اخبار عمومی
اعلام وصول 2
64092
تاریخ انتشار: 1395/07/28 21:08
فرهاد وفایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و نگارنده چندین مقاله بین المللی و ملی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از بهمئی ، مقاله فرهاد وفایی کارشناس ارشد علوم سیاسی با عنوان (منابع مالی و اقتصادی داعش ) از سوی کمیته داوران همایش ملی بررسی جریان های سلفی و تکفیری مورد تایید و پذیرفته شده است
خلاصه مقاله:گروه سلفی تکفیری دولت اسلامی عراق و شام که به اختصار داعش خوانده می شود در سال 2003 از گروه تروریستی القاعده منفک شده است .داعش با اعمال شنیع و با ایجاد دلهره و ترس ورفتارهای خلاف حقوق بشری و هم چنین خلاف تعالیم دین مبین اسلام در مناطق بسیار مهمی از خاورمیانه به ویزه در حوزه جغرافیایی کشورهای عراق و سوریه حضور دارد. و نقاط مهمی را از سزمین های این دو کشور را در حوزه تسلط و نفوذ و سیطره خود دارد . در این پژوهش کوشش می‏شود منابع مالی و اقتصادی دولت اسلامی عراق و شام ملقب به داعش با روش توصیفی- تحلیلی ‏بررسی شود. نکنه مهم و اصلی این نوشتار این است که میان منابع اقتصادی و مالی داعش و انجام عملیات تروریستی ارتباط مستقیم وجود دارد و بدون پشتوانه‏ی مالی انجام فعالیت‏های تروریستی امکان‏پذیر نیست. از این‏رو شناخت و شناسایی این منابع برای مقابله با این گروه،یکی از اولی ترین و مهم ترین پیش‏شرط های اساسی است. قاچاق نفت، سلاح، آثار هنری و هم‏چنین دریافت باج و مالیات از فعالیت‏های محلی و جرائمی مانند آدم‏ربایی، جعل، تقلب در کنار حمایت های مالی گسترده دولتهای غربی وکشورهای مرتجع عربی حوزه خلیج فارس ازجمله مهم‏ترین منابع مالی و اقتصادی داعش محسوب می‏شوند.
شایان است فرهاد وفایی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و نگارنده چندین مقاله بین المللی و ملی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل است.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


کتابخانه
|
Iran
|
1395/07/29 07:05
  +2

  -1
پاسخ
درود بر نخبه دیار زاگرس
دانشگاه
|
Iran
|
1395/07/30 07:48
  +2

  -1
پاسخ
جناب اقای دکتر فرهاد وفایی
به خود می بالیم که استاد بزرگی چون شما داریم
دانشجوی دانشگاه
آرامش
|
Iran
|
1395/08/16 18:31
  +0

  -0
پاسخ
به برادری چون شما افتخار میکنم و امیدوارم در هر عرصه ای یکه تاز باشی و سربلند

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*