اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6756
تاریخ انتشار: 1394/07/05 21:28
دکتر کیانی در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ایذه:
دکتر شهرام کیانی: متاسفانه در مناطق کمتر توسعه یافته با مسئاله ای بنام وارونگی مدیریتی مواجه هستیم، از اولویت های اصلاح و تغییر در چنین مناطقی را اصلاح و تغییر نگاه مدیریتی دانستند.

به گزارش فیروز بیگلری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از ایذه، دکتر شهرام کیانی عضور هیئت ریئسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه  در دیداری صمیمی با جمعی از فارغ التحصیلان رشته های فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه با ابراز خوشحالی از مولد بودن این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و توانمند در منطقه، حضور فعال این فارغ التحصیلان در عرصه های گوناگون صنعت را گواهی بر داشته ها و پتانسیل های بسیار جوانان این منطقه دانست.

ایشان با اشاره به نقش کلیدی آموزش در رشد و پیشرفت هر منطقه افزودند: در مناطقی همچون ایذه و باغملک باید با هموارسازی مسیر توسعه آموزشی از نیروی انسانی قوی و مستعد این مناطق استفاده بهینه کرد. نیروی انسانی که نشان داده است هنگامی که امکانات و بستر مناسب را در اختیار داشته باشد می تواند نه تنها در مدیریت منطقه ای  و خرد بلکه در مدیریت کشوری و کلان نیز بسیار خوب و توانمند عمل کند.

وی در ادامه لازمه ی توسعه آموزش این مناطق را همراهی و همکاری دوجانبه دولت و مردم در بسط آموزش و با گنجینه استعداد خواندن این مناطق لزوم سرمایه گذاری آموزشی را بیش از پیش دانست. معاون آموزشی سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه  با اشاره به اینکه می بایست نخست ظرفیت ها را شناخت و سپس به تعریف و تقویت محور توسعه پرداخت، ظرفیت آموزش را یکی از چندین ظرفیت موجود در مناطقی چون ایذه و باغملک دانستند و اضافه کرد: در میان همه ی داشته ها و توانایی های این مناطق نیروی انسانی مستعد و خلاق در راس قرار دارد.

استاد دانشگاه آزاد ایذه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اصلاح نگاه مدیریتی به مناطق کمتر توسعه یافتنه پرداختند. دکتر شهرام کیانی  با اشاره به این نکته که متاسفانه در مناطق کمتر توسعه یافته با مسئاله ای بنام وارونگی مدیریتی مواجه هستیم، از اولویت های اصلاح و تغییر در چنین مناطقی را اصلاح و تغییر نگاه مدیریتی دانستند. ایشان عدم شایسته سالاری، عدم نگاه علمی، عدم وجود عزم و نگرش های تشویقی و ترغیبی لازم برای جوانان و کارآفرینان و دیگر موارد مشابه را از مهم ترین مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته در بحث مدیریت دانستند.

دکتر کیانی با اشاره به این نکته که مدیران قوی برنامه ها و راهکارهای ضعیف ارائه نمی دهند و افزایش بهره وری و کارایی را ملاک عملکرد خود می دانند، افزود: بدلیل مسئله وارونگی مدیریتی که در مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد متاسفانه نه تنها شاهد حرکتی ریشه دار به سمت بهبود نیستیم بلکه اتلاف منابع، زمان و انرژی را نیز شاهد هستیم. دکتر شهرام کیانی  در پایان با ابراز خوشحالی از اینکه نتیجه عملکرد دانشگاه آزاد ایذه به عنوان اولین مرکز آموزشی دانشگاهی در این شهرستان که جذب  و بکارگیری بسیاری از این جوانان در بخش های مختلف اشتغال بوده است، ابراز امیدواری کرد که این حرکت تربیت نیروی متخصص بومی متوقف نگردد و با سرعت بیشتری تداوم یابد.

برچسب ها:
ایذه ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*