اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7757
تاریخ انتشار: 1394/09/03 19:20
دکترجلیلی در نطق میان دستور:
دکترجلیلی گفت: آمار بالای بیکاری جوانان شرایط را در حوزه اجتماعی بسیار سخت کرده و متاسفانه به جای برنامه ریزی برای حل این بحران شاهد ارائه آمارها و گزارش‌هایی هستیم که منطبق با واقعیت امروز حوزه انتخابیه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از سایت نماینده، دکتراسماعیل جلیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: فضای سیاسی نیمه دوم سال که فصل انتخابات است، به طور طبیعی آبستن موافقت‌ها و مخالفت‌ها و تنش‌ها خواهد بود و علاقه‌مندان این فعالیت‌ها برای ظهور و بروز ایده‌ها و معرفی خود تلاش‌هایی را انجام می‌دهند که می‌تواند منجر به نشاط و شادابی فضای سیاسی کشور شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی،هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ خوب است که فعالان سیاسی با بالا بردن آستانه تحمل خود برای زیبایی هر چه بیشتر این فضا تلاش کنند و مسئولان اجرایی و نظارتی نیز با تأکید بر چارچوب‌های قانونی فضایی را ایجاد کنند که حماسه سیاسی امسال در حوزه انتخابات رقم خورد.

وی افزود: اکنون که فرصت‌های بین‌المللی برای تعامل با جمهوری اسلامی فضای تازه‌ای را ایجاد کرده برای  مسئولان اقتصادی لازم است که با تمرکز بر رشد اقتصاد ملی و تقویت تولید داخلی با برنامه‌ریزی برای سهم‌بری حداکثری از بازارهای بین‌المللی کارکرد های خود را به صورت جدی و با اراده عملی در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم در مجلس به مساله بیکاری در خوزستان اشاره کرد و گفت: آمار بالای بیکاری جوانان شرایط را در حوزه اجتماعی بسیار سخت کرده و متاسفانه به جای برنامه ریزی برای حل این بحران شاهد ارائه آمارها و گزارش‌هایی هستیم که منطبق با واقعیت امروز حوزه انتخابیه نیست.

دکترجلیلی افزود: نیاز است که رئیس جمهور نسبت به این مهم اقدام لازم را انجام دهد و سازمانهای توسعه‌ای و سرمایه گذاری که کشش سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی را دارند مورد حمایت قرار گیرند، از طرف دیگر کارخانه پتروشیمی مسجد سلیمان علی رغم قول داده شده اقدامی برای تأمین نقدینگی آن صورت نگرفته، همچنین 20 هزار هکتار اراضی کشاورزی در منطقه مستعد الحاق به طرح مقام معظم رهبری است.

وی گفت: با توجه به اینکه در طول سال 94 سیل خسارت‌های جدی را وارد کرده است، اما متاسفانه سازمان مدیریت تا به امروز ریالی از اعتبارات بحران را برای رفع خسارت‌هایی که به زیرساخت‌ها در این شهرستان وارد شده انجام نداده است.

نماینده مردم در مجلس همچنین به منظور گازرسانی به شهرها و روستاها در حوزه‌ انتخابیه‌اش از وزیر نفت تشکر کرد و گفت: اما همچنان راههایی که پروژه‌های آن بر عهده وزارت نفت است تعطیل و بعضا با تاخیر جدی مواجه هستند، راه مسجد سلیمان به ایذه همچنان گرفتاری‌های را برای مردم ایجاد کرده و روستاییان به شدت نارضی از راه‌هایشان هستند، محور مسجد سلیمان به ایذه حدود 10 سال است که دردستور کار بوده ولی همچنان دچار وقفه است.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: محور مسجدسلیمان به ایذه حدود 10 سال است که در دستور کار قرار گرفته و همچنان نیمه کاره رها شده است و تونل مسجد سلیمان به اهواز و محور دوم مسجد سلیمان به اهواز نیازمند دستور جدی برای پیگیری شما می‌باشد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*