اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7564
تاریخ انتشار: 1394/08/24 14:03
شهر اهواز از کلان شهر های کشور است که علاوه بر تراکم بالای جمعیتی شهر مرکز حوزه انتخابیه دارای شهرها و بخش هائی با جمعیتی قابل توجه می باشد

"امین روانان" فعال رسانه ای و کنشگر اجتماعی در مطلبی با عنوان "بررسی اجمالی اوضاع انتخاباتی کلانشهر اهواز+معرفی یکی از کاندیدای احتمالی" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" اینگونه نوشت:

انتخابات همیشه یکی از عرصه های سرنوشت ساز ملت های امروزی است، آغاز فرایند انتخابات در هر کشوری بسته به شرایطش سرآغاز فعل انفعالات و کنش و واکنش هائی در سطح نخبگان سیاسی و توده های مردم می گردد.

چرا که انتخابات می تواند بر شیوه مدیریت جامعه و به تبع آن بر بر منافع عمومی و خصوصی افراد تاثیر گذار باشد.

لذا افراد با درجات شدت و ضعف، فعل و انفعالات انتخاباتی را رصد می نمایند و برخی هم به عنوان کاندیدای احتمالی و یا گروه های سیاسی مستقیم وارد عرصه انتخابات می شوند.

ورود به عرصه انتخابات بسته به نظام ایلیاتی و یا میزان تراکم جمعیتی جامعه شهری، میزان نفوذ گروه های سیاسی و تلعقات قومی متفاوت است.

 اما حضور در رقابت های انتخاباتی کلان شهرها ویژگی های خاص خود را دارد.

در کلان شهر ها عواملی مانند میزان شناخت از فرد در جامعه، پشتیبانی احزاب و اقوام، هزینه کرد مالی کاندیدا و یا حامیان مالی وی، نیروی جوانی، فن بیان، توان تعامل.........از فاکتور های تاثیر گذار و موفقیت یک فرد در انتخابات است.

دقیق تر که بخواهیم موضوع را ادامه دهیم نگاهی هر چند گذرا به حوزه انتخابیه اهواز خواهیم داشت.

شهر اهواز از کلان شهر های کشور است که علاوه بر تراکم بالای جمعیتی شهر مرکز حوزه انتخابیه دارای شهرها و بخش هائی با جمعیتی قابل توجه می باشد و اقوام و ایلات  گوناگونی از عشایر عرب و لر بخش اعظم جمعیتی شهر را تشکیل می دهند.

و از آنجائی که شهر اهواز مرکز استان می باشد اتحادیه هائی نوشته و نانوشته بین اقوام و ساکنان یک منطقه و یا شهرستان وجود دارد و بعضا در نتیجه انتخابات تاثیر گذار است.

از طرف دیگر جاذبه های صندلی مخملی مجلس افراد بسیار زیادی را با تکیه بر توانائی ها و داشته های خود، تحریک به تلاش جهت تصاحب این کرسی می نماید.

در همین راستا سعی بر آن دارم که به معرفی داشته ها و توانائی های دکتر علی حبیبی بهروز یکی از نامزدهای احتمالی حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون، وحمیدیه بپردازم.

دکتر علی حبیبی بهروز از فرزندان عشایر بهمئی(بختیاری) است.او آراسته به سیمای جوانی و مزین به نیروی کار و تلاش و تحصیلات عالیه، پدر دکتر علی حبیبی بهروز از خیرین شهر و دیار خود بوده و هست.که از سال 1375  تا کنون در شهر اهواز مسکن گزیدند.

دکتر علی حبیبی بهروز در سال 81 در مقطع کارشناسی رشته مشاوره فارغ التحصیل شدند. و به استخدام و مشاوره در ناحیه 2 آموزش و پرورش اهواز مشغول شدند.

وی سال 91 در رشته MBM در کشور امارات پذیرفته شد اما به دلیل حضور در انتخابات شورا انصراف دادند در همان سال در رشته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل شدند.

دکتر علی حبیبی بهروز همزمان با تحصیل در حوزه پیمانکاری ادامه فعالیت نمودند و پس از مدتی با تلاش و پشتکار فراوان به یکی از بزرگترین پیمانکاران حوزه جنوب تبدیل شدند.

از سوابق اجرائی ایشان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رئیس هییت مدیره تعاونی مسکن مهر 14اهواز
  • مشاور اتحادیه تعاونی های مسکن مهر کلانشهر اهواز
  • مدیر عامل شرکت فنی و مهندسی پدیده
  • عضو علی البدل هییت مدیره انجمن شرکت های خدماتی اهواز
  • عضو شورای سازش اداره کار وامور اجتماعی
  • مشاور اقتصادی  و راهبردی بیش از 10 شرکت خصوصی
  • عضو هییت مدیره موسسه خیریه کمیل بن زیاد
  • مدیر عامل سابق باشگاه فرهنگی ورزشی بهمن
  • اتمام چندین پروژه بزرگ عمرانی و زهکشی و طرحهای هادی در سطح استان

دکتر علی حبیبی بهروز بعد از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته مدیریت استراتژیک در مقطع دکترا ادامه تحصیل داده است.

دکتر حبیبی بهروز کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز بود. که آرای قابل قبولی را کسب نمود.وی اکنون به عنوان کاندایدای حوزه انتخابیه کلانشهر اهواز، باوی، کارون، وحمیدیه است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: مطلبی که خوانید از سری یادداشت های  مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان است. و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


mahmoud
|
Iran
|
1394/09/11 13:28
  +0

  -0
پاسخ
با آرزوی موفقیت فراوان برای حاجى

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*