اخبار عمومی
اعلام وصول 2
74540
تاریخ انتشار: 1395/08/16 19:14
در گلف راز و رمز ی وجود ندارد. هر چه هست در زمین بازی رو می شود. گلف درس صداقت و صبوری می دهد.

ورزشی پر از رمز و راز نیازمند توجه وزیر ورزش و جوانان:

به قلم جهاد زرگانی (نویسنده میهمان)
در ایران گلف آن گونه باید مورد توجه و حمایت مسوولان رده بالای ورزش ازدیرباز تاکنون قرارنگرفته است.اما با آمدن دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان، اهالی گلف که بیشتتر آنها را قشر متوسطه جامعه تشکیل می دهند نیازمند توجه و حمایت از این ورزش هستند. با وجود حضور کیکاووس سعیدی در طول 6سال بعنوان رییس فدراسیون علیرغم محدودیت های مالی و نبود زیر ساخت های سخت افزاری مناسب گام های موثری در این راه برداشته شده است.به هرحال حضور سعیدی که از مدیران توانمند ورزش کشور است؛ آینده ای خوب در انتظار این ورزش خواهد بود.بازهم باید گفت گلف ورزشی بسیار مفرح است و درسهای بسیاری درزندگی می دهد.


نکاتی در خصوص زیبایی های گلف:
**درس گلف
گلف مثل زندگی است. همه قوانین و اصولش را می توان با زندگی تطبیق داد و از آن نکته های بسیار آموخت.
در گلف راز و رمز ی وجود ندارد. هر چه هست در زمین بازی رو می شود. گلف درس صداقت و صبوری می دهد.
نیرنگ دارد اما از نیرنگ بیزار است در گلف تظاهر و ریا زود معلوم می شود.
گلف درس زندگی، مبارزه، فداکاری، تلاش و خیلی از چیزهای دیگر را می دهد.
گلف مثل زندگی است،  پر از لحظه های تلخ و شیرین، خیلی وقت ها از یادمان رفته است که کدام ورزشکار پیروز بود و کدام یک بازنده، اما بعضی از صحنه ها و لحظه ها وجود دارد که هرگز از یاد انسان نمی رود. (هم راه شدن با یکدیگر. )
**عاشقان گلف
در گلف ما دسته های زیادی وجود دارد،  یک دسته عاشق هستند و یک دسته کاسب.
این دو باهم متفاوت بوده است و تعداد عاشق ها کم است. تعداد کسانی که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می دهند در حال کم شدن است.
در گلف جوانمردی عشق است. معرفت است. همه چیز است. جوانمردی را کسی نمی تواند از بین ببرد.
تکنولوژی و فشارهای اقتصادی و اجتماعی باعث می شود بعضی ها از رفتار جوانمردانه دور شوند.
اصل جوانمردی جای خود ش است. مثل قرآن و اسلام.
قرآن و اسلام را کسی نمی تواند از بین ببرد. ما انسان ها هستیم که خودمان را بالا و پایین می بریم و خودمان را عزیز یا خوار می کنیم.
وقتی آدم پیوسته به دنبال خودسازی باشد،  وقتی که آدمی حرص مال دنیا را نخورد، این خودش در جای خودش سلامتی می آور د. بنابراین هیج چیز بالاتر از سلامتی نفس نیست. دنیا خیلی کوچک است و عمر آدمی هم کوتاه مدت،  پس باید سلامت بود و از سلامتی برخوردار تا به جامعه خدمت کرد.
انسانها باید واقع گرا باشند با مسائل موجود به درستی برخورد کنند و به هیچ کس حسادت نکنند. حسادت بدترين آفت است و علاج ندارد. چرا باید همیشه به دنبال زدن آدم های موفق و صادق باشيم.  گلف این را در فضای فعلی ورزش که هرکسی برای رسیدن به منافع شخصی خود نشان داده که باید ورزش پاک را اجرا و فقط در حد شعار نباشد.
احترام
طبیعت انسانی و به خصوص ورزشکاران گلف دروغ و ریا و ناخالصی را رد می کند و مشتاق محبت و درستکاری است. بنابراین انتظار این است همه رعایت حقوق و حق یکدیگر را داشته باشیم، چرا می بایست برخی از افراد تمام نیرو ی خودرا به کار می گیرند تا بروند و ریشه آدم موفق ورزش را بزنند؟  چرا؟ 
بیاییم به قلب های یکدیگر احترام بگذاریم نه به میز،مقام،شهرت و پول یکدیگر.این را ورزشکاران بی نام و نشان گلف ایران به اثبات رسانده اند.
گلفرهای اصیل این فعل را صرف کرده اند؛ برای جامعه مفید بودن،  خودش موفقیت است. باید از دریچه مثبت به همنوع و جامعه خود بنگرند و خوش بین بود.
به نظر یک ورزشکار گلف خوش بینی خودش آینه است. بدباشی، بدخواهی دید. صادق بودن، خوش روبودن، معرفت انسانی و... اصل زندگی است.
زندگی یعنی همین.گلف یعنی همین ..بیاییم گلف را بیشتر باور کنیم ...

برچسب ها:
گلف ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*