اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7511
تاریخ انتشار: 1394/08/22 17:34
بخشدار بخش چلو شهرستان اندیکا خبر داد:
عزت الله براتی: سفید پوش شدن کوه کینو چشم انداز بسیار زیبایی به بخش چلو اندیکا بخشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، عزت الله براتی بخشدار بخش چلو شهرستان اندیکا در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشتند: در پی بارش های اخیر کوه سه هزار و 701متری کینو معروف به بام خوزستان سفید پوش شد.

براتی ضمن اعلام این خبر افزود: هر ساله بارش های پاییزی ارتفاعات این بخش را سفید پوش می کند و چشم انداز بسیار زیبایی در منطقه ایجاد می شود.

براتی افزود:بیشتر ارتفاعات بخش چلو از جمله کوه جاوی،منار،تاراز و دلا نیزاز اواخر فصل پاییز تا اوایل فصل بهار سفید پوش هستند.

بخشدار چلو تصریح کرد:شرایط آب و هوایی و چشم انداز های طبیعی بخش چلو در این روزها می تواند خاطرات خوشی برای گردشگان و دوستداران طبیعت به یادگار بگذارد.

بخش چلو با جمعیتی بالغ بر ۱۵هزار نفر از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود.

این بخش با مناطق گردشگری و خوش آب و هوایی همچون للر،کتک،سوسن سرخاب،آبشار موری،دشت شیرین بهار و تاراز یکی از قطب های گردشگری در استان خوزستان است.

شایان ذکر است "کوه کینو" در بخشی مشترکی بین سه استان "چهارمحال و بختیاری" (شمال غربی)، "خوزستان" (شمال شرق)، "لرستان" و در قلب منطقه ای بنام "میان کوه بختیاری" قرار دارد.

و به دلیل آنکه بخش عمده ای از آن در استان "خوزستان" قرار گرفته است، یکی از کوهستانهای این استان به شمار می آید و با ارتفاعی تقریبی برابر با 4220 متر به بام "خوزستان" مشهور می باشد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*