اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6711
تاریخ انتشار: 1394/07/03 18:31
وقتی درآمد حاصله از سفر حجاج صرف خرید بمب و اسلحه برای کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، بحرین، عراق.......می شود. آیا دلیل عقلی و شرعی برای این سفر و سرایز شدن پول ما برای کشتار مسلمانان وجود دارد؟

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان

در تاریخ خواندیم وقتی علما متوجه شدن سود سرشاری از فروش تنباکو به جیب استعمار می رود. و در یک کلمه حریم مسلمان و شیعه شکسته می شود، آیت الله میرزای شیرازی فتوا بر حرمت استعمال توتون و تباکو "بای نحو کان..." دادند.

آیا آن دوره تاریخی پایان یافته است یا علمای امروزی هم می توانند براساس مقتضیات زمان حکمی مشابه در مورد سفر حج صادر نمایند؟

آیا شرایط حجاج در سرزمین حج مشابه دوران تحریم توتون و تنباکو نیست؟ و شاید بدتر

آیا تامین امنیت جانی و ناموسی از مصادیق استطاعت نمی باشد؟

به راستی

وقتی درآمد حاصله از سفر حجاج صرف خرید بمب و اسلحه برای کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، بحرین، عراق.......می شود. آیا دلیل عقلی و شرعی برای این سفر و سرایز شدن پول ما برای کشتار مسلمانان در یمن، سوریه..... وجود دارد؟

شاید شنیده باشید که شاهزاده های سعودی برای سرمایه گزاری در منطقه مکه با هم رقابت جدی دارند. در میان این شاهزاده ها، بحث دین مطرح نیست بلکه موضوع سرمایه گزاری است که بخشی از سود آن در راستای موضوع یمن، بحرین، سوریه، عراق...... به کار برده می شود.

آیا تصویر آیلان کودک مظلوم سوری را در سواحل ترکیه ندیده اید؟ آیا از گودال اطراف موصل چیزی نشنیدید که داعش هزاران نفر را در این گودال پر از گاز متان و گوگرد انداخته است؟ آیا نشنیدید برخی از این افراد پست فطرت می گویند اگر گلوی کودک را جلو پدر و مادر ببرند و هرچه آه ناله ها بیشتر باشد اجرش نزد خداوند عظیم تر است؟ و هزاران آیای دیگر

آیا غیر از این است که عربستان سعودی تامین کننده مالی و تسلیحاتی این گروه هاست؟

آیا در آئین اسلام گفته نشده به هر کجا روی کنیدهمانجا خداوند است؟ آیا گفته نشده خداوند در قالب زمان و مکان نمی گنجد؟

آیا در روایات نداریم هر آنچه عقل حکم می کند شرع هم حکم می نماید و بالعکس؟

پس اگر ما ایرانی ها به دنبال اجر هستیم، که هستیم. پس چرا ناخواسته و به طور غیر مستقیم دست عمال سعودی را در پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی پر پول می نمائیم؟

در حالیکه اگر کمی چشمانمان را باز نمائیم در کوچه محل زندگیمان، چشمان و دستانی را می بینیم که منتظر عطوفت چشمان و جود دستان ما هستند.

و یا شاید مافیای دم کلفت حج در ایران که هر ساله سودی سرشاری به جیب می زند به علما و حاکمیت اجازه اتخاذ تصمیمی عقلی و شرعی نمی دهد.

اما ای مردم متشرع، حامی مظلوم و وطن دوست ایران

شاید به مصلحت نباشد که علماء حکمی صادر و یا حاکمیت قانونی در این خصوص رسما وضع و اعلام نماید. اما شما می توانید من بعد با کمک شرع و عقل، خود تصمیمی عاقلانه اتخاذ نمائید.

در پایان لازم است دو نکته را متذکر گردم

من فقیه و مجتهد نیستم که در خصوص احکام شرعی حکم نمایم. اما انسانم و آنچه به ناحق بر سرمان می آید می بینم. لذا طرح موضوع و سئوال می شود.

ضمن ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه این حادثه تاسف بار، طرح اینگونه سئوالات نافی خلوص نیت این عزیزان در گذشته و یا نقض حقوق حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی نمی باشد.

برچسب ها:
حج ؛ استطاعت ؛ مافیا ؛ کشتار ؛ آیلان ؛ موصل ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


علی
|
Iran
|
1394/07/03 23:31
  +0

  -0
پاسخ
درود برشما. واقعا چرا؟
ناشناس
|
Iran
|
1394/07/05 08:37
  +0

  -0
پاسخ
حج فریضه‌ای واجب به‌شمار می‌آید و هر مسلمانی که استطاعت می‌یابد، به انجام آن موظف است. از سوی دیگر، حرمین شریفین در عربستان واقع شده و دولت این کشور موظف است تسهیلاتی برای مسلمانان فراهم و امنیت آن‌ها را تامین کند.
مهمان
|
Iran
|
1394/07/05 08:38
  +0

  -0
پاسخ
همواره سعی شده است اختلاف‌های سیاسی با دولت عربستان را از حج جدا بدانیم، چون این یک فریضه دینی است و آن‌ها (عربستان) نیز موظفند شرایطی را فراهم کنند تا مسلمانان جهان این وظیفه دینی را انجام دهند.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*