اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63594
تاریخ انتشار: 1395/07/09 23:55
امام جمعه موقت دیشموک:
امام جمعه موقت دیشموک گفت: کشورهای مسلمان در برابر اقدامات خصمانه رژیم سعودی چاره‌اندیشی کنند.

عصرجهان-حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ذکر خداوند است که به دل‌ها آرامش و قلب‌ها را شفا و سینه را جلا می‌دهد، اظهار کرد: تقوا پیشه کنید تا به مقام آدمیت برسید.

وی در ادامه با اشاره به ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) عنوان کرد: امیدواریم در این ایام با حضوری عارفانه و عاشقانه بتوانیم قطره‌ای از مصیبت‌های اهل بیت خصوصا عاشورا را درک کنیم.

امام جمعه موقت دیشموک گفت: حادثه عاشورا برای نسل‌ها پشت سرهم به یادگار مانده است و باید از این ایام پاسبانی شود، چون این محرم است که اسلام را زنده نگه داشته و این جمله پرمعنا خیلی تاثیرگذار و نکته‌های قابل توجهی در خود دارد.

وی اذعان کرد: یکی از نکته‌های محرم این است که ملت با حضور خود و ریختن اشک‌ها برای اباعبدالله‌الحسین(ع) سیلی می‌شوند و همچون دژ محکمی در مقابل دشمنان می‌ایستند.

خطیب موقت شهر دیشموک با اشاره به مناسبت پیش‌روی به نام هفته نیروی انتظامی در 13 مهرماه عنوان کرد: 13 مهرماه روز نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی در واقع سربازان ولایی هستند که پرتلاش و جهادگونه تلاش می‌کنند.

وی ابراز داشت: نیروی انتظامی در حفظ و ارتقاء، امنیت و آرامش منطقه فعالیت دارند و مخلصانه و بدون منت از آرمان‌های امام و انقلاب به نحو احسن پاسداری می‌کنند که لازم است از تلاش‌های مفید و مجدانه نیروی انتظامی تشکر کنیم، بالاخص رئیس کلانتری دیشموک و کادر این کلانتری که فعالیت آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

عبدالپور گفت: روز 13 مهرماه هجرت حضرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس است و در مسأله شخصیت امام راحل نکته‌های فراوان و خصوصیات بارزی وجود دارد که حیف است مختصر عرض کنیم.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از همان بدو زندگی در دروان تحصیل با روحیه‌ای انقلابی و عزم راسخ همچون کوهی محکم بدون ریزش استوار در مقابل استکبار جهانی ایستاد.

خطیب موقت دیشموک عنوان کرد: رمز مقاومت و ایستادگی امام راحل اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر جهانی بود و این خود رمز پیروزی امام است و ان‌شاء‌الله همه رهبران مسلمان این چنین روحیه را در خود داشته باشند تا به موفقیت برسند.

عبدالپور با اشاره به مسأله‌ای دیگر در خصوص شورای حقوق بشر سازمان ملل بیان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل که اسم این سازمان به ظاهر ملل است و از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب یمن خودداری کرده است، اقدامی غیرمنصفانه و ظالمانه انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت سعودی منفور و ملعون است، در شرق کشور با کمک‌های مالی و اطلاعاتی خود به اشرار کمک می‌کند و از طرفی دیگر هر روز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در کشتن افراد بی‌گناه سهیم است که این موضوع قابل بررسی نیست و کسی جلودار نمی‌شود.

عبدالپور متذکر شد: وقتی سازمان ملل به مظلومان می‌رسد، سکوت می‌کند و کاری به کشورهای اخلال‌‌گر ندارد، رهبران مسلمان و روشنفکران باید به فکر چاره‌ای باشند و به حال این سازمان به ظاهر ملل فکری کنند و جلوی خلاف‌های این سازمان را بگیرند و لذا ما نباید در قبال مظلوم بودن مسلمانان سکوت کنیم/فارس

برچسب ها:
دیشموک ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*