اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63760
تاریخ انتشار: 1395/07/15 10:08
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

عصرجهان-علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو وروود به استان مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.


حضور در گلزارشهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا در یاسوج، حضور در برنامه اختتامیه کنگره ۱۸۸۰ شهید استان در مصلی یاسوج و حضور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان از برنامه صبح، حضور در شورای اداری شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دهدشت از برنامه‌های بعد از ظهر امروز سفر دو روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد است.
سفر به دوگنبدان و حضور در شورای اداری شهرستانهای گچساران و باشت از برنامه‌های روز جمعه لاریجانی در سفر به کهگیلویه و بویراحمد است.



کانال تلگرام عصر جهان


نشست شورای برنامه ریزی
|
Iran
|
1395/07/15 13:04
  +0

  -0
پاسخ
نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد
صبح امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، عدل هاشمی، غلام محمد زارعی، غلامرضا تاجگردون نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی وکیلی نماینده مجلس تهران، هاشمی معاون وزیر علوم و مدیران دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بنابر این گزارش، در این گزارش حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت استان در شاخص‌های مختلف ارائه داد.
یاسوج
|
Iran
|
1395/07/15 13:05
  +0

  -0
پاسخ
در کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
لاریجانی: نمایندگان استان در سه کمیسیون اصلی مجلس هستند / ایران تنها کشور دارای امنیت استوار است
علی لاریجانی رئیس مجلس در این اختتامیه که سردار جعفری فرمانده کل سپاه، نمایندگان مجلس، آیت الله ملک حسینی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران دستگاه‌های استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در سه کمیسیون اصلی مجلس یعنی بودجه، صنعت و انرژی حضور دارند که انشاء الله با کمک آن‌ها این استان در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف این کنگره‌ها، بیان کرد: امروز اگر ایران در منطقه خاورمیانه و جهان استوار است به خاطر امنیتی است که برکت خون شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها بوجود امده، باید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تقدیر شود. در تاریخ ایران اسلامی ایستادگی و فداکاری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به یادگار مانده است به گونه‌ای که به شجاعت و دلبستگی به اهل بیت و ولایتمداری شناخته می‌شوید و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس در برخی خط شکنی‌ها نقش بسزایی داشتند

رئیس مجلس گفت: ایران تنها کشوری است که از یک امنیت استوار برخوردار است که این خیلی مهم می‌باشد.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پیوند با ولایت، قران و دین اسلام و روحانیت مشهور است و مرحوم آیت الله ملک حسینی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس نقش بسزایی داشته اشت.

لاریجانی ادامه داد: در طول یک ۳۱ سال عمر انقلاب اسلامی حمله دشمن به ستون اصلی نظام یعنی ولایت فقیه بوده، بنابراین یکی از عوامل اصلی پیشرفت ایران ولایت فقیه است.

وی افزود: در مسائل حساس کشور که پیشرفت کشور به آن بستگی داشته حضور رهبری و هدایت او تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انفلاب، گفت: سیاست های ایشان موتور محرکه در اقتصاد کشور بود.

رئیس مجلس عنوان کرد: حضور در محافلی مانند این یادواره‌ها، انسان را از بعضی تعلقات خاطر به امور متعارف دور می‌کند و تذکری جدی برای زندگی انسان است، این محافل انسان را به سمت گزینش‌های برتر رهنمون می‌کند لذا شرکت در این جلسات برای افراد بسیار مؤثر است.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید به آنها توجه کرد، گفت: شما نمایندگان خوبی در مجلس دارید و امیدوام که ظرفیت خوب نمایندگان بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

وی با اشاره به رشادت مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس، ابراز کرد: به واسطه آن فداکاری‌ها، ما امروز از امنیت بسیار ارزشمندی برخوردار هستیم که باید قدر آن را دانست.‌

دفاع مقدس به دنیا نشان داد که نمی‌توانید با ملت ایران با زور و توان نظامی صحبت کنید‌

رئیس مجلس بیان کرد: دفاع مقدس تنها خروج دشمن از ایران نبود، بلکه اصل تأثیر آن این بود که همه دنیا متوجه شدند درگیری با ملت ایران سرانجام خوبی برای آنها ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ در زمانی رخ داد که ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: درس بزرگی که ایران به واسطه نیروی مجاهدانه‌ مردمش در ۸ سال دفاع مقدس به دنیا داد این بود که شما نمی‎‌توانید با ملت ایران با زور و توان نظامی صحبت کنید.

لاریجانی ادامه داد: وقتی سال‎ها بعد آمریکایی ها و برخی کشورهای بزرگ خواستند در منطقه تغییراتی ایجاد کنند و به افغانستان و عراق به بهانه‌های مختلف حمله کردند و همان زمان اسنادی وجود داشت که نشان می‌داد هدف آنها چیز دیگری است و هم امروز که برخی اسناد دیگر آنها فاش شده است.

وی خطاب به خانواده معظم شهدا گفت: شما کار بزرگی انجام دادید، ایران را از نظر امنیت بیمه کردید استواری امنیت امروز ایران به خاطر سرمایه‌گذاری است که در قبل انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر امروز بخواهیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم نیاز به امنیت داریم بنابراین شهدا کاری ماندگار برای ایران انجام دادند که نقش محوری و کانونی برای آینده ایران داشته و دارد و همه باید قدردان شهدا باشیم.

رئیس مجلس امنیت استوار را یک بعد مهم فداکاری شهدا در ۸ سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: نکته دوم آینده سیاسی و اجتماعی ایران آینده روشنی است، ریشه های فرهنگی ایران عمیق است و اینکه در یک استان همه محب اهل بیت باشند یک همبستگی عمیق به وجود می‎آید و استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه شهره است که نتایج ارزشمندی در حوزه فرهنگ خواهد داشت.

لاریجانی ابراز کرد: نقش مهم دیگر نقش روحانیت و

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*