اخبار عمومی
اعلام وصول 2
6985
تاریخ انتشار: 1394/07/20 21:39
فرانس 24 گزارش داد:
رییس جمهور ترکیه پس از انفجارهای اخیر، تحت فشار شدید سیاسی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، به نقل از فرانس 24، پس از انفجارهای تروریستی ترکیه، هزاران مخالف سیاسی روز گذشته با برپایی تظاهرات، عصبانیت خود را از اردوغان - رییس جمهور ترکیه – ابراز داشتند.

خیابان‌های آنکارا روز گذشته پر از مخالفان ضد دولتی و طرفداران کرد بود. آنها رییس جمهور ترکیه را مسئول انفجار‌های اخیر می‌دانستند. مخالفان شعار "اردوغانِ قاتل " و "استعفای دولت" سر می‌دادند.

همچنین در استانبول، هزاران مخالف در تظاهرات ضد دولتی شرکت و دولت را به شکست در حفاظت از جان شهروندان متهم کردند. آنها پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود، "دولت قاتل است" و "ما قاتلان را می‌شناسیم."

فرانس 24 در ادامه می‌نویسد: اردوغان این روزها ترجیح می‌دهد سکوت کند. پیش از انفجارهای تروریستی ایستگاه آنکارا نیز رییس جمهور ترکیه بخاطر سیاست‌های خود، زیر فشار انتقادات بود. اردوغان همینک زیر بار فشار شدید سیاسی است. حزب عدالت و توسعه به رهبری او، نخستین بار پس از سال 2002 اکثریت مجلس را از دست داد. این فشار زمانی بیشتر شد که گفتگوها برای تشکیل دولت ائتلافی شکست خورد و اردوغان خواستار انتخابات جدید شد.

فرانس 24 در پایان می‌نویسد: حزب پ ک ک روز شنبه بصورت غیر منتظره اعلام کرد تمامی حملات به نظامیان ترکیه – بجز موارد دفاع از خود – را به تعلیق درمی‌آورد. با این وجود، ارتش ترکیه عملیات خود را علیه کردهای پ ک ک در شمال عراق و جنوب ترکیه ادامه می‌دهد. ارتش ترکیه در دو روز گذشته از کشته شدن 49 نظامی پ ک ک خبر داد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*