اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7641
تاریخ انتشار: 1394/08/26 16:39
فرماندار اهواز:
اسماعیل ارزانی گفت: اینکه بحث حذف بازارچه کیان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تنها فعالیتی که قرار است در این زمینه صورت بگیرد ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نامطلوب بهداشتی و زیست محیطی این بازارچه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، اسماعیل ارزانی بیرگانی صبح امروز سه شنبه 26 آبان ماه در سومین جلسه ستاد ساماندهی بازارچه کیان اهواز عنوان کرد: پس از رسانه ای شدن اخبار جا به جایی این بازارچه، اظهار نظرهایی در این خصوص مطرح شد که لازم در این راستا برخی مسائل را به صورت شفاف و واضح بازگوکرد.

وی با بیان اینکه بحث حذف بازارچه کیان به هیچ عنوان قابل قبول نیست افزود: تنها فعالیتی که قرار است در این زمینه صورت بگیرد ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نامطلوب بهداشتی و زیست محیطی این بازارچه است.

ارزانی تصریح کرد: به صورت کلی در این بازارچه سه قشر در حال فعالیت و داد ستد هستند.  فروشندگان محوری ترین قشر فعال در این زمینه هستند که بر اساس صحبت های صورت گرفته با این افراد گلایه مندی های از وضعیت نابسامان فعلی بازارچه مطرح کردند. این افراد رضایت صد درصدی از انتقال اصولی بازارچه دارند.

وی با اشاره به صحبت های مطرح شده در زمینه خدشه دار شدن هویت کلانشهر اهواز پس از جابه جایی بازارچه کیان گفت: هویت این شهر را میتوان میراث ملموس و غیر ملموس غنی آن برشمرد که با افتخار میتوان آنها را در معرض دید عموم قرار داد.

فرماندار اهواز با بیان اینکه دغدغه اصلی فرمانداری اهواز سالم سازی محیط اشتغال این افراد است گفت: مشتریان مراجعه کننده به بازار نیز از وضعیت فعلی رضایت ندارد زیرا نبود پارکینگ برای خودروهایشان، بوی نامطلوب و فضای آلوده این بازارچه نیز مشکلاتی برای آنها به وجود آورده است.

وی افزود: قشر سومی که به صورت غیر مستقیم به دلیل وجود این بازرچه آسیب های را متحمل می شوند ساکنین محل هستند که باید در کنار آلودگی های صوتی ایجاد شده، با معضل رشد حیوانات موزی همچون موش های آلوده دست و پنجه نرم کنند.

ارزانی تصریح کرد: به طور حتم این افراد نیز به عنوان شهروند یک کلانشهر از حق وحقوقی برخوردار هستند که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

وی با اشاره به انجام فعالیت های اقتصادی جاری فروشندگان بازارچه کیان در محیطی سالم و بهداشتی پس از جا به جایی به محل جدید گفت: یکی از اهداف اساسی ساماندهی  وضعیت این بازارچه حفظ کرامت فروشندگان زحمت کش آن است.

فرماندار اهواز با برشمردن دو مزیت مهم بازارچه از جمله فروش اجناس ارزان قیمت و  ایجاد بیش از چهارصد فرصت شغلی گفت: به طور حتم پس از ساماندهی این بازرچه می توان از آن به عنوان یک الگو در زمینه ساماندهی سایر بازارچه های محلی شهر اهواز  بهره برد.

در این جلسه همچنین تعدادی از  فروشندگان بازارچه کیان اهواز  به عنوان نماینده حاضر شدند و نقطه نظرات، طرح هاین پیشنهادی و همچنین خواسته های خود را با اعضای ستاد ساماندهی این بازار چه در میان گذاشتند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*