اخبار عمومی
اعلام وصول 2
64075
تاریخ انتشار: 1395/07/28 01:42
با اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان، متاسفانه این طرح نتوانسته رضایت مردم شهرستان بهبهان و شهرهای همجوار را کسب کند.

عصرجهان- بیمارستان شهید‌زاده وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی بهبهان در سال 1347 تاسیس شد، این بیمارستان که دارای بخش‌های مختلفی است قریب به نیم قرن از عمر آن می‌گذرد و متاسفانه رضایت عمومی مردم شهرستان بهبهان را نتوانسته جلب کند.
به دلیل سهل‌انگاری، کم‌کاری مشهود و عدم پاسخگویی و رسیدگی به موقع به بیماران بار‌ها شاهد درگیری‌های شدید که منجر به تیراندازی و ضرب و شتم شده در این بیمارستان بوده‌ایم.
این بیمارستان در کنار بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان بهبهان دو مرکز اصلی درمانی هستند که وظیفه پذیرش و درمان بیمار را بر عهده دارند.
در کنار این دو بیمارستان مطب‌ پزشکانی است که باید در صورت نیاز در بیمارستان خدمات‌رسانی کنند، با وجود اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور و تامین پزشکان متخصص طرح و شاغل کار، اعزام پی در پی بیماران به استان فارس و مرکز استان توسط همراهان بیمار، گواه بر عدم رسیدگی به موقع به بیماران بوده و این را می‌توان به راحتی لمس کرد.
این در حالی است که منشور حقوقی بیمار، بیمارستان و مجموعه عوامل آن را وادار به ارائه خدمات و مراقبت‌های بیمارستانی به بیمار و ارائه خدمات مطلوب به بیمار برای کسب رضایت را به عنوان یکی از شاخص‌های خود قلمداد می‌کند.
معطلی طولانی و عدم حضور پزشکان متخصص بر بالین بیماران، بلاتکلیفی و ماندن بیمار در ساعات طولانی در بخش اورژانس، مشاوره با پزشک مقیم در زمانی که می‌بایست در بیمارستان باشد از جمله مسائل مهمی است که بیماران و همران بیمار با آن درگیر هستند.
خرید ملزومات پزشکی نظیر اقلام ارتوپدی و دیگر وسایل پزشکی مورد نیاز بیمار توسط همراهان بیمار و ارجاع به کلینیک خصوصی که فاقد قرارداد بیمه‌ای است، بیماران را در شهرستان بهبهان سرگردان کرده است.
نداشتن رشته‌های خاص مثل قلب در دانشکده علوم پزشکی بهبهان و اداره بیمار توسط پرستار در بخش‌های مهمی همچون icu و ccu به دلیل عدم بیتوته و مقیمی پزشکان که نام برخی از آنها به‌عنوان مقیم است و مزایایی دریافت می‌کنند را می‌توان از دیگر مشکلات بیمارستان شهید‌زاده قلمداد کرد.
با اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان، متاسفانه این طرح نتوانسته رضایت مردم شهرستان بهبهان و شهرهای همجوار را کسب کند.
شرایط تاسف‌بار بهداشت و درمان بهبهان امان از مردم بریده است/ بوی تعفن در بیمارستان بیداد می‌کند
حبیب‌الله کشت‌زر در گفت‌و‌گو با فارس در بهبهان اظهار کرد: شرایط تاسف‌بار وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بهبهان در شان مردم شریف این شهرستان نیست.
وی ادامه داد: متاسفانه در شرایطی هستیم که هیچ یک از مردم از وضعیت بهداشت و درمان در این شهرستان رضایت ندارد.
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت نادرست در بحث بهداشت و درمان شهرستان نارضایتی عمومی را به دنبال داشته و مردم از این وضعیت بسیار ناراضی و ناراحت هستند.
کشت‌زر خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان ولی‌عصر(عج) که در سال 1362 وارد فاز اجرایی شده، پس از سال‌ها به حال خود‌‌ رها شده و فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: آمار‌ها و شاخص‌ها نمی‌تواند آنچه که در واقعیت‌ها و کمبود‌هاست را به درستی بیان کند.
