اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7424
تاریخ انتشار: 1394/08/17 01:52
امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال با ارائه ارزیابی‌اش از حاشیه‌های مطرح شده بین سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال به شدت از ادبیات کارلوس کیروش انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، امیر حاج‌رضایی در نخستین روز از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه ایسنا، به بیان و تشریح مسائل روز فوتبال پرداخت و در پاسخ به پرسشی درباره‌ی چرایی انتشار بیانیه‌های متعدد از سوی کی‌روش و مسئولان فدراسیون فوتبال با ذکر مثالی گفت: یک زمانی مورینیو سرمربی چلسی بود و مصاحبه تندی علیه فرگوسن سرمربی وقت منچستریونایتد انجام داد. همان طور که می‌دانید فرگوسن در انگلستان از احترام بسیار بالایی برخوردار است. خبرنگاری از فرگوسن پرسید در مقابل صحبت‌های مورینیو چه پاسخی دارید؟ او گفت آیا تا به حال در رستوران ماهی خورده‌اید؟ آن ماهی اگر دهان باز نمی‌کرد هرگز به بشقاب شما نمی‌رسید. این یعنی جواب داد، اما مودبانه و کوتاه. ما هرگز نمی‌توانیم فرگوسن شویم، اما می‌توانیم مثل او پاسخ خوب دادن و خوب پاسخ دادن را بیاموزیم.

وی افزود: زمانی عادل فردوسی‌پور به من گفت تو ایده‌آلیست هستی. شاید باشم اما از نظر خودم اتفاقا رئالیستی فکر می‌کنم. من خطاب به کیروش یادداشتی نوشتم. به او یادآوری کردم که پرتغالی‌ها ضرب‌المثلی دارند و می‌گویند "در ظرفی که غذا می‌خورم آب دهان نمی‌اندازم".

مردم ما این ظرف را در تنگناهای سخت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی حفظ کردند و برای آن بسیار زحمت کشیده‌اند بنابراین به این ادبیات شما احترام می‌گذاریم. آقای کیروش ما به نگاه از بالا به پایین شما اعتراض داریم. اینقدر افتخارات گذشته خود را بر سر ما نکوبید.

من واقعا ناراحت شدم وقتی او خطاب به دبیر فدراسیون فوتبال گفت مگر کدام تیم ملی بازی کرده است، انگلیس یا فرانسه؟ متوجه باشید که بازی در تیم ملی هر کشور برای مردمش افتخار بزرگی است و انتظار می‌رفت که کیروش که از مربیان خوب دنیاست، در ادبیاتش تجدید نظر کند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*