اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7035
تاریخ انتشار: 1394/07/24 22:43
سخنی با اعضاي شوراي شهر اهواز
تبعیض در اختصاص اضافه کار به پرسنل از طریق دادن اختیارات به امور اداری مرکز برای پرداخت دلخواه به افراد صاحب نفوذ!!می تواند موجبات بی نظمی و نارضایتی بیشتر پرسنل را در پی داشته باشد.

"زمان بابادی شوراب" فعال سیاسی-اجتماعی، در مطلبی با عنوان " عامل شکل گیری فساد و تفکر ناصواب" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" اینگونه نوشت:

در آخرين جلسه شوراي اسلامي شهر اهواز، تعدادي از اعضاي  محترم شوراي شهر اعتراضاتي را نسبت به شهردار اهواز مطرح نمودند.

عمده اين اعتراضات در خصوص درز خبر دستور شهردار اهواز مبنی بر كاستن از ساعات اضافه كاري، تعطيل كاري و ساير مزاياي كاركنان مناطق شهرداری و سازمان های تابعه آن بود.

نكته جالب توجه این است:

این افراد در حالی به راس مدیریت شهری انتقاد می كنند

كه دو سال قبل و تقريبا در چنين روزهايي،بدون حتي يك جلسه حضور در صحن شورا و بدون ارائه حتي يك برگ برنامه جهت اداره كلانشهر اهواز، شهردار را به اين سمت منصوب كردند!! حال همان افراد از بي برنامگي ایشان براي مديريت هزينه ها، زبان به انتقاد گشوده اند!! شاید هم بر این تصورند كه حافظه كوتاه مدت شهروندان اهوازي به گونه اي است كه اتفاقات شهريور ٩٢ را فراموش كرده اند و به یاد نمی آورند كه چه كساني با چه كيفيتي این انتخاب را انجام داده و شهردار را به اين سمت انتخاب كردند!!

اكنون كه بيش از نيمي از عمر چهارساله شوراي شهر گذشته است، اين اعضا دريافته اند كه بي برنامه بودن شهردار كه در دو سال قبل بعنوان نقطه قوت وي و مزیتی براي گوش فرا دادن به سفارشات اعضا شمرده ميشد، اكنون تبديل به نقطه ضعف او شده است.

شاید این اعضا به این نتیجه رسیده اند كه با دستور اخير وي، عملا آنها رادر مقابل بيش از ده هزار نفر پرسنل شهرداري و خانواده هاي شان قرار داده است؟؟

همان پرسنلي كه بقولی بيشترين نقش ستادي و لجستيكي را براي رسيدن این اعضا به عضويت در شورا ايفا نمودند.

کاهش حقوق پرسنل شهرداری با توجه به شرایط فعلی كشور، تورم موجود و عدم تناسب بین درآمد و هزينه خانوار ها باعث بوجود آمدن معضل اجتماعی در شهر اهواز از هر لحاظ خواهد گردید، این موضوع باعث دلسردی و عدم حضور این قشر و خانوادهای آنان در مسایل اجتماعی و سیاسی آینده خواهد بود!!

عدم توانایی شهرداری اهواز در جذب منابع مالی موجود در شهر، بدلیل انجام نشدن کار کارشناسی لازم می باشد.

این حرکت باعث دلسردی پرسنل در پیگیری کارهای محوله و درآمدزایی برای شهرداری، شکل گیری فساد و تفکر ناصواب در این نهاد خواهد شد.

ناعادلانه بودن حقوق پرسنل شهرداری نسبت به ادارات و نهادها و كارخانجات و شركتهاي موجود در اهواز بشكلي بود كه انتظار ميرفت نسبت به اصلاح آن اقدام شود نه آنكه از آنچه بود نيز كاسته شود.

تمرکز فشار به طبقه حقوق بگیر شهرداری اهواز نمی تواند راه گریز از ضعف مالی در شهرداری اهواز شود و با این کار  فساد اداری بیشتر می شود.

همچنین تبعیض در اختصاص اضافه کار به پرسنل از طریق دادن اختیارات به امور اداری مرکز برای پرداخت دلخواه به افراد صاحب نفوذ!!می تواند موجبات بی نظمی و نارضایتی بیشتر پرسنل را در پی داشته باشد.

درحقیقت مشکل کاهش درآمد مالی شهردار اهواز نسبت به سنوات گذشته به عملکرد ضعیف شورا در انتخاب فرد مناسب و توانمند و نداشتن استراتژي مدون برای اداره شهر در هر شرایطی برمیگردد.

در علم مدیریت زماني که هدف مشخص نباشد، نقشه راه مناسبی برای آینده تعیین نگردد و نظارتی بر آن مديريت صورت نگیرد، طبيعتا به مشکلاتی برخواهیم خورد که راه چاره ای جز محدود کردن دیگران برای باقی ماندن درقدرت نخواهد ماند!!

