اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7213
تاریخ انتشار: 1394/08/06 18:34
در مطلب زیر از آخرین وضعیت پرونده تجاوز به دختران در قزوین مطلع شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، پس از انتشار خبر تجاوز در بوستان باراجین در روزنامه «فرهیختگان»، مسئولان مرتبط با موضوع واکنش‌های مختلفی نسبت به آن نشان دادند. ابتدا اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان قزوین موضوع را تکذیب کرد و در عین حال گفت که «پرونده‌ای درباره سرقت مطرح شده که در این پرونده، برخی شکات مدعی تجاوز به عنف هستند و این ادعا هم‌اکنون در حال بررسی است.» از سوی دیگر اما جمال انصاری، رئیس‌کل دادگستری قزوین دوشنبه‌شب در برنامه 20:30 گفت: «موضوع مرتبط با باراجین به یک ماه پیش برمی‌گردد.

مدعی و شاکی در این پرونده که به‌عنوان تجاوز به عنف مطرح شده یک خانم و یک آقا هستند. ادعاهایی که مطرح کرده‌اند آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، سرقت به عنف گوشی‌های همراه و ضرب و جرح است.»

وی افزود: «این پرونده پنج تا شش متهم دارد و در حال حاضر چهار نفر در این پرونده در بازداشت موقت هستند. در بخش مربوط به تجاوز به عنف این پرونده خبرهای متفاوت و غیرواقعی منتشر شده است.»

جمال انصاری همچنین با اشاره به خبر دستگیری تعدادی شرور که در منطقه باراجین قزوین مرتکب تجاوز به عنف شده بودند، گفت: «درباره این موضوع ادعاهایی مطرح شده و چندی قبل پرونده‌ای در این مورد مطرح شد و متهمان بازداشت شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.»

وی ادامه داد: «تحقیقات جامعی درباره این پرونده انجام شده و پرونده در جریان رسیدگی قاطع و دقیق قرار دارد.»

انصاری تصریح کرد: «این پرونده تحت عنوان تجاوز به عنف در دادگاه کیفری یک قزوین مفتوح و در حال رسیدگی است که پس از تحقیقات لازم و اثبات جرم، تصمیم قضایی در مورد این پرونده اتخاذ می‌شود.»

 *معاون فرماندار قزوین: اطلاع‌رسانی بر‌عهده دادستانی است

به‌دنبال انتشار خبر تجاوز در بوستان باراجین قزوین در روزنامه «فرهیختگان»، معاون سیاسی امنیتی فرماندار قزوین در تماس با «فرهیختگان» تاکید کرد که اعلام هرگونه خبری درباره این مسائل با دادستانی و دستگاه قضایی است.

کیومرث ایمن تاکید کرد: «در تماس خبرنگار «فرهیختگان»  نیز اعلام کردم که موضوع را از دادستانی پیگیری کنند و با توجه به اینکه جرائم از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پیگیری می‌شود، اطلاع‌رسانی در زمینه هر جرم و حادثه‌ای نیز با دستگاه قضایی است و فرمانداری با توجه به بی‌اطلاعی از پرونده‌های مختلف، وظیفه‌ و نقشی در اطلاع‌رسانی در زمینه جرائم ندارد.» با وجود تایید و تکذیب‌ها درباره گزارش منتشرشده در «فرهیختگان» روزنامه «فرهیختگان» هیچ اشاره‌ای به نام متهمان پرونده و دستگاه خاصی نکرده و در راستای وظیفه اطلاع‌رسانی خود، اقدام به انتشار گزارش بر اساس اطلاعات منابع خبری کرده است.

به نظر می‌رسد نبود امکان دسترسی آسان به مسئولان در این پرونده، باعث کم و کاستی‌هایی در جزئیات آن شده است که «فرهیختگان» برای برطرف ساختن آن با پیگیری موضوع از طریق مسئولان ذیربط اخبار بیشتری در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد. در عین حال روزنامه «فرهیختگان» تمام مطالب منتشرشده از سوی مسئولان در این زمینه را پس از انتشار گزارش «فرهیختگان» به‌طور کامل نشر داده است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

http://www.farheekhtegan.ir/newspaper/page/1794/1/55750/0


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*