اخبار عمومی
اعلام وصول 2
63984
تاریخ انتشار: 1395/07/25 18:28
با تلاش مشترک مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و پاسگاه انتظامی سوق تیم جستجوگران گنج و دفینه های تاریخی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، اعضای یک تیم مجهز حفاری غیر مجاز به منظور تحصیل گنج و دفینه های تاریخی با همکاری مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی در بخش سوق از توابع شهرستان کهگلویه دستگیر شدند
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاهی که افراد دستگیر شده در اختیار داشتند توانائی هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیای عتیقه و دفینه های تاریخی در سایت‌های مختلف تاریخی را فراهم می‌کند.
سیاوش زمان افزود: بنا به اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در بخش سوق، موضوع با رعایت مسائل حفاظتی و مراقبتی در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت و مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت کنترل و نظارت قرار گرفت.


زمان تصریح نمود: با تلاش و همکاری مشترک مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و پاسگاه انتظامی سوق در ورودی شهر سوق این تیم حفاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
رئیس میراث فرهنگی کهگیلویه تأکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در صورت مشاهده چنین جرایمی قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می‌کنند برخورد می‌کند.
شایان ذکر است براساس ماده قانونی 562 از کتاب مجازات های اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد به‌ دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به مجازات حبس از شش ماه تا سه سال و همچنین ضبط اشیا مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود. چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، جرایم سنگین تر بوده و علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری شخص مرتکب، به حداکثر مجازات مقرر محکوم می گردد.
بخش سوق از توابع شهرستان کهگلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است

برچسب ها:
گنج ؛ دفینه های تاریخی ؛ سوق ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


yasna
|
Iran
|
1395/07/25 18:48
  +3

  -0
پاسخ
خداغضب مکن سی چه طلا خدا خوب کرده بیدن،بدبختله بذاشتین یه زندگی راحتی درست بکردن.حتما نیاز داشتن انکی مه ایابو مرض داشته بون دست و این کار بزنن.مه نیخواس زر گل بون ده این بدبختل یه استفاده ای وشون ایکردن.یعنی ایفرمایین الان دولت چه وشون ایکنه؟ایزننشون من موزه یا ایننشون جز آثار باستانی؟؟؟؟مو گمون نکنم
بنده خدا
|
Iran
|
1396/11/02 18:34
  +1

  -0
پاسخ
آره دیگه این چیزا واسه مردم عادی جرمه ...
ولی واسه اونا که ژن خوب دارن خیلی هم خوبه
بنابراین
شما به گنجها و عتیقه ها دست نزنید
اجازه بدین آقایون خودشون میدونن چجوری گنج و عتیقه رو مثل آب سر بکشن .....
آرامش
|
Iran
|
1396/11/22 20:49
  +0

  -0
پاسخ
این گنجه کجای سوق پیدا شده و آیا این تصویر واقعیت داره یا ساختگیه؟؟؟

عکس تزئینی است


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*