اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63581
تاریخ انتشار: 1395/07/09 10:33
از سوی وزیر بهداشت اعلام شد
وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات تنفسی مردم اهواز به دنبال باران‌های پاییزی، گفت: علت این پدیده مشخص و در دولت نیز دستوری در این خصوص داده شده است.

عصرجهان-دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به مشکلات تنفسی پس از باران‌های پاییزی در اهواز اظهار کرد: ما علت این پدیده را پیدا کرده‌ایم و کاملا مشخص است؛ علت پوشش گیاهی است که در دو دهه گذشته در خوزستان ایجاد شده است.
وی افزود: در دولت دستوری در این خصوص داده شد و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مقامات استان خوزستان کمک کنند تا این پوشش گیاهی به موقع هرس شود و در عین حال نیز اطلاع‌رسانی به مردم صورت گیرد.
 وزیر بهداشت تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که دوباره هنگام باران‌های پاییزی، این اتفاق در اهواز رخ نخواهد داد، اما اگر به پیشنهادهای وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در این خصوص عمل شود، شیوع آن کمتر خواهد بود.
هاشمی در پاسخ به این‌که برخی اساتید دانشگاه‌های اهواز تاثیر گونه گیاهی کنوکارپوس در بروز مشکلات تنفسی پس از باران‌های پاییزی را رد کرده‌اند، گفت: اشتباه می‌کنند و حتما این گونه گیاهی تاثیر دارد.
لزوم کمک صنایع خوزستان به بهبود وضعیت درمان
وی همچنین با اشاره به لزوم کمک صنایع به بهبود وضعیت درمان در خوزستان اظهار کرد: صنایع باید بخشی از سود خود را به سرمایه‌های اجتماعی محلی که در آن حضور دارند، اختصاص دهند.
وزیر بهداشت ادامه داد: لازم است کسانی که پالایشگاه یا کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد احداث می‌کنند، به این فکر باشند که مردم آن منطقه این صنایع را مشاهده می‌کنند و می‌گویند که این صنایع چه سودی به حال ما دارد؟
وی در مورد همکاری صنایع خوزستان با بخش درمان گفت: رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شده، ولی کافی نیست و استاندار خوزستان در این خصوص پیگیری بیشتری خواهد کرد/ایسنا

برچسب ها:
اهواز ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*