اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7043
تاریخ انتشار: 1394/07/25 09:29
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
سید حسین کاظمی: هفت هکتار از اراضی تصرف شده بشار در اختیار شخصی است که هیچ‌گونه سند مالکیتی که به صورت رسمی و چه به صورت عرفی در منطقه داشته باشد ندارد و در این مکان هم سکونت نداشته است.

عصرجهان: سید حسین کاظمی، از تصرف اراضی رودخانه بشار خبر داد و اظهار کرد: در سال های گذشته 100 هکتار از اراضی رودخانه بشار از پل بشار تا محدوده روستای بلکو در هر دو طرف توسط افراد سودجو تصرف شده بود که با حکم دادستان وقت دستور قلع و قمع صادر شد و اراضی از تصرف افراد خارج شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه بر اثر سهل‌انگاری شرکت آب منطقه‌ای و احداث جاده ساحلی توسط شهرداری یاسوج که این جاده 270 متر با خیابان مصوب در طرح تفصیلی مغایرت داشت موجب شد بخش اعظمی از اراضی رودخانه بشار دوباره توسط افراد سودجو  و زمین‌خوار تصرف شود.

وی با اشاره به اینکه دفتر فنی در تاریخ 10 مرداد سال 90 در خصوص مغایرت جاده ساحلی و اراضی تصرف شده با شهرداری یاسوج مکاتبه داشته، عنوان کرد: با جابه‌جایی شهردار و همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری مکاتبات صورت گرفته بی‌نتیجه ماند و همین موضوع موجب تصرف اراضی بشار شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: جالب اینکه هفت هکتار از اراضی تصرف شده بشار در اختیار شخصی است که هیچ‌گونه سند مالکیتی که به صورت رسمی و چه به صورت عرفی در منطقه داشته باشد ندارد و در این مکان هم سکونت نداشته است.

کاظمی با انتقاد از شرکت آب منطقه‌ای در پرونده زمین‌خواری رودخانه بشار گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت آب منطقه‌ای حفاظت از حریم و بستر رودخانه است اما متاسفانه سهل‌انگاری این شرکت موجب شده در استان و به صورت پر رنگ‌تر در شهرستان بویراحمد بخش زیادی از اراضی ملی تصرف شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری این دفتر تا رفع کامل تصرفات در اراضی بشار خبر داد و افزود: دفتر فنی استانداری طبق وظایف ذاتی و وجدانی خود مسئله مربوط به رفع تصرف را چه به صورت برخورد با اداراتی که سهل‌انگاری کردند و چه اشخاص حقیقی پیگیری می‌کند و خاطیان را طبق اسناد و مدارک موجود به مراجع نظارتی و قضایی معرفی می‌کند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*