اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6805
تاریخ انتشار: 1394/07/09 13:41
سومین همایش همگام با غدیر با موضوع احیاء سنت های اصیل و مقابله با سنت های نادرست در بندر ماهشهربرگزار شد.

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع عصر جهان، سومین همایش همگام با غدیر با موضوع احیاء سنت های اصیل و مقابله با سنت های نادرست، با حضور حضرت آیت الله شفیعی نماینده، مردم استان خوزستان در مجلس در خبرگان رهبری، امام جمعه و فرماندار بندرماهشهر، اعضاء شورای اسلامی شهر، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، و دیگر مسئولین محلی و نیز عشایر شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه، شادگان و رامشیر و دیگر بخش های تابعه بعدازظهر چهارشنبه 8/7/94 در محل مصلی بندرماهشهر برگزار شد.

این همایش ابتدا با تلاوت قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز گردید،

سپس حجت الاسلام و المسلمین غبیشاوی، امام جمعه بندرماهشهر، فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر آغاز امامت و جانشینی حضرت امام علی(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: خوارجیون و وهابیون زمان ما، ایام عید غدیر که همراه با ابزار شادی است، به عزاداری و مصیبت در منا تبدیل کردند.

 ایشان خاطرنشان نمودند: متاسفانه سنت های حسنه و موضوعات آن در جامعه ما کم رنگ شده است و این سنت های خوب به فراموشی سپرده شده است.

 غبیشاوی تصریح نمود: به واقعه و جریان غدیر به حد شعار لبیک نگوییم بلکه باید به غدیر عمل کنیم.

 امام جمعه بندرماهشهر در پایان سخنان خود بیانه پایانی اجلاسیه همگام با غدیر را در 12 بند به شرح بیان داشت:

1-ممانعت از تیراندازی در مراسم تشییع جنازه ها و عروسی و اعیاد با هر نوع سلاح گرم و هدایت و ارشاد عوامل آن.

2-احیاء سنت حسنه تهلیل و تکبیر در تشییع جنازه ها و پرهیز از هوسه محلی و یا استفاده از سنج و دمام و یا دیگر  آلات موسیقی.

3-حذف سفره های اطعام از مراسم فاتحه خوانی به استثناء شرکت کنندگانی که از راه دور می آیند.

4-عدم ترغیب حضور بانوان محترمه نسبت به حضور در مراسم تشییع جنازه ها.

5-لغو اطعام دادن در شب های جمعه بعد از فاتحه تا شب اربعین و نیز حذف اطعام در چهلمین روز سالگرد.

6-پرهیز از نصب بنر متوفی در سطح شهر

7-رعایت جنبه های معنوی و بزرگداشت ارزش های اسلامی در مراسم استقبال و بدرقه حجاج

8-پرهیز از دعوت و اطعام دادن قبل از عزمیت و قبل از بازگشت حاجی از سفر حج بیت الله الحرام توسط خانواده های حجاج و اکتفاء به ولیمه بعد از بازگشتن حاجی که از سنت های مؤکد اسلام است.

9-جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی جهت ساخت سنگ قبر گران قیمت و تهیه تاج و گل و پرداخت وجوه مربوطه در راستای خیرات اموات

10-حذف برگزاری مراسم فاتحه خوانی در روز عید سعید فطر به منظور جلوگیری از تبدیل شدن روز عید و شادی و انبساط به مجالس ختم

11-ترویج سنت حسنه ازدواج و ترغیب و تشجییع جوانان نسبت به تشکیل خانواده و تشویق آنها به جلوگیری از انجام هزینه های اضافی

12-ترویج فرهنگ مترقی مولودی خوانی در مراسمات و جشن ها (خصوصاً مراسم ازدواج) بعنوان جایگزین استفاده موسیقی مختلف

در ادامه این همایش، حضرت آیت الله شفیعی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز، طی سخنانی فرمودند: با واقعه غدیر و جانشینی علی (ع) بعد از نبی اکرم (ص) خداوند نعمت را بر بندگانش کامل نمود.

 ایشان افزودند: از شروع اسلام، 14 مرتبه حضرت پیامبر(ص)  ترور شد و کسانی تلاش کردند که پیامبر را به نام دین تخریب کنند و بدعت های در دین بوجود آوردند و مردم ساده آنزمان این بدعت ها را باور نمودند و امروز، بعد از گذشت 15 قرن از سلام مسائلی در بین عشایر و طوایف بویژه در خوزستان وجود دارد.

 آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: مردم خوزستان مردمی انقلابی و ولایتمند و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت می باشند و شیعیان خاص حضرت علی (ع) هستند. وی یادآور شد، دشمنان نقشه کشیده اندکه مردم با بدعت و نوآوری در دین از اسلام ناب محمدی فاصله بگیرند، که البته تمام نقشه های آنان در فریب مردم، نقش بر آب شده اند و از کارهایشان دیگر مایوس هستند.

 ایشان تصریح نمودند، هر کدام از رسوم و آداب غلط ، در آغاز اسلام به شکل باورهای غیر دینی و غیرعرف شکل گرفت، ایشان تأکید نمودند: مردم مسلمان که مرجعیت امام صادق (ع) را قبول کرده و آنرا باور داشته ، باید به آن عمل نمایند و نیز همچنین برگردیم به سنت پیامبر اسلام(ص) و با سنت های غلط و باورهای نادرست مقابله کنیم.

 ایشان در پایان بیانات خود، از مردم خواستند از آغاز عید غدیر امسال، باورهای غلط و نادرست را ترک کرده و به حسنات و خوبی ها و باورهای درست عمل نمایند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*