اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6614
تاریخ انتشار: 1394/06/28 19:10
فرماندار ایذه:
علیخانی پور در جلسه شورای اداری شهرستان ایذه از پیگیری دو پروژه بزرگ در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این دو پروژه بزرگ مشکل بیکاری و اشتغال جوانان ایذه مرتفع خواهد شد.

به گزارش فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از ایذه، ظهر امروز جلسه شورای اداری شهرستان ایذه در آخرین روزهای تابستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که ریاست آن بر عهده آقاجان علیخانی پور فرماندار ایذه بود، جلسه با جمع خوانی قرآن که ابتکار جدید فرماندار بود و پخش سرود ملی شکل رسمی گرفت.

ابتدا جلسه حجت السلام والمسلمین احمدی ریئس ستاد اقامه نماز جمعه ایذه ضمن تقدیر و تشکر از هوشنگ حاتمی رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه نسبت به همکاری با این ستاد در برگزاری کلاس های قرآنی و دینی از روسای ادارات ایذه در ارتقاء فرهنگ در شهر خواستار همکاری و حمایت شد .

وی افزود: بخشداران و دهیاران باید کار فرهنگی در کنار اخلاق ، دین و فرهنگ سر لوحه کار خود قرار دهند .

احمدی در پایان سخنان خود همچنین از برگزاری همایش نماز در 30 شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود : بعد از این همایش مقدماتی انشالله همایش بعدی از سطح بالایی برگزار خواهیم کرد.

سرهنگ سهراب خواجوی جانشین سپاه پاسداران شهرستان ایذه نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری 136 برنامه پیش بینی شده خبر داد و افزود : از مهمترین این برنامه می توان به دیدار با خانواده شهدا ، جانبازان ،ایثارگران ، آزادگان ، برگزاری دعای عرفه ، غبار روی گلزار شهدا ، برگزاری مسابقه پیاده روی خانوادگی همراه با جوایز نفیس ،برگزاری رژه 31 شهریور ، برگزاری  چندین یادواره شهدا ، برگزاری مسابقات ورزشی ، نمایشگاه کتابخانه ، ایجاد ایستگاه صلواتی و تجلیل از مدال آوران اشاره داشت .

بعد از اتمام سخنان سرهنگ خواجوی ، قاسم احمدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایذه ضمن تبریک فرا رسیدن مهرماه ماه بازگشایی مدارس از اجرای نمودن دستور عمل پروژه مهر که یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش شهرستان ایذه است خبر داد و افزود : جلسات مهمی در این زمینه داشتیم .

احمدی در ادامه اظهار کرد : با بخشداران و دهیاران جلساتی جهت همکاری با آموزش و پرورش  برگزار کردیم تا افراد بی سواد را شناسایی کنیم که از تحصیل باز نمانند.

وی تصریح کرد : تشکیل جلسات با حضور فرماندار،  ترمیم و بازسازی مدارس روستایی با همکاری سپاه پاسداران ایذه ، پیگیری مشکلات آموزش و پرورش،  برگزاری نماز جماعت در مدارس ، شناسایی افراد بی سواد و کم سواد از جمله برنامه های هستند که امسال با شروع فصل جدید بازگشایی مدارس انجام خواهیم داد.

احمدی همچنین از هوشنگ حاتمی رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه در برگزاری مسابقات ورزشی آموزش و پرورش تشکر و قدرانی کرد و خاطرنشان کرد : باید نگاها بیشتر به سمت آموزش و پرورش باشد چرا که استعدادهای زیادی وجود دارد که نیاز به حمایت می باشند .

مدیرآموزش و پرورش شهرستان ایذه یکی از مشکلات آموزش و پرورش ایذه را تهدید به قطع آب . برق و گاز از ادارات مربوطه دانست و ابراز امیدواری کرد همکاری های در این خصوص با این اداره داشته باشند.

