اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7580
تاریخ انتشار: 1394/08/25 13:13
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران خبر داد:
مرتضی گندم کار تصریح کرد: مهمترین اقدام برای نجات افرادی که دچار انواع گاز گرفتگی شده اند، رساندن هوای تازه به آنان است.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان: رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران گفت: گازگرفتگی یک مرد 40 ساله ساکن این شهرستان را به کام مرگ برد.

مرتضی گندم کار افزود: این فرد که در یک چادر در بسته در کوی کارکنان شهر دوگنبدان مشغول نگهبانی بود با گاز حاصل از پیک نیک جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه، این نخستین گازگرفتگی منجر به مرگ امسال بود ، اظهار داشت :گاز منوکسیدکربن (co)، گازی بی رنگ و بی بو است که به دلیل قربانیان زیاد به قاتل خاموش شهرت دارد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گچساران تصریح کرد:سردرد و احساس سنگینی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و حالت گیجی، تهوع و استفراغ از مهمترین علائم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن است.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدام برای نجات افرادی که دچار انواع گاز گرفتگی شده اند، رساندن هوای تازه به آنان است.

گندم کار ابراز کرد:در چنین مواقعی بلافاصله با قرار دادن دستمال مرطوبی جلوی دهان و بینی خود و افراد مصدوم اقدام به شناسایی و قطع منبع نشت گاز کرده و سپس به مرکز فوریت های پزشکی برای امدادرسانی تماس بگیرید.

وی تاکید کرد : هیچ نوع خوراکی یا نوشیدنی به مصدومان دچار گاز گرفتگی داده نشود.

گندم کار با اشاره به آسیب پذیرتر بودن زنان باردار، کودکان و سالمندان از شهروندان خواست در صورت بروز چنین حوادثی این افراد در اولویت کمک رسانی باشند.ایرنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*