اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63648
تاریخ انتشار: 1395/07/11 12:43
انگیزه مدیر مدرسه ای روستایی که همسر جوانش را به طرز دلخراشی به قتل رسانده است هنوز در هاله ای از ابهام است

عصرجهان-گفته می شود این مرد جنایتکار بخاطر ازدواج پنهانی با دختری و افشای رازش نزد همسرش دست به این قتل زده است.
25 تیرماه سالجاری مردی به نام شعبان که معلم مدیر مدرسه ابتدایی روستای آرباستان لاهیجان بود با مراجعه به پلیس ادعا کرد همسرجوانش به نام منیژه خوش سیما با خیانت به وی از خانه فراری شده است.
وقتی بررسی های میدانی نشان داد که منیژه زنی مومن و خانواده دوست بود و از سوی دیگر شوهر این زن نیز مردی مورد اعتماد روستایی ها بوده است ردیابی موبایل منیژه در دستور کار قرار گرفت و پس از 70 روز مشخص شد آخرین بار موبایل زن گمشده در مدرسه ابتدایی که شعبان معلم مدیر آنجا بود فعال بوده است.


بدین ترتیب با توجه به دروغ پردازی های شعبان ماموران پلیس آگاهی لنگرود زیر نظر سرگرد رجبی وارد عمل شدند و با دستور بازپرس جنایی دادسرای لنگرود شوهر منیژه را بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار دادند.
همین اقدام کافی بود تا شعبان راز قتل هولناک قتل منیژه را به دو صورت فاش کند او ابتدا ادعا کرد بخاطر ازدواج پنهانی بازنی جوان وقتی منیژه پی به ماجرا برده و می خواسته آبروریزی کند او را به مدرسه کشانده و پس از بی هوش کردن وی دست و پایش را با سیم بسته و داخل فاضلاب انداخته تا خفه شود اما چون آب چاه کم بوده پس از 3روز او را باضربه بلوک سیمانی کشته است و در اقرار دوم گفت که در مدرسه بودند بخاطر مساله ای جزیی دعوایشان شده و چون منیژه با او گلاویز شده همسرش را خفه کرده و داخل چاه فاضلاب مدرسه انداخته است.
گفت و گو با پدرمنیژه
پدر منیژه در مصاحبه اختصاصی با رکنا به خبرنگار ما گفت:دامادم می گفت منیژه مدارکش را برداشته و از خانه فرار کرده است هیچ کدام از ما باور نداشتیم چون می دانستیم دخترم عاشق زندگی بویژه پسرش است که کلاس چهارم درس می خواند همه جارا جست و جو کردیم احتمال می دادیم برای انجام کاری از خانه خارج شده و قربانی حادثه ای شده است موبایلش هم خاموش بود همه مسیرهایی که رفتیم بی نتیجه بود.
وی آهی کشید و ادامه داد:در این مدت رفتار دامادم عجیب بود او بسیار خونسرد رفتار می کرد انگار نه انگار که منیژه گم شده است و شعبان سعی می کرد با تهمت زدن به دختر نجیب من مارا منحرف کند من بارها نزد افسرپرونده گفتم که ریگی به کفش دامادم است تا اینکه مشخص شد آخرین بار دخترم در مدرسه ای که شعبان معلم و مدیر آنجا است ازموبایلش استفاده کرده و بعد از آن موبایلش خاموش شده است و پلیس با همین سرنخ شعبان را وادار به اقرار کرد.
پدر داغدیده افزود:شعبان برادر داماد بزرگتر من بود و 12 سال پیش با منیژه ازدواج کرد زندگی خوبی داشتند و باورمان نمی شود او دست به چنین کاری زده باشد او داغ بزرگی به دل ما گذاشت روستای دیوشل لنگرود که خانواده ما و دامادهایم در آن زندگی می کنیم در شوک بوده و همه سیاهپوش هستند و تنها خواسته مان از مسئولان و دادگاه این است که قاتل دخترم را خیلی سریع قصاص کنند تا مرهمی برای دلما بویژه من و مادرش باشد.
گفت و گو با برادر منیژه
برادر منیژه نیز گفت:شوهرخواهرهایم که برادر و باجناق هم هستند از خانواده سرشناسی بوده و کار شعبان هیچ ربطی به دیگران ندارد چرا که خود آنها نیز ناراحت هستند تا جاییکه وقتی قرار شد وکیل بگیرند این کار را نکردند و گفتند شعبان جنایت کرده و باید مجازات شود.
وی افزود:منیژه و شعبان مانند همه زن و شوهرها اختلافاتی داشته اند اما خیلی شدید نبوده و بیشتر در سال های اول زندگی شان بود و هنوز دقیق نگفته اند چرا خواهرم را کشته است اینکه بخاطر زن دیگری بود دهان به دهان چرخیده اما پلیس آنرا تایید نمی کند و چیزی که شنیدهایم این است که بخاطر اختلاف آنی در مدرسه با هم دعوا کرده اند و شعبان خواهرم را با سیم تلفن خفه کرده است.
برادر قربانی جنایت روستایی افزود:تنها خواسته مان قصاص سریه قاتل خواهرمان است تا آرام شویم می کویند چون پسر 11 ساله دارند باید منتظر شویم در حالیکه پدرو مادرو ولی دم هستند و هردو قصاص می خواهند.


گفت و گو با بازپرس پرونده
بازپرس جنایی دادسرای لنگرود نیز به خبرنگار رکنا گفت:این مرد به قتل همسرش اقرار کرده و چون جنایت در حوزه جغرافیایی لاهیجان رخ داده و دستگیری قاتل در لنگرود صورت گرفته برای ادامه تحقیقات قضایی با رای عدم صلاحیت رسیدگی پرونده را به دادسرای لاهیجان ارجاع دادیم.
وی در زمینه انگیزه قاتل منیژه گفت:من نیز شنیده ام او بخاطر ازدواج با زن دیگری به چنین قتلی رخ داده است اما به عنوان بازپرس وارد این مورد ومقوله نشدم چرا که باید پرونده در لاهیجان رسیدگی می شد و اقرار اولیه برای بازداشت وی و ارجاع آن به دادسرای لاهیجان کافی بود.
گفت و گو با رییس شورای روستا
سید محسن حسینی رییس شورای روستای آرباستان نیز به خبرنگار رکنا گفت:مدیر معلم مدرسه روستا مردی آرام بود و ما با هم احوالپرسی داشتیم .
وی افزود:این مدرسه در مجموع 4 دانش آموز داشت و خانواده آنها از رفتار مدیر معلم راضی بودند و هیچ شکایتی نداشته ایم که نشان دهد شعبان بدرفتار و خشن است.
حسینی ادامه داد:اینکه گفته می شود منیژه سه روز در چاه فاضلاب مدرسه زنده بود و شوهرش با بلوک سیمانی او را کشته است واقعیت ندارد اما فرضیه بودن یک زن دیگر در زندگی معلم روستا که انگیزه ای برای قتل منیژه بوده است خیلی قوی است حتی برخی از دوستان گفته اند عکس شعبان و همسر دومش را در تلگرام دیده اند که البته من ندیده ام و فقط نقل قول کردم.
رییس شورای روستای آرباستان لاهیجان در پایان گفت:وقتی آتش نشانان جسد زن جوان را از فاضلاب مدرسه بیرون آوردند صحنه ای باورنکردنی بود و تاثیر منفی زیادی روی اهالی روستا گذاشته است.
امید آرمین/رکنا

برچسب ها:
قتل ؛ ازدواج پنهانی‌ ؛ خیانت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*