اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63675
تاریخ انتشار: 1395/07/12 01:46
درمندرا دئول (Dharmendra) بازیگر نقش اصلی فیلم «شعله» که در ایران طرفداران زیادی داشت، به دعوت پروژه «سلام بمبئی» برای مراسم افتتاحیه این فیلم به ایران خواهد آمد.

به گزارش عصرجهان و به نقل از شرق این ستاره ٨٠ ساله سینمای بالیوود قرار است همراه دیامیرزا، گلشن گروور، پونم دهلون و دلیپ تاهیل، ١٢ آذرماه وارد ایران شوند. مراسم استقبال از این اسطوره سینمای هند از سوی بخش cip فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد و بازیگران هندی «سلام بمبئی» همراه پحلاج نیهالانی، تهیه‌کننده بالیوودی «سلام بمبئی»، به وسیله بادیگاردهای مخصوص به هتل اسپیناس تهران انتقال می‌یابند. مراسم افتتاحیه فیلم هم قرار است روز شنبه، سیزدهم آذر در برج میلاد تهران برگزار شود.

«سلام بمبئی» نخستین فیلم محصول مشترک سینمای ایران و بالیوود هندوستان است که رسما از یازدهم آذر (اول ربیع‌الاول) با سرگروهی «سینما استقلال» به نمایش عمومی درخواهد آمد. «سلام بمبئی»، به کارگردانی قربان محمدپور و تهیه‌کننده ایرانی آن، جواد نوروزبیگی، ملودرامی عاشقانه است که داستان آشنایی دختری هندی و پسری ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر ماجراهایی می‌شوند. محمدرضا گلزار، ‌دیامیرزا و بنیامین بهادری بازیگران اصلی فیلم ‌هستند. کمپانی موشن پیکچر، تهیه‌کننده بالیوودی «سلام بمبئی»، قرار است این فیلم را در سه‌‌هزار سینمای هند به نمایش درآورد. همچنین قرار است «سلام بمبئی» در پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، آلمان، سوئد، نروژ، دانمارک، هلند و کشورهای عربی اکران عمومی شود. درمندرا دئول، ستاره سرشناس سینمای هند، در نقش ویرو، همراه با هما مالینی، ‌دیگر ستاره سینمای بالیوود، در نقش بسنتی و آمیتاب باچان در نقش جـِی دو در فیلم «شعله» بازی کردند که این فیلم در ایران طرفداران زیادی داشت، به‌طوری‌که جبار سینگ (امجد خان) که ‌نقش منفی فیلم بود، در میان مخاطبان ایرانی معروف شده بود.

فیلم «شعله» محصول سال ۱۹۷۵ به‌وسیله رامش سیپی کارگردانی شد. این فیلم از بزرگ‌ترین فیلم‌های سینمای هند محسوب می‌شود که در جشنی که به مناسبت صدسالگی سینمای بالیوود برگزار شد، به‌عنوان برترین فیلم سینمای هند در قرن گذشته معرفی شد. فیلم درباره زندگی پلیسی بازنشسته است که راهزنی به اسم جبار سینگ خانواده‌اش را قتل‌عام و دستان خودش را نیز قطع کرده است. تاکور، دو دزد به ‌نام‌های ویرو و جـِی که آنها را دستگیر کرده به‌کار می‌گیرد تا جبار سینگ را بیابند و زنده به او تحویل دهند. فیلم «سلام بمبئی» پروژه مشترک ایران و هند است که در آن محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری، ‌از سینمای ایران بازی خواهند داشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*