قاسم احمدی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایذه در پایان از نواختن زنگ مهر در دو مدرسه راهنمایی پسرانه و دبیرستان دخترانه خبرداد.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان ایذه حجت السلام والمسلمین قبادی ریئس ستاد و بازسازی عتبات ایذه از جمع آوری 350 گرم طلا از کمک های مردمی ایذه خبر داد و افزود : کارهای بزرگی با جمع آوری نذورات مردم در جهت بازسازی درب حرم امام حسن عسگری (ع) انجام دادیم.

قبادی در ادامه گفت قبوض های کمک برای ساختن ساختمان مستقل جهت ستاد بازسازی عتبات عالیات  آماده کردیم که امیدوارم ادارات نیز در این راه همکاری و حمایت لازم را داشته باشند.

ریئس ستاد بازسازی عتبات عالیات  ایذه تصریح کرد : شهرستان هفتکل از نظر مالی از ایذه ضعیف است اما در این خصوص از ما جلو هستند که امیدوارم در ادامه مسئولین حمایت های زیادی داشته باشند.

حجت السلام والمسلمین قبادی در پایان از رونمایی درب های حرمین عسگری در روزهای 12 تا 14 مهرماه سال جاری در ایذه خبر داد.

همچنین مهران بابا پور شهردار ایذه و عبدالحسین اسدی شهردار دهدز به عملکرد شهرداری ها این دو شهر پرداختند

در پایان سخنان روسای ادارات ایذه،  آقاجان علیخانیپور فرماندار ایذه ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهادت مظلومانه زائرین خانه و عرض تبریک فرا رسیدن عیدسعید قربان، هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و به شهامت شهدا ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان در هشت سال دفاع مقدس  پرداخت

رئیس شورای اداری ایذه افزود: در این هشت سال جوانان ما جانانه با چندین کشور شرق و غرب و دیگر کشورها مبارزه کردند امروز افتخار ما هستند که میگویم هفته دفاع مقدس که با دست خالی به جنگ کشوری رفتیم که از تمام امکانات سلاحی و حمایت های دیگر کشورها بهرمند بود ما باید حرمت خون شهدا را پاس بداریم

علیخانی پور سپس از پیگیری دو پروژه بزرگ در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پروژه احداث سدکارون 2 و انتقال آب سد کارون 3 در حال پیگیری است که با راه انداختن این دو پروژه مشکل بیکاری و اشتغال جوانان ایذه مرتفع خواهد شد.

فرماندار ایذه گفت قرار است  محور ایذه به اهواز و ایذه به لردگان چهار بانده شود که تا حدودی اینکار به سرانجام نیز رسید ما قصد داریم ایذه را تبدیل به توسعه گردشگری کنیم و از ماده 180 بودجه 16میلیاردی جهت اتمام پروژهای نیمه تمام استفاده کنیم.

عالی ترین مقام سیاسی اجرائی دولت در ایذه با انتقاد از روسای ادارات در پاسخگویی تلفن های همراه خود افزود : متاسفانه بعضی از مسئولین ادارات حاضر به جواب دادن تلفن های همراه خود نیستند در حالیکه امروزه  عصر ارتباطاعات هست اما متاسفانه ما از این پیشرفت های تکنولوژی فقط در بحث خانوادگی بیشتر استفاده میکنیم در حالیکه وظیفه داریم پاسخگوی کارهای مردم باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش همچنین روسای ادارت را ملزم به همکاری با آموزش و پرورش کرد و یادآور شد در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش ایذه با این اداره همکاری نماید.

آقاجان علیخانی پور فرماندار و رئیس ستاد انتخابات ایذه در پایان در مورد بحث انتخابات هم گفت: روسای ادارات ایذه نباید از پست خود در حمایت کاندید ای خاصی استفاده نمایند. که در خصوص گزارش و مشاهده برخورد خواهد شد و از مدیران کل بازخواست خواهند شد.

در پایان جلسه هم از زحمات سرهنگ مجید طونی فرمانده بازنشسته نیروی انتظامی ایذه با اهدای لوح های یادبود و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*