اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7937
تاریخ انتشار: 1394/09/17 00:58
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی بزرگترین خطر و تهدید را محیط های آموزشی دانستند و ادامه دادند ما در آستانه فاجعه نیستیم بلکه در دل فاجعه حضور داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، شامگاه یک شنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان با حضور اعضا و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه امین درخشان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی  ضمن ارائه گزارش مبسوطی از  مصوبات جلسه قبل و چگونگی پیگیری مصوبات، دستور کار جلسه را با عنوان"بررسی فرصت ها و تهدید های فرهنگی شهرستان بهمئی" اعلام داشتند.

بنا به همین گزارش حجت الاسلام افروغی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن عرض تبریک روز دانشجو و تسلیت 28 صفر اظهار داشتند: 16 آذر روز استکبار ستیزی و روز مرگ بر آمریکا و اسرائیل است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گزارش کاملی از اجرای مصوبات جلسات قبل شورای فرهنگ عمومی در حوزه خانواده و سایر حوزه ها به شرح زیر اعلام داشتند:

  • 6 خطبه نماز جمعه به موضوع خانواده اختصاص داده شد.
  • جشن میلاد حضرت معصومه(س) با محور و فضای خانوادگی برگزار شد.
  • برگزاری جلسه تخصصی با دانشجویان دختر بهمئی
  • جلسه و گفتگو با والدین دارای دختر دانش آموز در سالن دبیرستان شهید بهشتی
  • برگزاری کارگاه تخصصی فرصت ها و تهدید های مهد کودک ها با حضور مسئولان بهزیستی و آموزش و پرورش
  • برگزاری کلاس ضمن خدمت مدیران شهرستان به همت فرماندار و با موضع جریان شناسی اصولگرائی و اصلاح طلبی
  • برگزاری نشست کتابخوانی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان
  • بررسی برجام با حضور سرگروه های حلقه صالحین
  • نشست بررسی حل مشکلات و کمبود های مساجد
  • برگزاری نشست با روحانیون شهرستان در خصوص آسیب شناسی روش های تبلیغ
  • نظافت معابر عمومی شهر در حرکتی نمادین

حجت الاسلام افروغی افزودند: متاسفانه نتوانستیم هنر را در معنای خاص در حوزه فرهنگ بکار ببندیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی بزرگترین خطر و تهدید را محیط های آموزشی دانستند و ادامه دادند ما در آستانه فاجعه نیستیم بلکه در دل فاجعه حضور داریم. و هر کسی به این عرایض بنده اعتراض دارد بیاد تا استناداتش را به او نشان دهم.

در ادامه این جلسه رحمانی فرماندار شهرستان بهمئی و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواستار حضور به موقع اعضا در جلسات گردید.

وی خطاب به دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشتند: جلسات شورای فرهنگ عمومی همانند جلسات شورای تامین هر 15 روز یکبار  و یا حداقل ماهی یکبار تشکیل شود.

رئیس شورای تامین شهرستان بهمئی استفاده نابجا از فضای مجازی، افزایش آمار طلاق و خودکشی و نبود فرصت های شغلی از تهدیدات شهرستان دانستند.

سپس دکتر رضا دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سخنان خود را با درود به روان پاک شهداء، و پاسداشت یاد و نام شهدای 16 آذزر آغاز نمودند و اظهار داشتند:16 آذر اوج تبلور ایستادگی و از جان گذشتگی است.

ایشان شورای فرهنگ عمومی را که از زیر شاخه های شورای انقلاب فرهنگی است ظرفتی دانستند که به مدد آن می توان بسیاری از معضلات فرهنگی را بررسی و رفع نمود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دادند: به زودی تغییراتی در ساختار شورای فرهنگ عمومی به وجود می آید. از جمله اعضای حقیقی شورا بیشتر می شوند. و موضوعات قبل از طرح در جلسه شورا در کارگروه های تخصصی مورد بررسی دقیق قرار می گیرند سپس در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح می شوند.

 وی یادآور شدند جلسات شورا مطابق دستورالعمل ماهی یکبار تشکیل می گردد.

دکتر دهبانی پور سخنان خود را اینگونه به پایان بردند: اگر تحول فرهنگی در جامعه به وجود نیاید تحولات سیاسی و اقتصادی آن جامعه ناقص و ناکارآمد می باشد.

در این جلسه آقایان فرهنگی نسب بخشدار مرکزی، مویدی نسب عضو شورای شهر لیکک، مومنی رئیس شورای شهرستان، خانم سهیلا داشاب مدیر کانون پرورش فکری، ناصر مختاری رئیس بهزیستی، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس دانشگاه پیام نور،عبد المحمد نمازی رئیس اوقاف، شیخ ویسی نژاد رئیس سازمان تبلیغات، جلال دارش از اعضای حقیقی نقطه نظرات خود رابیان نمودند.

در پایان جلسه از اعضای شورا تجلیل بعمل آمد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*