با این عمل، ناخواسته این سؤالات به ذهن متبادر می شود:

- آیا انتخاب شهردار اهواز در موقع رای گیری، براساس برنامه مدون برای سه یا چهار سال آینده انتخاب شد؟؟ یا خدایی نکرده براساس لابی های ناصواب و به قصد کسب پست و مسئولیت(آدم های کم سواد و حتي ديپلمه در سمتهاي مهمي چون معاون شهردار و مديران عامل سازمانهاي شهرداري) و استخدام نزدیکان اعضاي شورا در شهرداري و یا ارجاع کارهای پیمانکاري این نهاد(شهرداری و سازمان های وابسته)به خانواده اعضا و مباشران مالی و همکاران اقتصادی آنان بوده است؟؟

- براستي چرا ليست استخدامی هایی  كه طي دو سال اخير به شهرداري تحميل شدند و دستور استخدام آنان صادر شد منتشر نمي گردد؟؟

- آیا خدایی نکرده دلیل کاهش درآمد و ایجاد مشکلات در این نهاد که به چنین تصمیم گیریهای ناصواب منجر شده، جایگزینی رابطه به جای ضابطه نیست؟؟

- آیا با حذف تعطیل کاری و اضافه کاری پرسنل شهرداری مشکلات این سازمان حل می شود؟؟

- آیا مشکلات بوجود آمده بدلیل پرداخت حقوق های چند ده میلیونی مدیران و افراد خاص خارج از مجموعه شهرداري تحت عنوان مشاور شهردار اهواز و اعضاي هيات مديره سازمانها كه طي دو سال اخير به مجموعه تحميل شدند و برخی کمک های مالی كه به بعضی از افراد و خرج هایی به بهانه کارهای فرهنگی و... نمی باشد؟؟

- آیا با این تصمیم مشکلات حل شده و به این حد قانع خواهید بود و درآینده تفکرات ناصواب دیگری مطرح نخواهد شد؟؟

- یا شاید صدای این طبقه حقوق بگیر برای شما و اعضای شورای شهر و مسئولین مرتبط قابل شنیدن و تاثیر گذار نباشد!!!؟؟؟

چرا مدتي پیش وقتی که برادر یکی از بانوان محترمه عضو شوراي شهر که هم ناصواب استخدام شده بود و هم ناصواب اخراج شده بود اين عضو محترم زمین و زمان را به هم ریخت تا در آخر هم سربه کرنش در آورده و با گرفتن امتیاز تسلیم شد!! اما اکنون . . .

ای کاش نظم و انضباط را در این زمینه ها به نمایش می گذاشتید.

همه انتظارات شهروندان در انجام مسائل گوناگون شهری از پرسنل شهرداری می باشد، ولی متاسفانه این پرسنل جایگاه مناسبی نسبت به دیگر پرسنل مشابه از لحاظ امکانات رفاهی و بهداشتی و فرهنگی [حداقل امکان رفاهی بیمارستان و فضاهای ورزشی فضاهای فرهنگی حتی یک فروشگاه کوچک...] درسازمان ها و ادارات دیگر مانند شرکت نفت، آب و برق، گروههای مختلف فولاد، آموزش و پرورش و......ندارد!  

- آیا برای سرپوش گذاشتن برروی این قبیل کم کاری ها و تصمیمات ناصواب، مدیریت در این نهاد هم باید با بهانه تحریم ها، کاهش مزایا و حقوق و عدم فراهم نمودن امکانات باید پرسنل مظلوم خود را مطرح نماید؟؟

-آیا دلیل سکوت اعضای شورا شهر اهواز و یا اعلام اینکه ما در کارهای شهرداری دخالت نمی کنیم غیر از این موارد می باشد؟؟

- آیا آسان ترین راه برای جبران کمبود مالی شهرداری کاهش حقوق پرسنل این نهاد میباشد؟؟

- آیا کاهش ریخت و پاش ها، انتخاب مدیران توانا و شناخت منابع درآمد موجود در شهر و ایجاد درآمد های پایدار راه حل بهتری نیست؟؟     

"آیا این بهترین تصمیم است؟"

زمان بابادی شوراب

24 مهرماه 94


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


احمد
|
Iran
|
1394/07/25 21:58
  +0

  -0
پاسخ
احسنت جناب بابادی بر این نگاه تیزبینتون انشالله روزی برسه که افراد لایقی چون شما در جایگاه شهردادر قرار بگیرید. امید که اعضای شورای شهر افراد رو بر اساس لیاقتوشون برای شهر انتخاب کنند و نه بر اساس منافع شخصی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*