اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6903
تاریخ انتشار: 1394/07/16 00:01
به نقل از یک منبع آگاه و موثق
مهندس خلیل حیدری پس از دوسال خدمت در مسجدسلیمان درخواست بازنشستگی نمود.

به گزارش پریسا طاهری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، مهندس خلیل حیدری شهردار مسجد سلیمان پس از دوسال خدمت در مسجدسلیمان تقاضای بازنشستگی خود را در تامین اجتماعی به ثبت رساند.

یک منبع آگاه، موثق و بسیار نزدیک به شهردار در گفتگو با خبرنگار ما خبر تقاضای بازنشستگی شهردار مسجد سلیمان تائید نمود.

عضو فراکسیون اکثریت شورای شهر که نخواست نامش فاش شود در گفتگوی تلفنی خبر مذکور را تائید نمود.

این عضو شورا در پاسخ به این سئوال که گزینه های احتمالی جانشینی شهردار چه کسانی هستند، پاسخ داد ما قصد نداریم به روند فراکسیون اقلیت و اکثریت ادامه دهیم. و در صورت بازنشستگی قطعی شهردار، با تعامل 11 نفره همه اعضا شهردار جدید را انتخاب و معرفی می نمائیم.

گزارش مختصری از روند دو سال خدمت مهندس خلیل حیدری در مسجدسلیمان:

مهندس خلیل حیدری شهردار فعلی مسجدسلیمان، چندین سال شهردار شهر امیدیه بودند. حیدری در سال 1392 با رای اعضای شورای شهر و با حکم استاندار وقت به عنوان شهردار مسجدسلیمان برگزیده شد.

خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان از نیمه دوم سال 1393 دوران پر چالشی را با فراکسیون اکثریت شورای شهر مسجد سلیمان پشت سر گذاشتند.

ابتدا در پایان سال 93 از طرف شورا استیضاح شد. ولی وی موفق شد رای مجدد شورا جلب نماید چرا که چهار نفر از اعضای یازده نفره شورا به جد از وی حمایت می نمودند.

در تابستان 94 دوباره فراکسیون اکثریت اقدام به استیضاح شهردار نمودند این بار گرچه احتمال داشت شهردار مجددا رای اعتماد شورا را کسب نماید اما این استیضاح از طرف مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی ماده 73 غیر قانونی اعلام شد. بنابراین تلاش مجدد شورای شهر جهت استیضاح شهردار ناکام ماند.

فراکسیون اکثریت دست از تلاش بر نداشتند و قصد داشتند ریاست شورا را به یکی از حامیان شهردار واگذار نمایند تا تعداد آرا خود را به عدد 8 برسانند و اقدام به استیضاح شهردار نمایند اما در این برنامه هم موفق نشدند.

تا اینکه طی سه روز کارگران شهرداری مسجدسلیمان در اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه حقوق و عدم واریر حق بیمه تامین اجتماعی اقدام به تجمع و تحصن نمودند و با پوشش رسانه ای این خبر، مقامات شهرستانی و حتی برخی مقامات استانی پیگیر موضوع شدند.

گرچه با پرداخت یک ماه حقوق تجمع کار گران پایان یافت. اما این وقایع موجب شد که مهندس خلیل حیدری به نتیجه برسد شرایط ادامه کارش در مسجدسلیمان مناسب نیست. لذا با تقاضای بازنشستگی، به عمر اداری خود پایان دهد. و به جمع بازنشستگان محترم بپیوندد.

اوضاع امروزی شهرداری های مناطق کمتر توسعه یافته:

واقعیت این است که این روزها اوضاع مالی اکثر شهرداری های مناطق کمتر توسعه یافته بسیار نامناسب است. و شهرداری ها در پرداخت مطالبات کارمندان، کارگران و پیمانکاران بنا به دلایل زیر با بحران روبرو هستند.

1-رکود ساخت و ساز و عدم دریافت درآمد از این محل

2-محدود شدن بودجه های عمرانی دولتی شهرداری ها

3-دستگاه های دولتی که باید به شهرداری طبق قانون درصدی را پرداخت نمایند به جهت رکود اقتصادی توان پرداخت درصدهای قانونی شهرداری ها را ندارند.

4-تکیه شهرداری ها بر منابع درآمدی سنتی و عدم ایجاد درآمدهای پایدار و روزآمد


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


یاس
|
Iran
|
1394/07/16 02:28
  +0

  -0
پاسخ
شهرداری فقط یک مقام بی اعتبار شده برای این شهر که این عیب ریشه در شورا دارد.
شهرداری مسجدسلیمان در حد جابجاکردن بلوار و جداول میباشد, آن هم بصورت کاملا غیرفنی... نمونه فعلی جمع آوری آبهای سطحی جنب ایستگاه نمره هشت 22بهمن ...

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*