اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6952
تاریخ انتشار: 1394/07/19 00:05
جمعی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان در مراسم در ششمین یادواره سردار شهید ناصر بهبهانی نیا شرکت نمودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، روز یکشنبه 5 مهر ماه به همراه جمعی از رزمندگان قدیمی گردان امیرالمومنین خوزستان به منظور شرکت در ششمین یادواره سردار شهید ناصر بهبهانی نیا به شهرستان شادگان عزیمت نمودند.
مجید شریفی به خبرنگار عصرجهان گفت: سردار شهید ناصر بهبهانی نیا در سال 1335 در روستای بوزی از توابع شهرستان شادگان متولد شد. وی در جریان وقوع انقلاب اسلامی ازسازمان دهندگان اصلی مبارزات مردم ماهشهر و شادگان بود.
شهید ناصر بهبهانی نیا قبل از آغاز جنگ تحمیلی بعنوان معلم در ماهشهر مشغول به تدریس بود اما همزمان با آغاز جنگ از آموزش و پرورش استعفا داد و به سپاه پاسداران پیوست.
شریفی افزود: شهید ناصر بهبهانی نیا درجریان مقاومت 45 روزه، درکنارمردم خرمشهر و درمحاصره کامل با دشمنان بعثی مبارزه کرد.
مسؤلیت های شهید ناصر بهبهانی نیا:

  • قائم مقام فرمانده سپاه ماهشهر
  • رئیس ستاد ناو تیپ کوثر
  • فرمانده سپاه خرمشهر
  • قائم مقام فرمانده سپاه خوزستان
  • قائم مقام فرمانده گردان امیرالمومنین

مجید شریفی ادامه داد: شهید ناصر بهبهانی نیا درسال 1364 قائم مقام فرماندهی سپاه خوزستان شد. ولی پس از مدتی دلش هوای جبهه کرد و طی یادداشتی به فرمانده خود نوشت( احساس میکنم به وجودم در جبهه ها بیشتر نیاز است) .
ایشان در جبهه قصد داشت بصورت ناشناس و نیروی رزمی خدمت کند ولی شناسائی شد و در نهایت قائم مقام فرمانده گردان امیرالمومنین شد.
  شهید ناصر بهبهانی نیا درعملیات کربلای 4 و دو مرحله عملیات کربلای 5 شرکت کرد و سرانجام درمرحله دوم عملیات کربلای5 و در شلمچه به وسیله اصابت ترکش به گلو به شهادت رسید. و پیکرمطهرایشان در شادگان آرام گرفت. شایان ذکر است از شهید ناصر بهبهانی نیا دو پسر و چهار دختربه یادگار ماند.
 روحش شاد و راهش پر رهرو باد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*