم تا حداقل درس عبرتی برای نماینده گان باشد و آنها مطمئن هستند اگر یک قدم هم برای این شهرستان بر ندارند باز آرا آنها آماده است .چه انتظاری از دیگران داریم .حتما این شعر را در دوره ابتدایی بارها خوانده اید که :دست دردست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد .متاسفانه چنین روحیه ای جمعی در بین ما وجود ندارد .خداوند قلم وقدم شما وسایر جوانان شهرم را در دفاع از حقوق شهرشان حفظ نماید .به امید روزی که همه من های دانشمند شهرمان جهت خدمت به این مردم پاک ونجیب ما شویم
پاسخ ها
عادل خردمند
|
Iran
|
1394/06/14 04:47
  +0

  -0
احسنت به جوان دانا خداوند بهت سلامتی ببخشد و در علم و دانشتون موفق و سربلند باشی انشاالله بدرود
دروگر
|
Iran
|
1394/07/22 22:35
  +0

  -0
پاسخ
تشکرازاقای صائب فر بابت تحلیل های اجتماعی و دست نوشته زیبایشان .
انشالاه که همان طور ک اشاره کردند جماعت خوابیده از خواب بیدار شوند.
و انشالاه که مسولان حداقل توجهی به عرایض بالا داشته باشند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*