اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7436
تاریخ انتشار: 1394/08/17 20:40
آیا کاندیدای مورد نظر ما دنبال خدمت به جامعه است یا دنبال منافع شخصی و گروهی؟

مجید صائب فر دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه دولتی یاسوج در مطلبی با عنوان "حال و هوای انتخاباتی" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" اینگونه نوشت:

منتظر و لحظه شماری می کنم برای زدن دومین مهر انتخاباتی بر صفحه سوم شناسنامه ام، و شور و هیجان برای کسانی که در انتظار رسیدن چنین لحظه های هستند تا بار دیگر در صحنه حاضر و گامی دیگر را برای نشان دادن هویت خود بردارند، هویتی که اگر نباشد گرچه جسما می توان افراد را دید اما در واقع نیستند و گویا که سالهاست که مرده اند.

بیائید بار دیگر قدمی را هم در ایجاد جامعه ای مدنی برداریم، بدین صورت که از طریق یک انتخابات آزاد و سالم نه از طریق هجوم برای کسب قدرت شخصی و یا قومی و گروهی

بیائید اصول، اخلاق و منش انسانی را در چنین موقعیت ها و صحنه های اجتماعی پیاده کنیم، و همه این ها به آگاهی و شعور ما برمی گردد.

بدین معنی که بواسطه آن شعور و آگاهی که نسبت به این انتخابات و نسبت به منطقه مان داریم باید استعدادها و قابلیت های نماینده را بشناسیم و تشخیص دهیم که:

  • آیا کاندیدای مورد نظر ما صلاحیت و لیاقت نماینده شدن را دارد؟
  • آیا کاندیدای مورد نظر ما می تواند از حقوق منطقه مان دفاع کند؟
  • آیا کاندیدای مورد نظر ما دنبال خدمت به جامعه است یا دنبال منافع شخصی و گروهی؟

هدف و غرض بنده از مقدمه چینی که مطرح کردم اشاره ای به چنین موضوعاتی ایست که ما بار دیگر قرار هست که با شرکت و ایجاد صحنه اجتماعی (انتخابات)به همه گوشزد کنیم که ماهم هستیم و باید توجهی هم به این منطقه بشود.

سخنی با نماینده فعلی مجلس:

جناب اقای بزرگوار احتراما این جانب دانشجوی رشته جامعه شناسی به استحضار حضرت عالی می رسانم انتظار نداشته باش به استقبالت بیایم و خوش آمدی بگویم، چرا که اعتقاد دارم برایمان کاری انجام ندادید

جناب آقای بزرگوای سید بزرگوار، آیا توانسته اید منافع معادن غنی سیلستن و نفت را در راستای اشتغال جوانان و بودجه شهرستان بکار بگیرید؟

آیا توانسته اید از حقوقمان در مجلس دفاع کنید؟ چرا که ما نماینده ای می خواهیم که بتواند از منافع مان دفاع کند.

آیا راهکاری برای معضلاتی مانند بیکاری، فقر، اعتیاد، بزهکاری، انحراف، خودکشی، طلاق اندیشیده اید؟

جناب اقای بزرگواری گرچه شجاعتت قابل تحسین است اما آیا بیان عبارت "چماق لری" با منافع ما سازگاری داشت؟

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: مطلبی که خوانید از سری یادداشت های  مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان است. و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

مطلب قبلی نویسنده:

برچسب ها:
انتخابات ؛ بهمئی ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


دروگر
|
Iran
|
1394/11/28 22:53
  +2

  -0
پاسخ
ایشالله ک ب گوش نماینده هابرسه.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*