وی ضمن اشاره به اینکه شهرستان بهبهان قطب درمان منطقه است، افزود: این شهرستان با کمترین امکانات و ظرفیت‌ها و با چندین برابر ظرفیت خود به بیماران استان‌های همجوار سرویس‌دهی می‌کند.
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وضعیت نامناسب حوزه بهداشت و درمان و ضعف مدیریت در این حوزه بیداد می‌کند.
کشت‌زر از نارضایتی خود از وضعیت مدیریت دانشکده علوم پزشکی بهبهان و کمبود پزشک متخصص اشاره کرد و افزود: شکی نیست که طی سال‌های گذشته به دلیل مدیریت نادرست این وضعیت اسف‌بار به وجود آمده است.
عدم حضور پزشک باعث مرگ پدرم شد
یکی از شهروندان بهبهانی اظهار کرد: پدرم را به دلیل ناراحتی قلبی با هماهنگی اورژانس و پزشک شهر سردشت زیدون به بیمارستان شهید‌زاده اعزام کردیم که متاسفانه به دلیل کم‌کاری عوامل و پزشکان متخصص، پدرم فوت کرد.
محسن رضایی ادامه داد: پس از ساعت‌ها که پدرم در قسمت اورژانس بیمارستان شهید‌زاده بستری بود، فقط از وی یک نوار قلب گرفته شد و متاسفانه پزشک متخصص قلب در اورژانس حضور نداشت که می‌طلبد حتما در یک مکان مهم بیمارستانی یک پزشک متخصص باشد.
فرزند متوفی در ادامه ضمن اشاره به عدم رسیدگی به موقع به بیمار اضافه کرد: متاسفانه به دلیل عدم حضور پزشک و انتقال آن به قسمت CCU مراحل درمان و بهبود پدرم با کندی پیش رفت که همین امر باعث مرگ وی شد.
این فرد خاطرنشان کرد: پزشک متخصص قلب پس از ساعت‌ها انتظار بر سر بیمار حاضر شد و فقط دستور بستری کردن پدرم را در قسمت CCU صادر کرد.
وی یادآور شد: پس از اینکه پدرم در قسمت مراقبت‌های ویژه بستری بود و به حالت کما رفت، پزشک متخصص بر بالین وی حاضر شد و این در حالی بود که به صورت پی در پی ما خواستار رسیدگی یا اعزام بیمار شده بودیم، اما متاسفانه کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته است.
فرزند متوفی اضافه کرد: پس از مرگ پدرم، بیمارستان و قسمت CCU حاضر به ارائه خلاصه پرونده نشدند و این در حالی است که ارائه برگ خلاصه پرونده یک روال عادی و حق بیمار است که متاسفانه با مراجع به معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی جواب قاطع و درستی دریافت نکردیم.
وی ضمن اشاره به عدم پاسخگویی پزشک و پرسنل درمان در تکریم ارباب رجوع که به‌عنوان یک اصل مهم در بیمارستان قلمداد می‌شود، افزود: چنانچه در روز اول مشاوره درست از سوی دکتر یا بیمارستان ارائه می‌شود، بیمار به مراکز مجهز اعزام می‌شود.
وی در ادامه افزود: در جایی همانند بهبهان که دانشکده علوم پزشکی دارد و از جمعیت بالایی برخوردار است و مراجعات زیادی از شهرستان و شهرهای همجوار را دارد، جای بسی تامل و تاسف است که پزشک قلب و یا جراح قلب حضور ندارد.
رضایی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش ICU و CCU در اکثر اوقات متخصص وجود ندارد و پرستاران به جای متخصص انجام وظیفه می‌کنند.
وی ضمن اشاره به عدم پاسخگویی مراجع بیمارستان و معاونت درمان افزود: هر بیماری که به بیمارستان شهید‌زاده بهبهان مراجعه می‌کند، سرگردان است و کسی پاسخگو نیست.
منبع/فارس


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1395/07/28 09:41
  +0

  -0
پاسخ
بعضی از پزشکان متأسفانه با علم طبابت دارن تجارت میکنند واین باعث شده شأن منزلت پزشکی خدشه دار بشه.واقعا وضعیت بیمارستان شهیدزاده اسف باره

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*