اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7395
تاریخ انتشار: 1394/08/15 22:30
چهار برشکار غواص روز جمعه در جریان شناورسازی و برشکاری یک فروند شناور مغروقه در اروند کنار گرفتار شدند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: بخشدار اروند کنار با تایید این خبر گفت:یک گروه پنج نفره غواص که مشغول شناور سازی مغروقه های باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی بودند، امروز در یک شناور روبروی روستای نهر ابتر در مخزن های این شناور گرفتار شدند.

رضا شاوردی ادامه داد:هم اکنون یگان امداد و نجات بندر و مرزبانی در محل حادثه حضور دارند و علت اصلی حضور و مجوزدار بودن عملیات برش نیز روشن نشده است.

وی گفت:با کمک نیروها، یکی از حادثه دیدگان از شناور خارج شده و به یکی از مراکز درمانی منطقه اعزام شده و تلاش برای نجات جان دیگر غواصان ادامه دارد.

به گفته برخی منابع محلی، یکی از غواصان در این حادثه جان خود را از دست داده است و امکان نجات جان سایر غواصان با توجه به شرایط جوی و جزر و مد اروندرود بسیار دشوار است.

شهر مرزی اروندکنار در فاصله 55 کیلومتری شهر آبادان مرکز این شهرستان قرار دارد.

بر اساس آمار، 31 فروند مغروقه تاکنون از اروندرود خارج شده و 64 فروند دیگر نیز در اعماق رودخانه مانع تردد شناورها در محیط امن هستند.

پس از شناورسازی مغروقه ها تردد شناورهای با تناژ بالا و ایمنی کامل اروند تنها در سایه لایروبی و با راه اندازی دفتر هماهنگی مشترک ایران و عراق امکان پذیر است.

نظامیان بعثی عراق در اوایل تهاجم زمینی، دریایی و هوایی خود به خاک جمهوری اسلامی ایران در پاییز 1359 ده ها فروند شناور در حال تردد را در آبراه مرزی و مشترک اروندرود غرق کردند.

لایروبی نشدن و وجود مغروقه ها دو چالش اساسی در تردد شناورها در آبراه اروندرود است.مرجع/ایرنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*