اخبار عمومی
اعلام وصول 2
7971
تاریخ انتشار: 1394/09/19 00:16
احمد توکلی در کهگیلویه وبویراحمد گفت:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هزینه کرد و خرج های زیاد انتخاباتی نامزدها را مصداق بارز فساد و پول های کثیف و از آن تحت عنوان 'تجارت نفوذ' یادکرد

عصر جهان: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هزینه کرد و خرج های زیاد انتخاباتی نامزدها را مصداق بارز فساد و پول های کثیف و از آن تحت عنوان 'تجارت نفوذ' یادکرد وگفت: هر نامزدی که پول زیاد خرج می کند باید به آن شک کرد و به طور حتم نباید به او رای داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،احمد توکلی چهارشنبه شب در جمع دانشجویان علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این نامزد در صورت پیروزی و انتخاب به عنوان نماینده مجلس با استفاده از قدرت نفوذ در اندیشه جبران کسری ها و خرج های فراوان دوران نامزد بودن خود در انتخابات است.
وی با بیان اینکه این نوع فساد به شدت در حال رواج و گسترش است، افزود: برخی ثروتمندان و زراندوزان فاسد با طمع ورزی و پیش خریدی که از قبل با این نماینده داشته مشارکت مالی به راه می اندازد و برای جبران پول از دست رفته ان نامزد در دوران انتخابات، کمک می کند.
وی با بیان اینکه فساد اقتصادی دین، علم، اخلاق و همه دارایی و ظرفیت های یک کشور را به باد می دهد، افزود: نفوذ و شروع فساد در جایی است که افراد غیر شایسته و نامناسب صاحب منصب شوند.
توکلی یکی از مهم ترین انواع فساد و مراحل بروز آن را فساد 'سیستمی' دانست و گفت: این نوع فساد مرحله ای است که زراندوزان و نیروهای فاسد اقتصادی با شیوع گسترده در مجاری تصمیم گیری نفوذ می کنند.
وی با تبیین دلایل نفوذ این افراد فاسد به درون سیستم و مجاری تصمیم گیر گفت: مهمترین هدف آنها نیز آشنایی با قوانین، سیاست ها، آیین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعمل های دولتی برای دسترسی به منافع شوم خود است.
وی ابراز داشت: در این صورت نیز اجرای قوانین و مقررات دستگاه های دولتی و سیستم نیز به خودی خود به نفع آنان و به ضرر مردم خواهد بود.
این نماینده مجلس با تشریح برخی جزئیات و راه های نفوذ فساد اقتصادی ، گفت: باید بیش از هر زمانی مراقب فسادهای سیستمی ونفوذ افراد فاسد در مجاری تصمیم گیری کشور باشیم.
وی ابراز داشت: بدون شک هرگاه فساد سیستمی در کشور رو به افزایش باشد و این فساد نیز در مجاری نظارتی و سیتمی همچون مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی ها و سایر نهادهای متولی رسوخ کند، کار سخت خواهد شد و نتیجه آن نیز رشد افراد و مفسدان بزرگی می شود که با قدرت نفوذ و خرید در یک برهه زمانی کوتاه به اوج فسادهای مالی و اقتصادی می رسند.


توکلی یاداور شد: حتی اگر سیاست کلان اقتصادی خوب و کارشناسانه در حال اجرا باشد اما قوه قضائیه و سایر نهادهای متولی و نظارتی کشور دچار فساد سیستمی باشد، مردم فرار از مالیات باشند، طرح های عمرانی غیرضروری و غیرکارشناسانه اجرا شود و یا فعالیت بانک ها فاسد باشد نمی توان به آینده و رونق اقتصادی نیز امیدوار بود.
توکلی با بیان اینکه هرگاه فساد رو به افزایش و گسترش باشد میزان رشد شاخص های اقتصادی ، سرمایه گذاری و اشتغال نیز پایین می آید، گفت: بر اساس اعلام شاخص بانک جهانی اگر فساد شدید و غیرقابل محاسبه باشد نرخ سرمایه گذاری حدود 12.2 درصد است.
این اقتصاددان و نماینده مجلس افزود: بر اساس این شاخص جهانی اگر فساد متناسب و قابل محاسبه باشد نرخ سرمایه گذاری نیز 19.5 درصد و چنانچه فساد کم باشد و قابل محاسبه نرخ سرمایه گذاری نیز 28.5 درصد است و آن وقت جوابگوی نیازهای مردم و اقتصاد کشور خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش روز افزون ایجاد مناطق آزاد و تجاری در کشور و راه های نفوذ فساد در این راستا اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مصداق بارزی از فساد است.
توکلی اظهار کرد: افزایش مناطق آزاد در کشور نقطه مقابل نیازمندان جامعه و افراد متوسط در سطوح میانی و پایین است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در حالی که در مجلس دو منطقه آزاد تجاری به تصویب می رسد در اقدامی عجیب 11 تا 67 مورد منطقه ویژه را به آن الحاق می کنند.
در این نشست سیاسی که بمناسبت روز دانشجو و با کمترین تنش برگزار شد از چهار دانشجوی ممتاز دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد با حضور احمد توکلی تجلیل به عمل آمد.

منبع/ایرنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*