اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6726
تاریخ انتشار: 1394/07/04 18:42
مدیر کل صندوق کار آفرینی و امید استان کهگیلویه و بویراحمد:
حسن پور مدیر کل صندوق کار آفرینی و امید استان کهگیلویه و بویراحمد: سهم شهرستان بهمئی از محل اعتبارات صندوق کار آفرینی امید 30 درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان در این جلسه که با حضور امام جمعه ی شهرستان، مدیر کل صندوق کار آفرینی امید استان و بیش از سی دستگاه شهرستان برگزار شد رحمانی فرماندار بهمئی گفت: تعطیلی جلسه ی کارگروه اشتغال در شهرستانی که یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را در کشور دارد سؤال برانگیز است.

ایشان معضل بیکاری را اصلی ترین عامل آسیبهای اجتماعی دانسته و بر لزوم تلاش و جدیت همه ی دستگاه ها برای مقابله با این تهدید تأکید کرد. آقای رحمانی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان در زمینه های گردشگری، دامداری، کشاورزی و صنایع تبدیلی، خواهان تلاش دستگاه های ذیربط برای شناسائی پتانسیلها و استفاده از تمامی ظرفیتهای اشتغال در شهرستان شد.

 رئیس شورای اشتغال شهرستان بهمئی، با اشاره به لزوم همکاری بیشتر بانکها در اعطای تسهیلات، برگزاری مستمر جلسات کارگروه اشتغال و تلاش برای تصویب و حمایت از طرحهای توجیه پذیر را در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان مؤثر دانسته و بر جدیت فرمانداری برای برداشتن موانع اشتغال در شهرستان تأکید کرد.

حجت الاسلام افروغی امام جمعه بهمئی با اشاره به ظرفیتهای شهرستان در زمینه ی صنایع تبدیلی گفت: متأسفانه آموزشهای فنی در شهرستان جدی گرفته نمی شود و بسیاری از افراد کار اداری با درآمد بسیار پایین را بر کارهای آزاد ترجیح می دهند.

حسن پور مدیر کل صندوق کار آفرینی و امید استان با اعلام این خبر که سهم اعتبارات شهرستان بهمئی  30 درصد افزایش خواهد یافت گفت: شناسایی ظرفیتها وظیفه ی ادارات است و صندوق کار آفرینی امید استان تلاش خود را برای حمایت از فرصتهای شغلی پایدار در شهرستان به عمل خواهد آورد.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاهها از جمله: بسیج سپاه ناحیه، بخشدار مرکزی، ادراه ی تعاون کار و رفاه اجتماعی, رئیس شورای شهرستان، رئیس جهاد کشاورزی، شهردار لیکک و کمیته ی امداد امام (ره) به بیان دیدگاه های خود در خصوص اشتغال و موانع آن در شهرستان پرداختند.

در پایان جلسه مصوباتی به تصویب رسید که از آن جمله می توان به لزوم مشارکت همه دستگاه های حاضر در جلسه، در شناسائی ظرفیتها ی اشتغال و ارائه راهکار و برنامه از سوی آنان برای اشتغال پایدار در شهرستان اشاره کرد.

شایان ذکر است شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*