اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7964
تاریخ انتشار: 1394/09/18 17:06
دکتر حسین عبده تبریزی سردبیر و صاحب‌امتیاز روزنامه سرمایه، تحصیلات عالی خود را در سطح دکتری در رشته امور مالی و بانکداری در مدرسه عالی بازرگانی منچستر در سال ۱۳۵۵ به پایان رساند.

اسماعیل کمالی فعال رسانه و سردبیر ماهنامه صدای باران در یاداشت ارسالی با عنوان "به بهانه حضور دکتر عبده تبریزی در اهواز" در پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" نوشت:

در فضای مجازی به اطلاعیه ای برخوردم مبنی بر حضور حسین عبده تبریزی از نامداران عرصه امور مالی و استاد دانشگاه های تراز اول کشور، از جمله سوابق جالب ایشان صاحب امتیازی روزنامه سرمایه و موسس و رییس هیات مدیره بانک اقتصاد نوین، اولین بانک خصوصی ایران است. حضور یافتن نزد ایشان و شنیدن توصیه هایش به نظرم برای ما زرگریزان خوزی اگر مرحمی نه، ساعتی حض معنوی در بر خواهد داشت. زیرا ما بی آبان ریزگرد خور با اینکه دود و زباله های صنعتی را مرتباً استنشاق می کنیم در بورس رتبه 34 کشوری را داریم که بد هم نیست( بالاخره آخر که نیستیم) با توجه به اینکه هر بارانی که اهواز می آید باران اسیدی است و خفه مان می کند، حداقل اگر رتبه بندی بورسمان به آلودگی شهر و دیارمان هم می آمد بد نبود. با این همه خلجان اقتصادی، زیست محیطی، سری به سوابق جناب دکتر عبده تبریزی مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی زدم. در جهان مجازی پاسخ ایشان به سایت مشرق نه تنها نظرم را جلب کرد، بلکه با سوابق درخشان و البته سوال برانگیز این مدیر نابغه آشنا شدم و از شما چه پنهان در یکی از سوابقش کور سوی امیدی در دلم قصه پرداز شب ظلمانی شد؟! از انتقادات سایت مشرق به جناب استاد عبده تبریزی عضویت در هیات مدیره یا موسس 36 شرکت سهامی عام بود که همگی در امور سرمایه گذاری در توسعه و عمران که مرتبط با وزارتخانه ای است که ایشان مشاور مدیریت و تامین مالی وزیرش می باشد.

مترجم بیش از 20 اثر فاخر اقتصادی در سخنانش گفته یکی از افتخارات زندگی اش را برای توسعه فرهنگ شرکت های سهامی عام، تشکیل شرکت های استانی همچون شرکت توسعه عمران لرستان و شرکت توسعه عمران خراسان شمالی نامید.

مشاور وزیر اقتصاد دولت دوم اصلاحات در ادامه پاسخ هایش گفت این شرکت ها با همکاری مقامات و معتمدین استانی تاسیس شده و در بسیاری از آنها با دعوت افراد محلی برای دوره کوتاهی عضو هیات مدیره بوده ام. دکتر عبده تبریزی هدفش از توسعه شرکت های استانی همچون تالار استانی بورس را، توسعه فرهنگ سرمایه گذاری استان عنوان کرد. در خوزستان با وجود این همه منبع مرتباً آمارهای رشک برانگیز توسعه ای داریم اما اینکه حال دیارمان خراب که هیچ، درب و داغان است علتش عدم توسعه متوازن است. به همین دلیل آمار اشتغالمان بد، آمار بورس نا امید کننده، محیط زیست فوق نا امید کننده، مهاجرت نخبگان پر سرعت و در عوض حرف های دهان پر کن و تعارفات بیخودی بسیار است.

امید است که حضور تکنوکراتهای متخصصی همچون دکتر عبده که از پیشگامان توسعه و عمران در کشور است و در هل دادن توسعه ید طولایی دارد بتواند استان زرگریزمان را زرخیز کند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


حسن قاسمی
|
Iran
|
1396/06/26 00:07
  +0

  -0
پاسخ
باسلام خدمت برادر ارجمند جناب اسماعیل کمالی مطالب جامع و کامل گویای حقیقت بود در. نهایت،،،کارتون درسته ممنون

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*