اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6653
تاریخ انتشار: 1394/06/30 21:24
آیا آتش سوزی های اخیر و خسارت های مکرر به جنگل های ناب اندیکا مسئولین را بر آن نداشت که در جهت حفظ این جنگل ها گام های موثری بردارند؟

پریسا طاهری فعال رسانه ای  با ارسال مطلبی به پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان با عنوان" ادامه تراژدی اسفبار مرگ جنگل ها منطقه حفاظت شده شیمبار " اینگونه نوشت:

جنگل های کشورمان از چندین دهه پیش تاکنون مورد تهدید و تخریب قرار می گیرند. جنگل های غنی و ارزشمند شیمبار با پوشش متراکم گیاهی و درختان بلوط، بنه، کیکم، ارزن، انجیر کوهی، انگور، توت و گونه های جانوری از این حیث مستثنی نیست.

اگر چه کارشناسان و فعالین محیط زیست همیشه سعی بر فرهنگ سازی و آگاهی به مردم در جهت حفظ جنگل ها بوده است اما متاسفانه در برخی اوقات شاهد تخریب و تهدید نه توسط مردم بلکه توسط سازمان ها و ادارات دولتی هستیم.

متاسفانه از منابع آگاه باخبر شدیم اداره امور عشایر شهرستان اندیکا سعی بر  برنامه ریزی و احداث جاده از مسیر شیمبار به تنگ سنان را در منطقه حفاظت شده  شیمبار دارد که این موضوع موجی از نگرانی را در بین فعالین و دوستداران محیط زیست (انحمن نگین ایران زاگرس)در پی داشت.

اگر چه با پیگیری ها و تلاش های ارزشمند و همچنین مکاتبات فعالین و دوستداران محیط زیست و اداره محیط زیست اندیکا این امر مورد تایید قرار نگرفت اما اصرار ها و اقدامات اداره امور عشایر اندیکا در جهت تصویب این طرح همچنان ادامه دارد.

لذا خطاب به مسئولین شهرستان اندیکا باید گفت: مسئولین محترم اندیکا بنا به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حفظ جنگل ها و منابع ملی آیا احداث این جاده برای  جمعیت بسیار کم و فقط برای تعداد انگشت شمار از عشایر و آنهم حضور بصورت فصلی لازم و جایز است؟

آیا آتش سوزی های اخیر و خسارت های مکرر به جنگل های ناب اندیکا مسئولین را بر آن نداشت که در جهت  حفظ این جنگل ها گام های موثری بردارند؟

آیا هدف و وظیفه همه ما حفظ منابع ملی و باارزش برای آیندگان نیست؟

آیا اصل 50قانون اساسی مبنی بر حفاظت از محیط زیست توسط نسل امروز و انتقال به نسل فردا را فراموش کرده اید؟

در پایان امیدواریم فرماندار توانمند اندیکا جناب آقای مهندس ورناصری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی در اندیکا حفظ محیط زیست و منابع ملی را در اولویت اقدامات خود قرار دهد و در نهایت تصمیمی در جهت منافع محیط زیست و منطقه حفاظت شده شیمبار اتخاذ گردد.

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*