اخبار عمومی
اعلام وصول 2
74417
تاریخ انتشار: 1395/08/11 20:01
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 860 میلیون ریال اعتبار به مرمت بقعه امام‌زاده بابا احمد(ع) بهمئی خبر داد.

عصرجهان-محمود باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره ظرفیت‌های تاریخی شهرستان بهمئی اظهار کرد: شهرستان بهمئی دارای 73 اثر تاریخی است که تاکنون توانسته‌ایم 36 اثر از این تعداد را ثبت ملی کنیم.
مدیرکل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سالانه گردشگران زیادی از سراسر کشور برای دیدن این آثار تاریخی به شهرستان بهمئی سفر می‌کنند، افزود: بهمئی دارای آثار تاریخی با قدمت زیاد و منحصر به فرد است.
این مسؤول با بیان اینکه تنگ سولک مهم‌ترین اثر تاریخی بهمئی است، گفت: این اثر اولین اثر ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد است و در سال 1316 به ثبت ملی رسیده است.
وی با اشاره به بقاع متبرکه این استان اظهار کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری در کنار این بقاع متبرکه برای حضور گردشگران و مسافران در استان فراهم شود.


باقری توسعه گردشگری را از اولویت‌های مهم این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: سعی کردیم شرایط را به خصوص در کنار بقاع متبرکه این استان فراهم و ایجاد کنیم.
این مسؤول بیان کرد: اقدامات خوبی برای توسعه گردشگری استان صورت گرفته و چراکه توسعه هر استان در گرو توسعه گردشگری آن استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: شهرستان بهمئی به دلیل وجود امام‌زادگان زیادی از جمله امام‌زاده بابا احمد (ع) همه‌ساله پذیرای گردشگران زیادی است.
وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کنار امام‌زاده بابا احمد (ع) بهمئی بیان کرد: در تلاش هستیم با ایجاد زیرساخت‌های همچون شبستان‌ها، زائرسرا، سکوی استراحتگاه و خدمات رفاهی مردم را در جوار این امام‌زاده فراهم سازیم.
 باقری با بیان اینکه بقعه متبرکه امام‌زاده بابا احمد (ع) به دلیل بافت تاریخی نیاز به مرمت دارد، خاطرنشان کرد: 860 میلیون ریال اعتبار برای مرمت این بقعه اختصاص داده شد/فارس


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*