اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7474
تاریخ انتشار: 1394/08/19 23:07
"يك جنگ" دانمارك يكي از رقباي بخش فيلم خارجي زبان است و "نگاه‌هاي سكوت" هم در بخش مستند شانس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،با توجه به اينكه هاليوود دنبال كارل اووه كناوسگارد رمان‌نويس نروژي "تقلا"، سريال‌هاي تلويزيوني محبوب "كشتن"، "پل"، "والاندر"، مدز ميكلسن بازيگر سريال "هانيبال"، توبايس ليندهلم نويسنده و كارگردان "بورگن" و يك قسمت ديگر از مجموعه فيلم‌هاي "دختري با خالكوبي اژدها" كه نومي راپاس ستاره‌ آن قرار است در يك فيلم مستند جديد نقش ايمي واين‌هاوس را بازي كند مي‌رود، اينكه بگوييم اسكانديناوي يك نيروي قدرتمند فرهنگي در جهان است،‌ چيز جديدي نيست.

"آليشيا" و "ايكندر" هم كه از زمان اينگريد برگمن تا به حال، درخشان‌ترين صادرات سينمايي سوئد بوده، كانديداي خوبي براي جايگزيني روني مارا در مجموعه "هزاره" است. وايكندر سال پركاري داشته؛ از نقش ويرا بريتن در فيلم جنگ جهاني اول "عهد جوانی" و نقش روباتي سردش در "اكس ماشينا" گرفته تا نقش تحسين‌شده‌اش در فيلم "دختر دانماركی".

در ميان رقباي جوايز فيلم‌های خارجي، ورودی اسكار كشور نروژ با عنوان "موج" كه ساخته رور اوتاگ است، داستان واقعي سونامي سال 1934 نروژ را تعريف مي‌كنيد كه باعث كشته شدن 40 نفر شد. اين فيلم هيجان‌انگيز VFX اسكانديناوی روز بيست و هشتم ماه آگوست در نروژ اكران شد و فروش خوبي در باكس‌آفيس داشت. اين پرفروش‌ترين فيلم داخلي امسال بود و توانست فيلم‌هاي محبوب "مينيون‌ها" و "سريع و خشمگين 7" را شكست دهد. داستان اين فيلم روي يك زمين‌شناس و تيمش تمركز مي‌كند كه بايد به بقيه خبر دهند كه قرار است تا 10 دقيقه ديگر سونامي از راه برسد و وقتي اين اتفاق مي‌افتد، بايد خانواده‌اش را نجات دهد. كمپاني مگنوليا پيكچرز اين فيلم را اكران مي‌كند؛ اين كمپاني پيش از اين هم فيلم‌هاي نروژي «Headhunters»، «Trollhunters»، "راگناروك"، "پيشگام" و "شاد شاد" را اكران كرده، البته فيلم‌هاي معروف‌تر "شكار" و "رابطه سلطنتی" هم جزو آن‌ها هستند. آن‌ها مي‌خواهند اين فيلم را در اوايل سال 2016 در ايالات متحده اكران كنند.

از چهره‌هاي بزرگ ديگر مربوط به پروژه‌هاي اسكانديناوي هم مي‌توان به كاترين بيگلو اشاره كرد كه يك مهماني جوايز براي فيلم "يك جنگ" برگزار كرد كه البته كاملا با عقل جور درمي‌آيد چون در اين فيلم، سربازان ليندهلم با اضطراب راه خود را در ميدان‌هاي مين بازمي‌كنند. او بعد از تماشاي فيلم "يك سرقت" از ليندهلم دعوت به ملاقات كرد. او نويسنده‌اي قدرتمند است و مسلما قبل از ساخت پروژه‌ها براي آن‌ها تحقيق مي‌كند بنابراين مي‌توان پيش‌بيني كرد كه آن‌ها در آينده مي‌توانند با هم كار كنند.

لینک مطلب:

http://www.banifilm.ir/Modules/News/PhotoDetail.aspx?Ser_Id=2&News_Id=75590


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*