اخبار عمومی
اعلام وصول 2
74614
تاریخ انتشار: 1395/08/19 18:26
پل قدیم خرمشهر که به پل آزادی نیز معروف است تقریبا در سال 1338 در جنوب شرق رودخانه کارون احداث شد. این پل در ابتدای جنگ تحمیلی یکی از مسیرهای مهم برای رزمندگان به شمار می آمد که سرانجام در عملیاتی با کارگذاری مواد منفجره توسط ارتش بعث عراق نیمی از آن تخریب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری خرمشهر،صبح روز چهارشنبه 19 آبان عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر به همراه بنکدار مجری و سازنده پل از پل آزادی (قدیم) خرمشهر در راستای اجرای پروژه مقاوم سازی و تعریض پل بازدید و جهت نحوه چگونگی تعریض پل تمهیداتی اندیشیده و مقرر شد طی چند روز آتی نقشه های اجرایی تعریض پل توسط کارشناسان مربوطه آماده و بررسی شود. وضع موجود پل قدیم حفظ و صرفاً مقاوم سازی خواهد شد و تعریض نیز از فضای شمالی پل صورت خواهد گرفت.

پل قدیم خرمشهر که به پل آزادی نیز معروف است تقریبا در سال 1338 در جنوب شرق رودخانه کارون احداث شد. این پل در ابتدای جنگ تحمیلی یکی از مسیرهای مهم برای رزمندگان به شمار می آمد که سرانجام در عملیاتی با کارگذاری مواد منفجره توسط ارتش بعث عراق نیمی از آن تخریب شد. سال ها پس از دوران دفاع مقدس کار ترمیم پل آغاز شد و اکنون این پل در ردیف میراث ملی قرار دارد و از سوی دیگر با توجه به گذشت سالیان متمادی از عملیات بهسازی پل و همچنین محور ترافیکی در خرمشهر و ضرورت مقاوم سازی و تعریض پل اجرای این  پروژه مقرر است توسط شهرداری خرمشهر پس از تامین اعتبار لازم عملیاتی شود.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*