اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7242
تاریخ انتشار: 1394/08/07 10:46
بزرگواری پس بازگشت از برزیل:
عضو کمیسیون کشاورزی افزود: میوه‌ها و محصولاتی مانند خرما، پسته و زعفران ایران در برزیل خواهان زیادی دارند ولی از برند و بسته‌بندی مناسب برخوردار نیستند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیداری موفقیت‌آمیز از کشور برزیل داشت.

وی با بیان اینکه برزیل از قطب‌های کشاورزی در دنیا و در آمریکای جنوبی به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: این دیدار کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های خوب برای توسعه مبادلات دو کشور در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود.

بزرگواری گفت: ایران و برزیل می‌توانند در حوزه کشاورزی با یکدیگر همکاری‌های متقابلی داشته باشند و ما می‌توانیم از تجارب این کشور توسعه‌یافته در بخش کشاورزی به‌ خوبی برای توسعه بخش کشاورزی خود استفاده کنیم.

وی از برگزاری نشست با فراکسیون کشاورزی برزیل خبر داد و گفت: نشست بسیار خوبی را با اعضای این فراکسیون برای همکاری‌های دو 20جانبه میان دو کشور داشتیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دیدار با وزیر کشاورزی برزیل را نیز یکی دیگر از برنامه‌های اعضای کمیسیون کشاورزی در برزیل عنوان کرد.

بزرگواری افزود: جلسه با معاون اقتصادی وزارت خارجه برزیل و تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل از دیگر برنامه‌ها و اقدامات کمیسیون کشاورزی مجلس در برزیل بود.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش کشاورزی به‌عنوان مهمترین بخش تولید در برزیل است که در بحرانی‌ترین حالت کشور برزیل را نجات می‌دهد و به دلیل اهمیت این بخش، از تمام احزاب در فراکسیون کشاورزی برزیل حضور دارند.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ادامه داد: هیئت پارلمانی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برزیل برنامه‌های بسیار خوبی داشتند.

وی گفت: نشست اعضای کمیسیون با سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در محل سفارت ایران و تبادل نظر در خصوص مسائل لازم مربوط به روابط ایران و برزیل را داشتیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرش و محصولات پتروشیمی ایران موضوعی است که تجار و بازاریان برزیلی خواهان آن هستند که متأسفانه فرش ایران از برند و شناسنامه خاصی برخوردار نیست که باید چاره‌اندیشی شود.

بزرگواری ادامه داد: میوه‌ها و محصولاتی مانند خرما و انار و پسته و زعفران ایران که در برزیل خواهان زیادی دارند ولی باز هم از برند و بسته‌بندی خاصی برخوردار نیستند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: با توجه به ریزش باران فراوان در برزیل که در مناطقی مانند آمازون که حدود 12 متر باران می‌بارد و بزرگترین سد دنیا که حدود 30 میلیارد مترمکعب آب دارد و 8 هزار مگاوات برق تولید می‌کند لذا باید از ظرفیت کشاورزی آن بهترین بهره را ببریم مخصوصا در زمینه تحقیقات و پژوهش در مقوله بذر که آن کشور توانمندی‌های خوبی دارد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


صائب فر
|
Iran
|
1394/08/11 15:18
  +0

  -0
پاسخ
باعرض سلام و ادب خدمت شما جناب اقای بزرگواری و تشکراز سفرات جناب عالی در راستای توسعه کشور .
خدمت شما عرض کنم خدمات و برنامه های که شما در کهگلویه و در دوره 8ساله ک نماینده بودید چیا بودند که الان میخای تصمىمات گنده در بخش کشاورزی و در اىن سفرات برای کشور داشته باشید.
درضمن مشکل محصولات ما در بخش کشاورزى بسته بندی نادرست نیست .
مشکل ما دربخش کشاورزی عدم وجود افراد و تخصصی شدن است.
وقتی افرادمثل حضرت عالی در بخش کشاورزی دخالت کنند نبایدم محصولات بهتراز این باشد.
باتشکر

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*