اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7431
تاریخ انتشار: 1394/08/17 15:29
آقای هاشمی، این روزها هرجا که می رود بحث احتمال ردصلاحیتش، زودتر از خودش به آن جلسه می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، کبنا نیوز در مطلبی به قلم حسام محمودیان نوشت:

اخیرا تعداد افرادی که با گروه آقای عدل هاشمی ارتباط دارند و اخبار سری را از نشستها و رفتارهایشان برایم نقل می کنند بیشتر شده است و شماری از آنها از نگرانی های تازه وی سخن می گویند.

نکته ی مشترک همه ی این اخبار، از ترس درونی سردار از خطر رد صلاحیت (علی رغم مانورهای روحیه بخش بیرونی) حکایت دارند و از رخنه ی شرایط هشدار و آماده باش در حلقه ی اول این گروه و بروز دو دلی هایی در حلقه های دوم و سوم خبر می دهند.

یکی از آنها گفت که بسیاری از اعضای حاضر در این نشست ها متوجه این مساله شده اند و پس از جلسه، مخفیانه به همدیگر از فروپاشی قریب الوقوع اردوگاهشان سخن می گفتند.

بسیاری از این افراد تلاش می کنند که با سایر شخصیت های مطرح در این انتخابات، رایزنی های مخفیانه ای داشته باشند تا در صورت سردشدن تنور او، برای همکاری با دیگری به صف بایستند.

اگرچه آقای هاشمی هنوز با تیرخلاص، از نظر زمانی فرصت دارد اما آنچه در هفته های اخیر بر وی گذشت او را به آنچه از آن واهمه داشت نزدیک تر کرده است.

همه چیز از یک گزارش محرمانه صدا و سیمای استان آغاز شد که هنوز آشکار نیست چگونه به رسانه ها درز کرده بود.

خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز یاسوج (شبکه دنا) در یک گزارش محرمانه نوشته بود در عین حال که عدل هاشمی از سوی افراد مختلف دعوت می شود اما بحث احتمال زیاد رد صلاحیت هاشمی نیز در جامعه، پیچیده است.

این گزارش محرمانه پس از مدتی از روی سایت صداوسیما حذف شد اما درخبریاب ها که خبرها را به صورت خودکار ذخیره و بازنشر می کنند همچنان وجود دارد.

آقای هاشمی، این روزها هرجا که می رود بحث احتمال ردصلاحیتش، زودتر از خودش به آن جلسه می رسد و این مساله باعث روی گردانی و احتیاط بسیاری از سیاسیون و علاقمندان به بحث انتخابات نسبت به وی شده است.

این افراد می گویند منتظر روز اعلام تایید صلاحیت ها می مانند و برای یارگیری عجله نخواهند کرد. اما برخی افراد کارکشته سیاسی پا را از این فراتر هم گذاشته اند و گفته اند که برروی یک شکست حتمی شرط بندی نخواهند کرد.

هنوز برخی از دوستانش تلاش می کنند با انتشار یادداشت هایی در سایت های مختلف، ترس افتاده بر کالبد گروه حامیانش را کاهش دهند اما همین ها از تب سوزانی خبر می دهد که این اردوگاه، این روزها به آن دچار شده است.

دو رور پیش از یکی از اعضای حاضر در نسشت ها شنیدم که آقای عدل هاشمی قصد انصراف از این انتخابات را دارد و عطایش را به لقایش می بخشد اما هنوز خبری از تکذیب انصراف وی در رسانه ها منتشر نشده است.

اگر خبر تکذیب انصراف او هم منتشر شود نمی توان از فروپاشی قریب الوقوع اردوگاه  هاشمی جلوگیری کرد. حتی اگر این شایعه تکذیب شود با تیر خلاص، از نظر زمانی فاصله چندانی نخواهد داشت.

دیگرگروه ها و افراد:

وضعیت در دیگر اردوگاه ها نیز چندان دلچسب آنان نیست، اردوگاه اصلاحطلبان، پیش از این از هم پاشیده شده بود. شنیده شده است آقای منطقیان، لاهوتی و رستاد به صورت جداگانه در حال فعالیت هستند. معلوم نیست این افراد چه برنامه ای دارند.

شنیده شده که کاندیدایی به نام آقای آرام نیز این سو و آن سو مدعی شده که آقای منطقیان در صورت رد صلاحیت، وعده همکاری به او داده است.

البته جایی دیگر شنیدم که آقای هاشمی نیز چنین وعده ای به وی داده است.

اما این سخن را ندیدم نزدیکان آقای منطقیان تایید کنند با این وجود پیش از این نیز شنیده شده بود که آقای منطقیان ممکن است از رستاد حمایت کند که چنین چیزی نیز معلوم نیست. به هرحال بزرگترین مشکل اصلاح طلبان مساله تایید صلاحیت است که با خبرهای شنیده شده از فعالیت کاندیدهای مطرح اصلاح طلب، به نظر می رسد آنان همه امیدشان را از دست نداده اند.

یکی از سایت های محلی نیز به تازگی تیتر زده است اصلاح طلبان روی آقای تقوی به اجماع رسیده اند که این مساله هم بر پیچیدگی مساله اصلاح طلبان افزوده است و ممکن است برخی از اصلاح طلبان به این مساله واکنش خوشی نشان ندهند، بویژه که وی هیچ گاه نگفته است اصلاح طلب هستم.

آقای بزرگواری نیز که در افتتاح پروژه ها و کلنگ زنی ها حاضر است در خانه های مردم غایب است و هنوز معلوم نیست چه برنامه ای دارد.

سخن چندانی در جامعه از وی نیست که برخی، دلیل آن را این می دانند که پیروزی خود را قطعی می داند. اما گویا بزرگواری پخته تر از گذشته عمل می‌کند و هنوز نمی خواهد برنامه اش را آشکار کند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: مطلبی که خوانید از سری یادداشت های برگرفته از سایت های دیگر است. و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*