اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7923
تاریخ انتشار: 1394/09/16 18:15
افرادي که به لب تاپ ، تلفن همراه هوشمند و تبلت ها معتاد هستند و در مورد خطرات واي فاي ، هشدارها را جدي بگيرند، بررسي محققان جهاني نشان مي دهد که استفاده از اينترنت واي فاي سلامت سلامت شما را تهديد مي کند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی عصرجهان، يکي از دانشمندان جهان تحقيقي را با عنوان " کنترل مغز با گوشي تلفن همراه " ارائه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از واي فاي به طور دسته بندي شده عوارض و خطرات را بازگو کرد.

بررسي محققان جهاني نشان مي دهد که استفاده از اينترنت واي فاي سلامت سلامت شما را تهديد مي کند .اگر از کاربران مشتاق اينترنت سوال کنيد که يکي از اختراعات مهم بشر چيست ، به طور حتم بين گزينه ها ي مختلف از واي فاي هم نام مي برند . اينترنت پر سرعت و بدو سيم به راحتي ما را به دنياي مجازي بزرگي متصل مي کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشيم و اطلاعات مورد نيازمان را راحت تر و بدون نياز به کابل و سيم دريافت کنيم . اما در مورد سلامت اين اينترنت ها حرف و حديث هايي وجود دارد .

شايد برايتان جالب باشد که تکنولوژي واي فاي براي اولين بار در سال 2007 به دنياي مجازي معرفي شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بيکار ننشسته اند و تحقيقات مختلفي انجام داده اند که نتايج اين پژوهش ها تا حدودي شما را متعجب مي کند . واي فاي مي تواند اثرات منفي مختلفي را بر سلامت مغز بر جاي بگذاردکه اين موضوع در مورد کودکان بيشتر اهميت دارد .سردرد ، خستگي ، اختلالات خواب ، مشکلات گوارشي ، اختلال در عملکرد مغز و حافظه ، استرس و حتي افسردگي را به واي فاي و اشعه هاي آن نسبت مي دهند . پس بعضي از خطرات را جدي بگيرد و خودتان را از صبح تا شب به اينترنت بي سيم واي فاي وابسته نکنيد .

1 – واي فاي سبب بي خوابي مي شود:

حتما شما هم متوجه شده ايد که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشي تلفن همراهتان دچار بي خوابي شده ايد . مطالعات نشان مي دهند که افرادي که در معرض اشعه هاي الکترمغناطيسي قرار دارند در الگوي خواب شان تغييرات قابل توجهي ديده مي شود و نسبت به سايرين ديرتر به خواب مي روند . بنابراين به طور جدي توصيه مي شود که نه تنها در ساعات انتهايي شب که بدن آماده براي خواب است ؛ بلکه حتي در خواب هم خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه واي فاي قرار ندهيد . همان طور که قبلا هم گفته شد حتي شارژ کردن گوشي تلفن همراه در اتاق خواب هم سبب بي خوابي و مشکلات جدي براي مغز مي شود .

2 – رشد و ترميم سلول ها را مختل مي کند:

براي اثبات اين موضوع محققان تعدادي گياه در اتاقي بدون واي فاي و تعدادي ديگر در اتاقي با واي فاي قرار دادند و بعد از 2 هفته نتيجه همان بود که پيش بيني مي شد و گياهان در اتاق آزاد و بدون واي فاي رشد کرده بودند اما گياهاني که در معرض واي فاي بودند رشدي در آن ها دخ نداده بود .

3 – واي فاي به رشد کودکان آسيب مي رساند:

در سال 2009 محققان استراليايي بعد از انجام مطالعات دريافتند که اشعه واي فاي سنتز پروتدين ها را تحت تاثير قرار مي دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهي ، کند مي کند .

4 – واي فاي فعاليت هاي ذهني زنان را ضعيف مي کند:

30 نفر به طور داوطلبانه در اين تحقيق شرکت کردند که 15 نفر آنها مرد و 15 نفر آنها زن بودند .

آنها در ابتدا تست ساده اي از عملکرد مغزي را انجام دادند و بعد از آن به مدت 45 دقيقه در معرض کار کردن با واي فاي با قدرت 4/2 مگاهرتزي قرار گرفتند .نتيجه براي زنان خوشايند نبود ! چرا که بعد از اين مدت تست قبلي دوباره انجام شد و زنان نتيجه اي ضعيف تر نسبت به قبل دريافتند .

5 – استفاده از واي فاي موجب ناباروري در زنان و مردان مي شود:

تاثير منفي واي فاي و اشعه هاي الکترومغناطيسي تنها بر روي اسپرم نمي باشد و مي تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد . شبکه هاي واي فاي و اشعه ي ساطع شده از آنها هم تحريک اسپرم ها را تحت تاثير قرار داده و سبب شکسته شدن DND مي شود .

طي يک مطالعات تحقيقاتي در يک آزمايشگاه به مدت 45 روز هر روز 2 ساعت موش ها را در معرض اشعه واي فاي قرار دادند و بعد از 45 روز متوجه شدند که هم موش هاي نر و هم موش هاي ماده باروري خود را تا حد قابل توجهي از دست داده بودند و در موش هاي ماده لانه گزيني تخمدان ها بسيار ضعيف شده بود .

6 – واي فاي با سرطان ارتباط دارد:

نگراني از ابتلا به سرطان هميشه با انسان هاي دنياي تکنولوژي همراه است . در واقع بايد گفت سرطان زا بودن واي فاي هنوز به اثبات نرسيده و در اين زمينه اتفاق نظر مشخصي در ميان پژوهشگران و محققان جهاني وجود ندارد .با اين وجود نتايج بررسي ها روي نمونه هاي آزمايشکاهي نشان مي دهد قرار گرفتن در معرض اشعه هاي الکترومغناطيسي احتمال بروز تومورهاي سرطاني را افزايش مي دهد.

چطور اين خطرات را محدود کنيم؟

جوابي ساده تر و روشن تر از اينکه خود را از اشعه ي واي فاي دورتر نگاه داريم وجود ندارد به نوعي از ساده ترين روش هاي کاهش خطرات اين است که لب تاپ ، موبايل و تبلت ها را در نزديکي بدن تان نگه نداريم و بعد از اينکه کارتان با اين وسيله تمام شد ، از آن ها فاصله بگيريد . اگر از اين دستگاه ها استفاده نمي کنيد هيچ دليلي ندارد که از صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند .

پایگاه خبری پلیس ایران


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*