اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7737
تاریخ انتشار: 1394/09/03 00:23
توصیه های دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به رسانه ها:
مهرداد کرمی: باید رسانه‌ها با فراست و زیرکی که دارند به موضوعات قومی و طایفه‌ای دامن نزنند علی‌رغم اینکه باید تحلیل‌های انتخاباتی هم داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان ،مهرداد کرمی در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع انتخابات، با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: به برکت بسیج است که ایران اسلامی در دنیا سرافراز و سربلند است.

وی با بیان اینکه رد پای بسیج را در سراسر جهان می‌بینیم، تصریح کرد: در صدور انقلاب به تمام جهان بسیج پیشتاز است و با همین تفکر بسیجی است که توانسته‌ایم اقتدار خود را به نمایش بگذاریم.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به وظیفه اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در جامعه اسلامی مطابق با هنجارهای پذیرفته شده در چنین جامعه‌ای اطلاع‌رسانی کنیم.

کرمی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای با تاریخ ارزشمند هستیم خاطرنشان کرد: ایران سابقه تمدنی درخشانی دارد که با ظهور اسلام این تمدن قدیمی جان تازه‌ای گرفت و ارزش‌های ناب اسلامی در این تمدن موجب شد تا اکنون پرچمدار واقعی اسلامی در دنیا باشیم.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به وظایف مهم رسانه‌ها به خصوص اخلاق رسانه‌ای و امانت‌داری اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها بنا به قواعد حرفه‌ای که دارند مکلف و موظف به این هستند که هنجارها و ارزشهای اخلاقی، منطقی و عرفی را رعایت کنند.

کرمی تأکید کرد: به عنوان یک شهروند انتظار داریم ارزش‌ها جامعه توسط رسانه‌ها پاس داشته شوند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که رعایت امانت‌داری در آن‌ها دیده نمی‌شود، افزود: رعایت بحث‌های امنیتی مثل ایجاد آرامش مهم است و به همین خاطر رعایت چنین موضوعی از سوی رسانه‌ها برای ما در دستگاه قضایی استان بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول ارشد قضایی در استان هدف اصلی رسانه را رساندن مطالبات مردم به گوش مسئولان و بالعکس دانست و گفت: اما مهم‌ترین وظیفه رسانه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است که رسانه‌ها باید از این وظیفه مهم خود غافل نشوند.

وی عدم بیان مطالبی در رسانه‌ها که در شأن آن‌ها نیست را خاطرنشان کرد و گفت: نباید برای ایجاد هیجان و جلب توجه کاری خارج از اخلاق حرفه‌ای صورت گیرد.

کرمی با تأکید بر این که استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و از طوایف مختلفی تشکیل شده است، تصریح کرد: این برای استان هم تهدید و هم فرصت است.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در موضوعاتی همچون دفاع مقدس نام بردن از طوایف کاری درست و سنجیده برای مقابله با دشمن بود، افزود: اما این که در موضوعی مانند انتخابات بخواهیم مسائل قومی و طایفه‌ای را دامن زنیم کاری اشتباه است.

این مسئول برگزاری انتخابات سالم و در کمال آرامش را خواست مردم دانست و گفت: رسانه‌ها در این زمینه وظیفه دارند تا با نوشتار خود همبستگی میان مردم ایجاد کرده و شور انتخاباتی ایجاد کنند.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به اینکه مردم بر روی برخی افراد و طوایف حساسیت دارند، خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها با فراست و زیرکی که دارند به موضوعات قومی و طایفه‌ای دامن نزنند علی‌رغم اینکه باید تحلیل‌های انتخاباتی هم داشته باشند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*