اخبار عمومی
اعلام وصول 2
64131
تاریخ انتشار: 1395/07/30 22:48
امام جمعه شهر ليكك:برنامه ریزی دشمن در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با بیش از 200 شبکه فارسی زبان در راستای مقابله با دین و اعتقادات دینی مردم است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،در پي افزايش آسيب های اجتماعی از جمله طلاق، خودكشی و اعتياد، نشست  اضطراري بررسي آسيب ها ی اجتماعی با حضور تني چند از مديران كل استان ، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری كهگيلويه و بويراحمد و كارشناسان برجسته روانشناسي و امور اجتماعي استان در شهر ليكك مركز شهرستان بهمئی برگزار شد.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در  نشست بررسي آسيب های اجتماعی شهرستان بهمئی كه با حضور مديران كل استان و كارشناسان مختلف در حوزه آسيب شناسي اجتماعي در  شهرستان بهمئی برگزار شد، بر حفظ و تقويت ارزش هاي اسلامي و فرهنگي در جامعه به عنوان یکی از راهکار های پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اينكه، 60میلیارد ریال برای توسعه امکانات و خدمات زیرساختی در مناطق حاشیه نشین استان اختصاص یافته است گفت: 50درصد این اعتبار از محل اعتبارات وزارت کشور و 50درصد ازمنابع استانی تامین خواهد شد.
حجت الاسلام ميرمحمدی   از برگزاری کارگاهای آموزشی و اجرای طرحهای فرهنگی، مذهبی و ورزشی برای مناطق حاشیه نشین استان خبرداد و گفت: در راستای کاهش برخی آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خودكشي و اعتياد  برنامه های هدفمندی پیش بینی و درحال اجراست.
وي همچنين در اين نشست به اولویتهاي  اصلی آسيب هاي اجتماعي در شهرستان بهمئی، از جمله اعتیاد، طلاق، خودكشي  پرداخت و از دستگاه های اجرایی مرتبط خواست  تا آسیب های اجتماعی مد نظر خود را به کارگروه استاني متشكل از مديران كل و كارشناسان تحویل دهند تا بعد از اولویت بندی، با استفاده از خرد جمعی، راهکار کنترل آن ارائه شود.
حجت الاسلام افروغي امام جمعه شهر ليكک در اين نشست، با اشاره به اينكه، برنامه ریزی دشمن در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با بیش از 200 شبکه فارسی زبان برای مقابله با دین و اعتقادات دینی مردم ایجاد شده است گفت: مخاطب اصلی دشمن درعرصه فرهنگی  و به دام انداختن نسل جوان جامعه هست، که در این راستا برگزاری کلاسهای آموزشی برای خانواده ها اثر گذار خواهد بود.
توسعه فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي، افزايش اماکن ورزشی برای غنی سازی اوقات فراغت ،  برگزاری کارگاههای  مختلف آموزشی برای افراد مختلف  از جمله مصوبات این نشست بود.
خبرنگار/مسلم مختاری


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


آسیبهای اجتماعی
|
Iran
|
1395/08/05 11:37
  +0

  -1
پاسخ
آسیبهای اجتماعی به صورت بومی بررسی شوند
دکترخرامین درنشست شورای فرهنگ عمومی بهمئی گفت:آسیبهای اجتماعی باید به صورت بومی بررسی شوند
دکتر خرامین روانشناس وکارشناس ارشد آسیبهای اجتماعی : باید در هرمنطقه شاخص خودکشی را شناسائی کرد و با تحقیقات به عمل آمده هیچ شباهتی در بین این خودکشی ها در این شهرستان ها وجود ندارد و در این شهرستان نسبت به این معضل اجتماعی در حال حاضر احساس بحران نداریم گرچه این حساسیت یک برکت برای آینده است.
دکترخرامین گفت:نسل آینده قابل شکستن هستند مقصر هم خود ما والدین هستیم که اکثر امکانات در اختیار آنها قرار می دهیم با کوچکترین مشکل می شکنند و این یکی از مشکلات خانواده امروزی است.خودکشی از دل خانواده های تعارض دار بیرون می آید ، شناسایی افراد تعارض دار ، افسرده و تعیین جاهای امن که اینها به آنجا پناه ببرند از جمله اوژانس اجتماعی بهزیستی و حوزه های علمیه در شهرستان نیاز است. آسیب های اجتماعی نیازمند به عمل پیشگرانه دارد در غیر اینصورت آینده این شهرستان و استان بحرانی است.
دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:
باید صورت مسئله آسیب های اجتماعی مشخص باشندو مبارزه با آسیب های اجتماعی سخت است گروه ها و افراد متعدد جامعه است و اجتماعی است بخش عظیمی درگیر این آسیب هستند عوامل متعدد و پیچیده است و کلاف آسیب های اجتماعی پیچیده است .
دکترچمن گفت:در مقابله با آسیب های اجتماعی بسیج اجتماعی نیاز است ،خانواده ،جامعه ، مدرسه و یک دستگاه را نمی توان متولی امر قرار داد. استمرار و تداوم برنامه ها ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی تا حذف و ریشه کنی در دستور کار قرارگیرد.
وی افزود:پروپزال و کارمیدانی انجام شود بازه زمانی یک ساله یا ١٠ساله تعریف شود ، علل و عوامل در کشور و استان مشخص ، آیا اطلاعات کافی است و باید مداخله کرد یا نه ، آگاهی ، نگرش و عملکرد مردم جامعه را دید.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*