اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6430
تاریخ انتشار: 1394/06/14 23:15
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از شروع سال تحصیلی اعتبارات لازم در اختیارات آموزش و پرورش این استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش صدیقه محمدی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، حسن نوروزی در نشست شورای آموزش و پرورش که شنبه 14 شهریور ماه برگزار شد، افزود: از محل مازاد بردرآمد اعتبارات استانی بخشی به امور عمرانی در آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد برای تهیه تجهیزات مدارس قبل از شروع سال تحصیلی اعتبارات در اختیارات آموزش و پرورش استان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به گزارشات خلاف واقع در گذشته هم‌اکنون وضعیت آموزش در این استان از نگاه مرکز مطلوب و از متوسط کشوری تا حدودی بالاتر است.

نوروزی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات ماده 180 یک ریال به آموزش و پرورش اختصاص داده نمی‌شود، مدعی شد: در گذشته مسئولان استانی در زمینه وضعیت آموزشی این استان آماری را به مرکز ارائه کردند که سبب محرومیت آموزش و پرورش این استان از اعتبارات ماده ۱۸۰ (مناطق محروم) شده است که انتظار داریم مسئولان متولی در این زمینه چاره‌اندیشی و در خصوص این مسئله بازنگری شود.

وی تصریح کرد: از هیچ تلاشی برای افزایش و تامین اعتبارات لازم برای تعمیر، تجهیز و ساخت مدارس این استان فروگذاری نخواهیم کرد و با توجه به فصل بازگشایی مدارس سعی داریم اعتبار لازم را در اختیار اداره کل نوسازی مدارس قرار دهیم.

همچنین فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش نقش مستقیمی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه دارد و نیروی انسانی از شاخصه‌های مهم توسعه است.

وی اظهار کرد: باید به آموزش و پرورش نگاه و حمایت ویژه شود و انتظار می‌رود مسئولان استان حساسیت و توجه بیشتری برای کمک به این اداره کل داشته باشند.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم باید فضای مدارس به‌ویژه در مقطع ابتدائی با نشاط و شاداب باشد و متولیان امر در آذین بندی مدارس در شروع سال تحصیلی جدید اقدام کنند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*