اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6836
تاریخ انتشار: 1394/07/11 20:58
دیدار تیم های سویا و بارسلونا، لحظاتی پیش با نتیجه 2-1 به سود سویا خاتمه یافت تا بارسلونا در روزی که سه بار مقابل تیرک دروازه سویا ناکام ماند، دومین شکست فصلش را تجربه کرده و فرصت صدرنشینی را از دست بدهد.

به گزارش "عصرجهان"، از هفته هفتم لالیگا، سویا که امسال با افت شدیدی روبرو شده و پس از گذشت 6 هفته، در رده شانزدهم جدول قرار داشت، میزبان بارسلونایی بود که با انبوهی از مصدومان ریز و درشت روبرو بود و با انگیزه بازگشت به صدر جدول، پای به ورزشگاه سانچیس پیسخوان گذاشته بود. البته در سویا نیز اوضاع فرق چندانی نمی کرد و این تیم 7 بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.


بازی با برتری بارسلونا آغاز شد و این تیم خیلی زود می توانست روی شوت نیمار به گل برسد که دروازه بان جوان سویا این توپ را به زیبایی دفع کرد. سپس نوبت به سویا رسید تا روی ضربه سر گامیرو در آستانه گلزنی قرار بگیرد اما براوو که پس از سه هفته به ترکیب بارسا بازگشته بود، روی خط این توپ را مهار کرد.
در ادامه، سویا می توانست یک بار دیگر به گل برسد اما ضربه ایبورا دقت کافی را نداشت. پس از این چند حمله، بارسلونا بهترین فرصت برای گلزنی را در دقیقه 23 از دست داد.



ضربه آزاد نیمار ابتدا به تیر دروازه برخورد کرد و پس از برخورد به پشت دروازه بان سویا، در امتداد خط دروازه شروع به حرکت کرد. در حالیکه پیکه در موقعیت کاملا مناسبی نسبت به مدافع سویا برای وارد کردن این توپ به درون دروازه قرار داشت، این مدافع سویا بود که با پرتاب خود به سمت توپ، آن را از روی خط بیرون کشید و در ادامه، سوارز هم نتوانست در ریباند، توپ را گل کند تا بارسا بهترین فرصت برای پیش افتادن از میزبانش را از دست بدهد.
سوارز یک بار دیگر روی پاس راکیتیچ صاحب موقعیت گلزنی شد اما پس از کنترل توپ با سینه، نتوانست به توپ ضربه بزند و مدافعان سویا آن را جمع کردند.

در ادامه هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتنند اما هیچکدام توفیقی در گلزنی پیدا نکردند تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام برسد.

نیمه دوم را بارسلونا مثل نیمه اول هجومی اغاز کرد و بازهم توسط نیمار می توانست به گل دست یابد اما ضربه این بازیکن را سرخیو ریکو مهار کرد. سویا پس از این خطر بارسا بازی را در اختیار گرفت و در 6 دقیقه طوفانی موفق شد دو بار به گل برسد.

دقیقه 52، کوین گامیرو با نفوذ از جناح راست و پس از جا گذاشتن ژرمی متیو، توپ را به درون محوطه جریمه بارسلونا ارسال کرد و کرون دهلی آنجا حاضر و آماده توپ را به گل اول سویا تبدیل کرد.
بارسلونا هنوز این گل را هضم نکرده بود که ایبورا در دقیقه 58 موفق شد سویا را برای بار دوم پیش بیندازد. این بار کرون دهلی بود که توپ را روی دروازه ارسال کرد و ایبورا با ضربه سری دقیقه موفق شد گل دوم میزبان را نیز به ثمر برساند.

لوئیس انریکه پس از دریافت دو گل، بلافاصله اقدام به دو تعویض کرد. دنی آلوس و ساندرو رامیرز، بجای مونیر و متیو وارد زمین شدند تا بلکه ورق بازی به سود بارسا برگردد.

پس از این گل، بارسلونا یکپارچه حمله شد و بین دقایقی 63 و 64، سه بار توسط نیمار می توانست به گل دست یابد اما در هر سه نوبت این ریکو بود که با واکنش هایی استثنایی، نیمار را در گلزنی ناکام گذاشت.
در دقیقه 75 سرانجام بارسلونا از روی نقطه پنالتی به گل دست یافت.
خطای هند تریمولیناس روی ضربه ساندرو رامیرز را داور بازی پنالتی تشخیص داد و نیمار موفق شد آن را به گل تبدیل کند. نیمار در بازی قبلی بارسلونا مقابل لاس پالماس، پنالتی خود را از دست داده بود و بدین ترتیب جبران مافات کرد.

بارسا پس از این گل، بر فشار حملاتش برای جبران نتیجه اضافه کرد و در دقیقه 81، بهترین بخت این تیم برای رسیدن به گل تساوی از دست رفت. پاس عالی سوارز، درون محوطه جریمه به ساندرو رسید اما این بازیکن که از سوی ترمولیناس تحت فشار بود، ضربه اش به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد تا آه از نهاد بازیکنان و نیمکت نشینان بارسلونا بلند شود.

تلاش بارسا برای زدن گل تساوی در دقایق پایانی نتیجه ای نداشت تا این بازی با همان نتیجه 2-1 به سود سویا به اتمام برسد. این اولین برد تاریخ اونای امری، سرمربی سویا، مقابل بارسلونا بود. با این برد سویا از بحران خارج شد و بارسا نیز متحمل دومین شکست فصلش شد. در این بازی غیبت مسی کاملا محسوس بود.

منبع/ورزش سه

برچسب ها:
بارسلونا ؛ سویا ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*